Mass Effect: Andromeda – Se streamen i efterhand

Robot
Mass Effect: Andromeda – Se streamen i efterhand

Emil, självutnämnd Mass Effect-expert, berättar allt han vet om årets största rollspelssläpp.

#mass-effect-andromeda


Relik 📜
Mass Effect: Andromeda – Se streamen i efterhand

Jocke kan gå förbi i bakgrunden och hytta med näven också. Sådär lite i allmänhet.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Glömmer aldrig första gången jag startade mass effect. Den där underbara retro sci-fi musiken när man svävade ovanför den där planeten med start menyn första gången. Kärlek vid första "öronkastet". Känns musiken igen i Andromeda?

Medlem

Är den så kallade "ansikts-animation-skandalen" så illa som nätet får en att tro?

Edit: Och är det innehållsrika sidouppdrag eller "kill/collect" utan någon story ?

Medlem

Blir lite skeptisk över Andromeda med tanke på Dragon age Inqusition, det var ett bra spel men med alldeles för mycket mmo "quests". Lider Andromeda av detta?

Medlem

Är det lika gött att spendera 400 timmar i Galaxy map? Dvs är musiken okej och är det rymligt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox

Jag är också intresserad av jämförelse med DA:I... Har Andromeda ett eget Hinterlands?


signatur

Jump in.

Medlem

Ställer frågan som alla vill ha svar på men inte vågar fråga; hur är sexet?

Medlem

Frågan: Om man inte har spelat något mass effect innan, bör jag då köpa detta ändå?

Medlem

Känner mig lite skeptisk till favoritsystemet där man har fyra stycken sets med tre skills vardera. Vill gärna höra något om hur det fungerar.

Medlem

Hur många olika romans alternativ finns det?

Medlem

Fråga: kan ni utveckla hur crafting och modifikations systemet ser ut? Vet att Emil inte är något fan men berätta mer om hur det kommer fungera. Tack på förhand!

Releasehästryttare

Hur mycket av spelet får ni visa ?

Medlem

hur känns kontrollerna? jag köpte ME2 och 3 nyligen eftersom jag älskade ME1 back in the day, men efter att ha spelat tex witcher 3 och andra moderna RPGs så kändes ME2 så förbannat styltigt, segt och korridorigt att jag gav upp rätt snabbt. fanns helt enkelt ingen skön känsla i själva gameplayet. bara transportsträckor mellan dialoger och fighter. hoppas på att MEA känns bättre.

Medlem

personligen hoppas jag bara att om dom sneglat åt the witcher 3 hållet, att dom fått in allt rätt ^^

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känner mig lite skeptisk till favoritsystemet där man har fyra stycken sets med tre skills vardera. Vill gärna höra något om hur det fungerar.

ja , jag håller med där, jag vill ha mer uniqe karaktär å känns som ifall jag kan hoppa runt i mellan olika så blir det inte så. och dom kanske tillåmed har format spelet runt att det är mycket bättre att vara soldier på ett ställe sen halvägs så ska det vara dags för adept magier typ å då är det bäst att byta etc etc.

Skägg.
10 Chambers

Kul med sås många frågor! Vi ses vid 12.


signatur
Medlem

Vad är den officiella storyn från slutet i Mass Effect 3? Är synthetics och organics "mergade" eller ej? Och vilka mer val man nu hade...

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Vad är den officiella storyn från slutet i Mass Effect 3? Är synthetics och organics "mergade" eller ej? Och vilka mer val man nu hade...

Detta utspelar sig efter tvåan. Man skulle väl ge sig av innan Reapers hann anlända till Jorden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

hur ska jag orka vänta tills 12 då, jag är trött redan nu när jag varit uppe hela natten #vintermagsjuka!

Releasehästryttare

Btw, är det bara YT eller blir det stream på twitch också ?

Medlem

Känner du dig som en pojke på julafton, nu när du får möjlighet att spela i förtid?

Men den största frågan är, varför har inte jag möjlighet att spela det i förtid...

Medlem

Hur är det med rustningen i spelet? Jag har faktiskt bara gillat systemet som var i ettan, då även om man fick fippla mer med smådetaljer senare, så ogilla jag alternativen vi oftast fick i tvåan o trean, samtidigt som statsen sällan blev som man vilja.

Testpilot

Hur är det med vapen och uppgraderingar. I ME3 tex fick man klicka på uppgradera sitt vapen lvl1-5 och dessutom modda dem och varje mod hade 5 nivåer de med.

Det var riktigt dåligt istället för att vapen moddades för att bli bättre och inte ha olika nivåer som kaka på kakan.

Medlem

Var det bara PC versionen ni spelade? Fick ni prova spelet på konsol?


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

Hur fungerar AI:n?

Är det så att man fortfarande väljer sin squad?
- Ger man fortfarande commandon etc.

Och hur mycket bättre är den (AI) än i de förra spelen?
- Ta skydd
- Ta beslut

Ska bli sås kul att få se er live idag!


signatur

Niet.

Medlem

Den mössan!
Jag satt o tänkte på fishing-daily's i wow och fnissade för mig själv.

Medlem

Kalle du är fan lite lik Shepard alltså

edit: I streamen säger ni 21 mars. Har de sloppat de med 2 olika släpp för USA och EU?

Medlem

Riktigt nice att ni ordnade den här streamen. Bra ide

Medlem

Vill lägga till också att streamen var lysande, och nu e jag sjukt sugen på spelet. Hoppas ni gör liknande streams för kommande stor spel i framtiden. Blir svårt att se live vid 12:00, men kommer helt klart se efteråt.

12
Skriv svar