En dålig utekväll

Medlem
En dålig utekväll

Jag och ett gäng polare hade en utekväll i Halmstad igår då vi firade en kompis som hade muckat från lumpen.

När vi sitter vid ett bord och har allmänt trevligt så kommer en skinhead fram och sätter sig vid bordet. Denna personen beter sig riktigt illa och konstigt.

Han som precis muckat ber honom att gå där ifrån och lämna oss ifred på ett vänligt sätt. Detta gör den otrevliga personen fly förbannad, men jag lyckas lugna ner honom. Efter att ha snackat med honom i en kvart så går han tillslut där ifrån.
2 timmar senare går vi ut från klubben. Då står han utanför tillsammans med ett gäng. Hans kompisar hotar oss, medans han tar tag i min polare som har muckat och går iväg med honom. Hans polare säger att vi inte får följa efter utan vi måste stå med dem hela tiden. När min kompis kommer tillbaka med honom så visar det sig att han har tvingat honom att betala 1000kr för att han bad honom gå därifrån tidigare. Eftersom denna killen var helt sjuk i huvudet så tänker min polare att det är bäst att göra som han säger. Efteråt beter sig denna personen som om inget hade hänt och säger att om vi någonsin skulle hamna i problem så skulle vi kontakta honom.

Min fråga är då: Hur fan kan människor ens bete sig på detta vis? Vad får en människa att göra såhär? Har folk inget samvete?!
Han verkade ändå ha det ganska hyffsat gott ställt med pengar, så jag förstår inte varför det var nödvändigt.

Sen undrar jag också vad man kan göra nu i efterhand? Det finns mycket jag idag ångrar att jag inte gjorde igår, men med tanke på idiotens tillstånd så var det nog bra att vi agerade som vi gjorde.

Vi vet var han heter och var han är ifrån, men är det lönt att polisanmäla? Jag menar, det går ju inte bevisa på något sätt då min kompis tog ut pengarna själv och inga direkta vittnen förutom jag och mina kompisar.

Medlem

Fy fan vissa människor här i världen är helt sjuka i huvudet:down:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Vissa människor är helt enkelt lägre stående intelligensmässigt, det är den enda vettiga förklaringen jag kan komma på.

Medlem

Förlåt det här kanske kommer låta väldigt idiotiskt och otrevligt.. men jag tycker det var väldigt dumt att din kompis betalade den där idioten 1000kr

allt handlar om psycologi och skrämseltaktik.. idioten visade sin skrämseltaktik och tydligen funkade den och han vann och ni känner er säkert förödmjukade.
Jag hade personligen hoppat på skinskallen, och hoppas att jag i alla fall kan knäcka näsbenet på han och lämna några ärr som han kan påminnas om oavsett om hans gäng hulliganer var fler äldre och större än mig själv och mitt umgänge. plus så hade nog gänget blivit en aningen överaskade att ni vågade stå emot deras hot, något som kan chocka ordenligt när man är stor och kaxig.. verkligheten brukar hinna ikapp idioterna då

i slutändan om ni hade gjort hade ni kanske endå blivit misshandlade hamnat på sjukan och till och med rånade. men i mina ögon hade det varit värt det, för då kan man leva med sin heder i behåll och veta att man stått emot en idiot och inte gett sig, plus så är halmstad en väldigt liten stad och polisen hade garranterat hittat gärningsmännen och ni hade säkerligen fått tillbaks allt ni förlorat plus att gärningsmännen får stå för sina brottt..

Tyvär så gav din kompis 1000kr till skinskallen friviligt.. han blev ju inte direkt rånad, och det kommer vara svårt att bevisa för polisen att han blev hotad så det finns inte mycket du kan göra via den lagliga vägen...

Mitt råd är att leta upp idioten och faktiskt ta hämnd.. men ni kanske inte är sådana personer som mig själv, så allt jag kan säga är att det är synd att det finns såna här människor, men dem finns överallt, man måste stå upp för sig själv och inte låta såna här idioter ta ens heder, för dem kommer aldrig försvinna

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Vi vet var han heter och var han är ifrån, men är det lönt att polisanmäla? Jag menar, det går ju inte bevisa på något sätt då min kompis tog ut pengarna själv och inga direkta vittnen förutom jag och mina kompisar.

Alltså har ni ett antal vittnen till utpressning (du+vänner), ett kontoutdrag som stödjer er historia och förhoppningsvis vittnesmål från typ vakter/bartender/andra gäster på stället?

Polisanmäl bara. Kör på.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Polisanmäl helt klart, så länge ni vet att han inte har kontakter i typ HA.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Portion:

Förlåt det här kanske kommer låta väldigt idiotiskt och otrevligt..

You said it.

Skrivet av Portion:

Jag hade personligen hoppat på skinskallen, och hoppas att jag i alla fall kan knäcka näsbenet på han och lämna några ärr som han kan påminnas om oavsett om hans gäng hulliganer var fler äldre och större än mig själv och mitt umgänge. plus så hade nog gänget blivit en aningen överaskade att ni vågade stå emot deras hot, något som kan chocka ordenligt när man är stor och kaxig.. verkligheten brukar hinna ikapp idioterna då

Det är lätt att sitta framför datorn och haspla ur sig sånna påståenden, en helt annan i verkligheten.

Skrivet av Portion:

i slutändan om ni hade gjort hade ni kanske endå blivit misshandlade hamnat på sjukan och till och med rånade. men i mina ögon hade det varit värt det, för då kan man leva med sin heder i behåll och veta att man stått emot en idiot och inte gett sig, plus så är halmstad en väldigt liten stad och polisen hade garranterat hittat gärningsmännen och ni hade säkerligen fått tillbaks allt ni förlorat plus att gärningsmännen får stå för sina brottt..

Så i dina ögon är det bättre att bli rånad och misshandlad så man hamnar på sjukhuset än att t.ex ge dom pengarna, undvika sjukhuset, och sedan gå till polisen för att få idioterna arresterade och få tillbaka pengarna? För man gör det ju med "hedern i behåll"?

Personligen tycker jag inte att man förlorar hedern på nåt sett när man blir rånad, men det är ju jag det.

Skrivet av Portion:

Tyvär så gav din kompis 1000kr till skinskallen friviligt.. han blev ju inte direkt rånad, och det kommer vara svårt att bevisa för polisen att han blev hotad så det finns inte mycket du kan göra via den lagliga vägen.....

Frivilligt? Varför skulle han ge killen 1000 spänn frivilligt, för mig låter det som polisen inte skulle ha några problem med det här fallet.

Skrivet av Portion:

Mitt råd är att leta upp idioten och faktiskt ta hämnd.. men ni kanske inte är sådana personer som mig själv, så allt jag kan säga är att det är synd att det finns såna här människor, men dem finns överallt, man måste stå upp för sig själv och inte låta såna här idioter ta ens heder, för dem kommer aldrig försvinna

Yeah baby, fuck them up!

Ne seriöst det där låter som ett otroligt korkat förslag. Måste säga att det är nästintill patetiskt att snacka om "heder" på det där viset.

Personer som du som verkar se hämdreaktioner (med våld) som enda lösningen är en del av problemet, våld föder våld. Kedjan måste brytas.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Portion:

Förlåt det här kanske kommer låta väldigt idiotiskt och otrevligt.. men jag tycker det var väldigt dumt att din kompis betalade den där idioten 1000kr

allt handlar om psycologi och skrämseltaktik.. idioten visade sin skrämseltaktik och tydligen funkade den och han vann och ni känner er säkert förödmjukade.
Jag hade personligen hoppat på skinskallen, och hoppas att jag i alla fall kan knäcka näsbenet på han och lämna några ärr som han kan påminnas om oavsett om hans gäng hulliganer var fler äldre och större än mig själv och mitt umgänge. plus så hade nog gänget blivit en aningen överaskade att ni vågade stå emot deras hot, något som kan chocka ordenligt när man är stor och kaxig.. verkligheten brukar hinna ikapp idioterna då

i slutändan om ni hade gjort hade ni kanske endå blivit misshandlade hamnat på sjukan och till och med rånade. men i mina ögon hade det varit värt det, för då kan man leva med sin heder i behåll och veta att man stått emot en idiot och inte gett sig, plus så är halmstad en väldigt liten stad och polisen hade garranterat hittat gärningsmännen och ni hade säkerligen fått tillbaks allt ni förlorat plus att gärningsmännen får stå för sina brottt..

Tyvär så gav din kompis 1000kr till skinskallen friviligt.. han blev ju inte direkt rånad, och det kommer vara svårt att bevisa för polisen att han blev hotad så det finns inte mycket du kan göra via den lagliga vägen...

Mitt råd är att leta upp idioten och faktiskt ta hämnd.. men ni kanske inte är sådana personer som mig själv, så allt jag kan säga är att det är synd att det finns såna här människor, men dem finns överallt, man måste stå upp för sig själv och inte låta såna här idioter ta ens heder, för dem kommer aldrig försvinna

om man nu tar hämd och knäcker näsbenet och skit så är det ju större chans att man själv åker dit. Ingen vettig ide alltså.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Portion:

Förlåt det här kanske kommer låta väldigt idiotiskt och otrevligt..

You said it.

Skrivet av Portion:

Jag hade personligen hoppat på skinskallen, och hoppas att jag i alla fall kan knäcka näsbenet på han och lämna några ärr som han kan påminnas om oavsett om hans gäng hulliganer var fler äldre och större än mig själv och mitt umgänge. plus så hade nog gänget blivit en aningen överaskade att ni vågade stå emot deras hot, något som kan chocka ordenligt när man är stor och kaxig.. verkligheten brukar hinna ikapp idioterna då

Det är lätt att sitta framför datorn och haspla ur sig sånna påståenden, en helt annan i verkligheten.

Skrivet av Portion:

i slutändan om ni hade gjort hade ni kanske endå blivit misshandlade hamnat på sjukan och till och med rånade. men i mina ögon hade det varit värt det, för då kan man leva med sin heder i behåll och veta att man stått emot en idiot och inte gett sig, plus så är halmstad en väldigt liten stad och polisen hade garranterat hittat gärningsmännen och ni hade säkerligen fått tillbaks allt ni förlorat plus att gärningsmännen får stå för sina brottt..

Så i dina ögon är det bättre att bli rånad och misshandlad så man hamnar på sjukhuset än att t.ex ge dom pengarna, undvika sjukhuset, och sedan gå till polisen för att få idioterna arresterade och få tillbaka pengarna? För man gör det ju med "hedern i behåll"?

Personligen tycker jag inte att man förlorar hedern på nåt sett när man blir rånad, men det är ju jag det.

Skrivet av Portion:

Tyvär så gav din kompis 1000kr till skinskallen friviligt.. han blev ju inte direkt rånad, och det kommer vara svårt att bevisa för polisen att han blev hotad så det finns inte mycket du kan göra via den lagliga vägen.....

Frivilligt? Varför skulle han ge killen 1000 spänn frivilligt, för mig låter det som polisen inte skulle ha några problem med det här fallet.

Skrivet av Portion:

Mitt råd är att leta upp idioten och faktiskt ta hämnd.. men ni kanske inte är sådana personer som mig själv, så allt jag kan säga är att det är synd att det finns såna här människor, men dem finns överallt, man måste stå upp för sig själv och inte låta såna här idioter ta ens heder, för dem kommer aldrig försvinna

Yeah baby, fuck them up!

Ne seriöst det där låter som ett otroligt korkat förslag. Måste säga att det är nästintill patetiskt att snacka om "heder" på det där viset.

Personer som du som verkar se hämdreaktioner (med våld) som enda lösningen är en del av problemet, våld föder våld. Kedjan måste brytas.

Jag skrev inte mitt inlägg för leka gata bakom data eller för att få internet cred här som du verkar förmedla att du tror så jag förstår inte varför du ska skriva med en sådan dryg attitud emot mig

Det jag skrivit var min synpunkt på det hela självklart finns det folk som dig som tycker min syn på saken är idiotiskt men jag står fast med vad jag säger men varför? kanske för jag varit med en hel jävla del och jag vet hur såna människor fungerar och specielt såna situationer,

Ibland kan den bästa lösningen vara just våld.. bästa defensiven är oftast offensiven, men är våld lösningen för vartenda situation? nej det har jag ej sagt och du är otroligt dum om du tror jag menat så, men jag just varit delaktig i denna situation, så är detta lösningen jag använt tro det eller ej, och jag vet många fler som tycker samma som mig, dock kan det vara svårt att hitta såna människor just på ett spelinriktat forum.

Alla människor är annorlunda tack gode gud, vissa är som mig, vissa är som dig

Medlem

Portion: Lite drygt kanske det blev, men det blir lätt så när jag läser nåt som, i min mening, dryper av attityden "jag är en machoman, alla som attackerar min "heder" åker på en smäll".

Att våld ibland kan vara den bästa lösningen håller jag inte med om, men det blir den utvägen många tar när man inte tänker efter ordentligt. Kanske för att ens "heder" gör folk så blinda för konsekvenserna.

Intressant signatur du har förresten.....


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Heder > Hälsa , Portion?

Medlem

Skulle ha brutet näsan eller käken på han.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det som Portion föreslår tror jag föder mer idioter på gatorna.

Sen, halvt off-topic. Gör inte misstaget som kvällspressen och blanda ihop "skinheads" med nazister, flintskallar eller andra människor. Jag tror inte det var en skinhead, eftersom beteendet inte går ihop med subkulturen. Säger dock inte att det är omöjligt, rötägg finns det i de flesta skrumslen och vrån.

Neatherblade: Tuff kille. Det heter dessutom "honom".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Neatherblade: Tuff kille. Det heter dessutom "honom".

Att du orkar leka språkpolis, väx upp...

Sen kanske du gillar ett bli rånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Tycker all vi på FZ träffas hemma hos Eschricht i Halmstad för o göra en raid på lite skinnskallar...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det som Portion föreslår tror jag föder mer idioter på gatorna.

Sen, halvt off-topic. Gör inte misstaget som kvällspressen och blanda ihop "skinheads" med nazister, flintskallar eller andra människor. Jag tror inte det var en skinhead, eftersom beteendet inte går ihop med subkulturen. Säger dock inte att det är omöjligt, rötägg finns det i de flesta skrumslen och vrån.

Han ansåg sig själv vara en nazist och betedde sig därefter. Alltså som en total idiot. Så skinhead var nog fel ordval.

Ni som påstår att ni hade slagit honom - På vilket sätt skulle det förbättra våran situation? Jag känner inte att jag har förlorat min "heder". Hur behåller man sin heder genom att misshandla en person och sänka sig till deras nivå?
Edit: Sedan var det en jävligt konstig situation som kändes väldigt meningslös att försöka kontrollera. Under tiden som vi andra stod under hot medans min polare var iväg med honom var jag mest orolig för vad som egentligen pågick.

Hur som helst, min polare har bestämt sig för att inte anmäla. Vi andra har bestämt att vi ska dela på pengarna som han blev av med eftersom det vore orättvist att bara han ska drabbas av gårdagens händelser.

Medlem

Polisanmäl snubben, helt klart - Det handlar inte om något "fylledille" eller annat som man eventuellt kan förstå eller förlåta. I mina öron låter det som tusenlappen var objektivet hela tiden, ni blev lurade helt enkelt. Ni skulle aldrig delat på er.

Slåss är för idioter. (som mig) Anmäl snubben, annars är nästa persona han snor tusen spänn ifrån ert fel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker all vi på FZ träffas hemma hos Eschricht i Halmstad för o göra en raid på lite skinnskallar...

Haha, ni är välkommna

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

Min fråga är då: Hur fan kan människor ens bete sig på detta vis? Vad får en människa att göra såhär? Har folk inget samvete?!

Droger, alkohol, dålig uppväxt, psysiskt sjuk eller fysisk hjärnskada. Han kanske hammna i fel sällskap tidigt där gäng är coolt osv.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Portion:

Förlåt det här kanske kommer låta väldigt idiotiskt och otrevligt.. men jag tycker det var väldigt dumt att din kompis betalade den där idioten 1000kr

allt handlar om psycologi och skrämseltaktik.. idioten visade sin skrämseltaktik och tydligen funkade den och han vann och ni känner er säkert förödmjukade.
Jag hade personligen hoppat på skinskallen, och hoppas att jag i alla fall kan knäcka näsbenet på han och lämna några ärr som han kan påminnas om oavsett om hans gäng hulliganer var fler äldre och större än mig själv och mitt umgänge. plus så hade nog gänget blivit en aningen överaskade att ni vågade stå emot deras hot, något som kan chocka ordenligt när man är stor och kaxig.. verkligheten brukar hinna ikapp idioterna då

i slutändan om ni hade gjort hade ni kanske endå blivit misshandlade hamnat på sjukan och till och med rånade. men i mina ögon hade det varit värt det, för då kan man leva med sin heder i behåll och veta att man stått emot en idiot och inte gett sig, plus så är halmstad en väldigt liten stad och polisen hade garranterat hittat gärningsmännen och ni hade säkerligen fått tillbaks allt ni förlorat plus att gärningsmännen får stå för sina brottt..

Tyvär så gav din kompis 1000kr till skinskallen friviligt.. han blev ju inte direkt rånad, och det kommer vara svårt att bevisa för polisen att han blev hotad så det finns inte mycket du kan göra via den lagliga vägen...

Mitt råd är att leta upp idioten och faktiskt ta hämnd.. men ni kanske inte är sådana personer som mig själv, så allt jag kan säga är att det är synd att det finns såna här människor, men dem finns överallt, man måste stå upp för sig själv och inte låta såna här idioter ta ens heder, för dem kommer aldrig försvinna

Och sen vaknade du eller från den drömmen?

Medlem

kul att jag blir påhoppad av alla på FZ bara för jag kan dela med mig av hur jag känner och hade själv gjort om jag varit delaktig i denna situation

det säger mycket om er själva! woho, om ni vill något så finns jag i stockholm, och det är inte första gången jag träffar någon från FZ, så bara skicka PM om man nu måste verkligen verkligen leka ball

Medlem

Många machokillar samlade i en och samma tråd.
Detta är anledningen till att jag undviker krogen som pesten, för mkt låtsasgangsters som skall hävda sig ute.

Bästa du/ni kan göra är att släppa det, och kanske dela på 1000:- "boten" mellan kompisgänget.

Medlem
Skrivet av Portion:

kul att jag blir påhoppad av alla på FZ bara för jag kan dela med mig av hur jag känner och hade själv gjort om jag varit delaktig i denna situation

det säger mycket om er själva! woho, om ni vill något så finns jag i stockholm, och det är inte första gången jag träffar någon från FZ, så bara skicka PM om man nu måste verkligen verkligen leka ball

naaaw:\

"men jag tycker det var väldigt dumt att din kompis betalade den där idioten 1000kr"

hmmm. Som jag ser det har vi bara delat med oss av hur vi känner, och vad vi tycker om ditt eventuella agerande.

Medlem
Skrivet av Portion:

kul att jag blir påhoppad av alla på FZ bara för jag kan dela med mig av hur jag känner och hade själv gjort om jag varit delaktig i denna situation

det säger mycket om er själva! woho, om ni vill något så finns jag i stockholm, och det är inte första gången jag träffar någon från FZ, så bara skicka PM om man nu måste verkligen verkligen leka ball

Vi som inte bor i närheten av sthlm då?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Han ansåg sig själv vara en nazist och betedde sig därefter. Alltså som en total idiot. Så skinhead var nog fel ordval.

aha, då är det bevisat, alla sverigeälskare är våldsamma!

Skrivet av Portion:

kul att jag blir påhoppad av alla på FZ bara för jag kan dela med mig av hur jag känner och hade själv gjort om jag varit delaktig i denna situation

det säger mycket om er själva! woho, om ni vill något så finns jag i stockholm, och det är inte första gången jag träffar någon från FZ, så bara skicka PM om man nu måste verkligen verkligen leka ball

Varför tar du det som påhopp? Alla delar bara inte samma åsikt som du att enda alternativet är att slå på käften.

sen är det faktiskt lite knäppt att du vill träffas och göra upp med folk som pratar om att hantera situationen annorlunda med icke våld... huhuu?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Portion:

kul att jag blir påhoppad av alla på FZ bara för jag kan dela med mig av hur jag känner och hade själv gjort om jag varit delaktig i denna situation

det säger mycket om er själva! woho, om ni vill något så finns jag i stockholm, och det är inte första gången jag träffar någon från FZ, så bara skicka PM om man nu måste verkligen verkligen leka ball

Med den där attityden är det inte konstigt att du får sådana svar. Med den där macho-mentaliteten skulle jag tro att du inte vore över 17-18, men så är nog tyvärr inte fallet.

Sjukt töntigt.

Medlem
Skrivet av huxflux:

sen är det faktiskt lite knäppt att du vill träffas och göra upp med folk som pratar om att hantera situationen annorlunda med icke våld... huhuu?

kanske för jag är lite knäpp!

Medlem

Okej nu måste jag faktiskt hålla med Portion lite granna här. Jag är helt emot våld vanligtvis, men jag är själv uppvuxen i Malmö och har spenderat största tiden av mitt liv på områden som Lindängen/Rosengård och så vidare. Jag har hamnat i såna här situationer flera gånger och helt ärligt så har Portion rätt. Om man står upp för sig själv så brukar dem i 90% av fallen bli knäpp tysta, även ifall dem är många fler och mycket större.

I många fall handlar det om att dem testar en, dem vill bråka med svaga människor, inte med starka människor.

Å andra sidan är det inte alls fegt att göra som din vän gjorde, Eschricht. Det är bevis nog på att ni är hederliga människor.
Polisanmäl ! Ska jag vara ärlig tror jag inte att det kommer fungera, jag har vänner som har varit med om saker där det fanns många vittnen och ändå har dem inte fått ersättning. Rättssystemet skipar inte alltid rättvisa. Men anmäl, det är det minsta ni kan göra. Förhoppningsvis är killen som gjorde detta straffad sen tidigare, då kommer i alla fall polisen tro på er och det blir en bra början ! Ännu bättre är det om din vän är ostraffad plus att han nyss har muckat. Sånt här hjälper jättemycket när du ska ha dialog med t.ex polis, dem ser ju dig/din vän som mer trovärdig. Om det blir rättegång, då får ni hoppas på det bästa !

Medlem

Jag håller faktis med Portion, jag skulle faktis försöka sänka karln. Rätt ska ju vara rätt!

123
Skriv svar