Är 11-årig flicka nästa hjälte till Overwatch?

Robot
Är 11-årig flicka nästa hjälte till Overwatch?
Medlem
Är 11-årig flicka nästa hjälte till Overwatch?
twm
Medlem

Tror knappast det är hon som är heron..
Skulle inte se bra ut att ha en 11 åring som dödas i ett spel.

Hoppas detta leder till en hero som Terry Crews gör röst för.

"är ett geni som bygger robotar på fritiden."

Skägg.
10 Chambers

De har ju en liknande karaktär i Abathur i Heroes of the Storm, som använder andra heroes som logistik.

Det vore ju lite ballt om de gjorde henne till en RTS-karaktär, lite Natural Seletion-stuk där hon får en fågelby över slagfältet och kan skicka in robotar som förstärkning.


signatur
Medlem
Skrivet av twm:

Tror knappast det är hon som är heron..
Skulle inte se bra ut att ha en 11 åring som dödas i ett spel.

Hoppas detta leder till en hero som Terry Crews gör röst för.

"är ett geni som bygger robotar på fritiden."

Gammal Concept Art för spelet visar en spindelliknande robot längst till höger.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltid tyckt det är synd att de inte finns barn i GTA... hahaha. Om inte för det sadistiska inslaget så för inlevelsen. Fult när alla förutom gamlingar ser lika gamla ut. Borde ju åtminstone finnas tonåringar etc.

Förstår ju förstås varför det INTE gör det. Men samtidigt vill jag att valfriheten ska finnas där. (Ögonblicket när man dödar Connor i DA : O haha) Svårt att rollspela som en riktigt ruttet ond karaktär när man inte kan döda allt. KOTOR t.ex. En Sith med nåd?! Wtf liksom.

Gillar att de finns barn i såväl Skyrim som Fallout.
Tacka vetja Fallout 1-2 där var tamejfan allt möjligt.

Redaktör
Ponny

"Tänk på baaarnen!"


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nej.

Antar att det är något hon bygger eller så som är hjälten.

Medlem

Hoppas verkligen inte den här nyheten kommer poppa upp igen i så fall: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160525/overwatch-ar-tydli...

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av twm:

Tror knappast det är hon som är heron..
Skulle inte se bra ut att ha en 11 åring som dödas i ett spel.

Hoppas detta leder till en hero som Terry Crews gör röst för.

"är ett geni som bygger robotar på fritiden."

Gammal Concept Art för spelet visar en spindelliknande robot längst till höger.
http://i.imgur.com/TyxJ1uE.jpg

Är det inte bara mer troligt att det är en tidigare version av D.Va? Ser inte henne någonstans på bilden i övrigt?

Gnällkuk

Hade ju varit lite spännande om hon får en slags commander-roll. Ser banan uppifrån eller kanske enbart kartvy och hjälper till med att spawna in saker för att hjälpa sina medspelare och kanske spotta fiender eller liknande.

Hur väl det skulle fungera eller hur kul det skulle vara återstår ju att se, men det känns väl som det mer troliga kanske om det är ett barn som karaktär. Känns som sagt tveksamt att man får spela ett barn.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej. Ni borde läsa på lite innan ni tror?!

Medlem

Pippi Långstrump kanske hade vart något?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Gillar konceptet på att hon sitter i basen och knåpar ihop olika robotar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soul:

Nej. Ni borde läsa på lite innan ni tror?!

Upplys oss!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soul:

Nej. Ni borde läsa på lite innan ni tror?!

Upplys oss!

Det är ju ni som är nyhets sida, tycker lite "extra uppmärksamhet" på saker och ting ni lägger ut borde vara ett prio. Så varför ska en användare upplysa er? Men isf så ändrade dom Dva's ålder till 18 eftersom det finns snuskmaterial på saker och ting som ni själv nämnde, tror ni att en 11 årig unge skulle bli hjälte isf? Ibland kanske man skulle kunna tänka till när man skriver.

Medlem

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Medlem

Lite mysko att Terry crews ska göra rösten till en 11 årig flicka och inte doomfist


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tror inte det är så troligt med tanke på att man faktiskt skjuter ihjäl varandra i spelet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Svart, bred och tjock näsa, stora läppar, elfenben i öronen, ringar runt halsen. Ritade man upp samma bild i en tecknad film från 40-talet så blev det idag kallat för rasism och i Sverige censurerar eller tar man bort sånt ur historieböckerna. N**erbollar med en karikatyr på en svart person, Kinapuffar med en kines, Nogger Black, Svarta dockan i tomteverkstan i Kalle Anka på Julafton, Pippis pappa som var en N**erkung på Kurrikurriduttön, Hitlers existens kommer väl snart också tas bort.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Svart, bred och tjock näsa, stora läppar, elfenben i öronen, ringar runt halsen. Ritade man upp samma bild i en tecknad film från 40-talet så blev det idag kallat för rasism och i Sverige censurerar eller tar man bort sånt ur historieböckerna. N**erbollar med en karikatyr på en svart person, Kinapuffar med en kines, Nogger Black, Svarta dockan i tomteverkstan i Kalle Anka på Julafton, Pippis pappa som var en N**erkung på Kurrikurriduttön, Hitlers existens kommer väl snart också tas bort.

Jag tror du blandar ihop begrepp och dessutom snackar skit, men det är ju min åsikt. Orka med det gamla: "men det får man väl snart inte säga i det här jävla samhället" -snacket.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Svart, bred och tjock näsa, stora läppar, elfenben i öronen, ringar runt halsen. Ritade man upp samma bild i en tecknad film från 40-talet så blev det idag kallat för rasism och i Sverige censurerar eller tar man bort sånt ur historieböckerna. N**erbollar med en karikatyr på en svart person, Kinapuffar med en kines, Nogger Black, Svarta dockan i tomteverkstan i Kalle Anka på Julafton, Pippis pappa som var en N**erkung på Kurrikurriduttön, Hitlers existens kommer väl snart också tas bort.

Jag tror du blandar ihop begrepp och dessutom snackar skit, men det är ju min åsikt. Orka med det gamla: "men det får man väl snart inte säga i det här jävla samhället" -snacket.

Snackar jag skit? Jo, tjena. Samhället ser ut såhär. Jag har inga problem med att man gör karikatyrer men många andra människor i Sverige har det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Svart, bred och tjock näsa, stora läppar, elfenben i öronen, ringar runt halsen. Ritade man upp samma bild i en tecknad film från 40-talet så blev det idag kallat för rasism och i Sverige censurerar eller tar man bort sånt ur historieböckerna. N**erbollar med en karikatyr på en svart person, Kinapuffar med en kines, Nogger Black, Svarta dockan i tomteverkstan i Kalle Anka på Julafton, Pippis pappa som var en N**erkung på Kurrikurriduttön, Hitlers existens kommer väl snart också tas bort.

Jag tror du blandar ihop begrepp och dessutom snackar skit, men det är ju min åsikt. Orka med det gamla: "men det får man väl snart inte säga i det här jävla samhället" -snacket.

Stäng av datorn och spelen, gå ut och träffa folk och prata med dom istället för att kolla på Sanningsministeriets "News"

Åsiktskanalen är trång och straffen hårda, har du "fel" åsikt kan du bli av med jobb fack bostad, nekad inträde och fysiskskt attackerad.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MMO4Life:

Tur att spelet inte är utvecklat i Sverige. Folk blir väl förolämpade av en sån här karaktär som visar stereotypporträttet av en inföding.. Det är lite som Kinesen på Kinapuffarna.

Vart hittar du stereotyp-porträttet någonstans?

Svart, bred och tjock näsa, stora läppar, elfenben i öronen, ringar runt halsen. Ritade man upp samma bild i en tecknad film från 40-talet så blev det idag kallat för rasism och i Sverige censurerar eller tar man bort sånt ur historieböckerna. N**erbollar med en karikatyr på en svart person, Kinapuffar med en kines, Nogger Black, Svarta dockan i tomteverkstan i Kalle Anka på Julafton, Pippis pappa som var en N**erkung på Kurrikurriduttön, Hitlers existens kommer väl snart också tas bort.

Jag tror du blandar ihop begrepp och dessutom snackar skit, men det är ju min åsikt. Orka med det gamla: "men det får man väl snart inte säga i det här jävla samhället" -snacket.

Stäng av datorn och spelen, gå ut och träffa folk och prata med dom istället för att kolla på Sanningsministeriets "News"

Åsiktskanalen är trång och straffen hårda, har du "fel" åsikt kan du bli av med jobb fack bostad, nekad inträde och fysiskskt attackerad.

Vem är dina råd till? Jag har varit tillsammans med invandrare som vägrar smälta in i det svenska samhället och blir förolämpade av nästan allt. Kalles kaviar för att det finns ett porträtt av en blond kille med blåa ögon på tuben exempelvis. Next please.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Vem är dina råd till? Jag har varit tillsammans med invandrare som vägrar smälta in i det svenska samhället och blir förolämpade av nästan allt. Kalles kaviar för att det finns ett porträtt av en blond kille med blåa ögon på tuben exempelvis. Next please.

Förenklade det lite för dig.
Kommentarar är till den man citarar, inte de inlägg denne valt att ta med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av MMO4Life:

Vem är dina råd till? Jag har varit tillsammans med invandrare som vägrar smälta in i det svenska samhället och blir förolämpade av nästan allt. Kalles kaviar för att det finns ett porträtt av en blond kille med blåa ögon på tuben exempelvis. Next please.

Förenklade det lite för dig.
Kommentarar är till den man citarar, inte de inlägg denne valt att ta med.

Jag är glad att ni "hittat" varandra, men snacket om att "man inte får ha fel åsikter" låter bara som bittert bullshit i mina ögon/öron. Brukar oftast höra det från folk som högljutt ifrågasätter varför man inte får säga "negerboll" längre (med argumentet att "det alltid hetat det") och antagligen i privata sammanhang, med garanterat likasinnade äntligen får säga "neger" också. Vissa saker är eller kan tyckas rätt fåniga, som leksakerna i Tomtefabriken som DISNEY valde att ta bort, inte "Sverige".

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av MMO4Life:

Vem är dina råd till? Jag har varit tillsammans med invandrare som vägrar smälta in i det svenska samhället och blir förolämpade av nästan allt. Kalles kaviar för att det finns ett porträtt av en blond kille med blåa ögon på tuben exempelvis. Next please.

Förenklade det lite för dig.
Kommentarar är till den man citarar, inte de inlägg denne valt att ta med.

Jag är glad att ni "hittat" varandra, men snacket om att "man inte får ha fel åsikter" låter bara som bittert bullshit i mina ögon/öron. Brukar oftast höra det från folk som högljutt ifrågasätter varför man inte får säga "negerboll" längre (med argumentet att "det alltid hetat det") och antagligen i privata sammanhang, med garanterat likasinnade äntligen får säga "neger" också. Vissa saker är eller kan tyckas rätt fåniga, som leksakerna i Tomtefabriken som DISNEY valde att ta bort, inte "Sverige".

Var du tvungen att googla det (Disney och Tomteverkstan) iom att du kom på det nu? Självklart är det fel att säga Neger och Negerbollar var bara ett exempel på vad man har censurerat / tagit bort. Alltid är det någon som klagar på något. Vart sätter man gränsen var väl hela poängen med den här diskussionen? Nej, Jag frågade bara om hans råd var riktat mot mig eller dig iom att båda kommentarerna var citerade och nu vet jag det.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av MMO4Life:

Vem är dina råd till? Jag har varit tillsammans med invandrare som vägrar smälta in i det svenska samhället och blir förolämpade av nästan allt. Kalles kaviar för att det finns ett porträtt av en blond kille med blåa ögon på tuben exempelvis. Next please.

Förenklade det lite för dig.
Kommentarar är till den man citarar, inte de inlägg denne valt att ta med.

Jag är glad att ni "hittat" varandra, men snacket om att "man inte får ha fel åsikter" låter bara som bittert bullshit i mina ögon/öron. Brukar oftast höra det från folk som högljutt ifrågasätter varför man inte får säga "negerboll" längre (med argumentet att "det alltid hetat det") och antagligen i privata sammanhang, med garanterat likasinnade äntligen får säga "neger" också. Vissa saker är eller kan tyckas rätt fåniga, som leksakerna i Tomtefabriken som DISNEY valde att ta bort, inte "Sverige".

Var du tvungen att googla det (Disney och Tomteverkstan) iom att du kom på det nu? Självklart är det fel att säga Neger och Negerbollar var bara ett exempel på vad man har censurerat / tagit bort. Alltid är det någon som klagar på något. Vart sätter man gränsen var väl hela poängen med den här diskussionen? Nej, Jag frågade bara om hans råd var riktat mot mig eller dig iom att båda kommentarerna var citerade och nu vet jag det.

Nej, jag kände till turerna kring Toteverkstan, och hur det exemplet ofta och felaktigt lyfts fram som ett exempel på hur "invandrarna berövat oss vår kultur", struntprat som jag dock inte beskyller dig för att tro/säga, men som jag hört ett flertal tillfällen.
Det jag reagerade på från början var hur du klumpade ihop en massa påståenden och händelser som i de fall det ligger någon sanning i det ofta är helt orelaterade med de andra, men som gärna hamnar i samma låda då man vill slänga ur sig argument som att:
1. Man får inte säga vissa saker nu för tiden utan att bli kallad rasist.
2. Man får inte säga vissa saker nu för tiden utan att någon blir kränkt.

Det finns säkert fler, men ifall man inte kan hålla sig från att kalla någon rasistiska tillmälen så kanske det bottnar i att man faktiskt ÄR lätt rasistisk. Alla rasister är ju inte korsbrännare från nazi-Tyskland vet du. Precis som med mycket kan man vara väldigt lite eller väldigt mycket rasist och allt där emellan. Lika så är det med folk som bara inte kan behandla andra med respekt bara för att man kanske råkar vara homofob, tycker att vissa kvinnor tar lite för mycket plats eller anser att man bara "skojar" när man knuffar någon med glasögon.

Återigen, jag anklagar inte just dig för att vara av sådan karaktär, men jag har hört liknande "argument" placeras i munnen på folk som är FÖR jämställdhet, respekt och rättvisa. Även ifall det inte var så du menade så är det tröttsamt.
Jag tror inte att någon har det minsta att invända mot flickans karaktärsdrag, även om det så klart kan finnas någon fåne som gör väsen av det genom att vara lättkränkt, eller bara låtsas vara det för att kasta skit på andra. Världen ÄR ju full av konstiga individer trots allt.

1
Skriv svar