Spana in nya spelläget "Frontlines" från Battlefield 1

Robot
Medlem
Spana in nya spelläget "Frontlines" från Battlefield 1

Woooooohoooooo


signatur

"High life on low budget"

Avstängd

Finns inte detta spelläge redan? Har för mig att jag kört något liknande, att man får försvara en flagga och sedan avancera eller röra sig bakåt om man förlorar...

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Finns inte detta spelläge redan? Har för mig att jag kört något liknande, att man får försvara en flagga och sedan avancera eller röra sig bakåt om man förlorar...

Ja, du tänker på Operations, som beskrevs precis likadant.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

ohhh detta kommer bli epic.

Typ som hur Day of Defeat fungerade!

Medlem

"Spellläget"? one L to many.

Medlem

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Gör vad jag vill, det har ju med bf1 att göra

Medlem

Tyvär avinstallerat BF1 för sista gången tror jag, spelet är tråkigt. Få vapen, obalanserade klasser och tråkigt att spelet är så sjukt spammigt med granater.

De behöver nerfa assault klassens vapen, ge support klassen möjligheten att förstöra tanks och göra hardcore servers som inte ligger gömt som någe extra prova på läge.

Medlem

Mer skit när man dör utan att man kan göra något åt saken, precis som i bf4.( mortars, cruise missile mm.)

Medlem

Jag tyckte BF1 var helt okej, fördelen med låga förväntningar =D.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Gör vad jag vill, det har ju med bf1 att göra

Fast klagomål på buggar till spelet (som du erfarit), görs lämpligen via deras forum och inte på FZ. FZ kan inte göra så mycket åt att fixa buggarna åt dig.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Spelade BF4 ett par månader innan jag bestämde mig för om Premium skulle vara värt det, ångrar inte köpet. Gjorde samma sak med BF1 och skulle aldrig göra samma investering igen; Originalspelet är alldeles för tomt.

Ett nytt spelläge (exklusivt för Premium) ger inte mer vapenvariation eller vapen som är roligare att använda. Det fixar inte granatregnet över varje karta, gör inte klassbalansen bättre eller kartorna bättre balanserade. BF1 är helt enkelt rejält tråkigt i grunden, tror inte att detta tillägg ändrar det.

Medlem

Ser mycket.intressant ut, denna dlc kommer jag skaffa.
Gillar.bf1 betydligt mer än bf3 och bf4, moderna shooters inte.lika kul helt.enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av KrejzY:

Finns inte detta spelläge redan? Har för mig att jag kört något liknande, att man får försvara en flagga och sedan avancera eller röra sig bakåt om man förlorar...

Ja, du tänker på Operations, som beskrevs precis likadant.

Njae tror mer han tänker på "Carrier Assault" från BF4 som kom med "Naval Assault" DLC. Funkade likadant fast ist telegrafer så bordade man motståndarnas "carrier" och skulle förstöra 2st M-Coms.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Gör vad jag vill, det har ju med bf1 att göra

Fast klagomål på buggar till spelet (som du erfarit), görs lämpligen via deras forum och inte på FZ. FZ kan inte göra så mycket åt att fixa buggarna åt dig.

Börja leta runt i varje nyhet där någon klagar över spelet som nämns i nyheten så har du snart heltidssysselsättning

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tyvär avinstallerat BF1 för sista gången tror jag, spelet är tråkigt. Få vapen, obalanserade klasser och tråkigt att spelet är så sjukt spammigt med granater.

De behöver nerfa assault klassens vapen, ge support klassen möjligheten att förstöra tanks och göra hardcore servers som inte ligger gömt som någe extra prova på läge.

Tycker raka motsattsen, klasserna är skitbra som dem är nu.
Det jag hatade med klasserna i BF4 var vapnen som alla klasser kunde använda shotguns, DMR och liknande. Det förstörde klassbalansen. Klasserna användes inte till det dem var menade för. Assault klassens vapen har fått ett flertal "nerfar" om du missat det.

Support har Limpet charge om du missat den, och om du behöver mer än så så har du mini versionen av anti-tank granaten som alla klasser kan välja. Det ska ju inte vara för lätt att ta ut en tank heller (BF4)

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Gör vad jag vill, det har ju med bf1 att göra

Fast klagomål på buggar till spelet (som du erfarit), görs lämpligen via deras forum och inte på FZ. FZ kan inte göra så mycket åt att fixa buggarna åt dig.

Börja leta runt i varje nyhet där någon klagar över spelet som nämns i nyheten så har du snart heltidssysselsättning

Hade du använt dig av BF1 forumet så hade du även vetat vid det här laget att man avaktiverat Battlepacks helt pga en bugg som orsakade dessa anslutningsproblem

Medlem

Har haft en förälskelse i serien sedan 1942 och framåt, spelat custom turneringar runt FH modden för bf1942 och bf2 i World at War och sedermera Forgotten Honor under flera år.

Älskade 2142, och har köpt max paket av allt de kommit med tills SWB som var första gången jag köpte minsta möjliga.

Efter fiaskot med SWB och FF och titta medans vi ignorerar er (PC) så blev det köp igen av minsta paket i BF1.

Vilket efter att följt diskussionerna på deras forum innan spel släpp med +140 sidors tråd om privata servrar där man visste att ingen procon, ingen kontroll skulle finnas från början och HC senare någon gång och att det skulle bli ett ytterligare FF spel så kändes som ett klokt beslut.

Toppade man det med ingen suport för plutoner och mer organiserat spel samt statistik så kändes det som en spik i hjärtat, och om man nu läser i forumet så är det mer av ”titta medan vi ignorerar er”.

Trots allt detta har jag ändå spelat grundspelet mer än jag trodde, men inte på långt när så mycket som jag spelade de tidigare spelen vilket nog är deras mening med dessa ändringar.

BF1 är inget dåligt spel men PC spelarnas tid är över på riktigt med BF1, något som jag åser ser med sorg i hjärtat.

Numera får projekt som Battalion 1944, Days of War, War of Rights och Ubisoft som i Rainbow Six brytt sig om att ha en någorlunda Ok anti-fusk motor i Battleye mina pengar.

EA ger mig numera (och innan) en dålig smak i munnen, och jag hoppas snart slippa betala för grabbens Fifa.

Men minnet är kort, och trots vetskapen om server misären m.m. köpte jag ändå grundspelet och när/om ett nytt 2142 dyker upp står man väl där igen som en åsna med pengar i handen

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Frontlines (game mode) är mer eller mindre en kopia på Frontlines fuel of war som jag spelade runt 2009-2010.

Problemet som jag ser det är att varje "Frontline" bara består av ett objective, FFOW hade 2-3. Frontlines kan bli fantastiskt men jag är orolig för att DICE sjabblar bort detta PGA några få misstag


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Bra spel, men inte bäst. Fortf ett jävla snipande på alla och granatspamming som aldrig förr. även konstant artilleri men flygplanen är ju iaf enkla att sänka nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Bra spel, men inte bäst. Fortf ett jävla snipande på alla och granatspamming som aldrig förr. även konstant artilleri men flygplanen är ju iaf enkla att sänka nu

Tills du möter Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen
https://www.youtube.com/watch?v=g1PagPY2QKs


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av totte1015:

Jaha, startade upp spelet, tänkte lira med en polare,

1. Tog fan 10 minuter för han att komma in i partyt
2. Tänkte öppna premium-battlepacket jag hade liggandes, nähä, något jävla error och så FÖRSVANN lådan (har kontaktat EA support)
3. Tillslut, tänkte spela Operations "unknown error" så slängdes vi alla ut ur partyt

EA/Dice dra åt helvete. Pröjsat fan 1000kr, och spelet funkade bättre vid launch än det gör nu?
Jävla idioter

Jaha...Okay. Ta klagomål på någon tråd på forumet istället för att fylla kommentarsfältet med onödiga inlägg som inte har någonting med nyheten att göra.

Gör vad jag vill, det har ju med bf1 att göra

Fast klagomål på buggar till spelet (som du erfarit), görs lämpligen via deras forum och inte på FZ. FZ kan inte göra så mycket åt att fixa buggarna åt dig.

Imo så är det bra att man ser hur folk upplever spelet och hur det funkar, i diverse olika sociala kanaler. Som sagt så handlar artikeln om BF1.
Fel plats att föra klagomål, helt klart. Men nu var det inte direkt att han var ute efter support här på FZ.

Ingen hade väl bett honom om att skriva på DICE/EA:s forum angående hur bra BF1 är ist för här på FZ?

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av monsterbenke:

Bra spel, men inte bäst. Fortf ett jävla snipande på alla och granatspamming som aldrig förr. även konstant artilleri men flygplanen är ju iaf enkla att sänka nu

Tills du möter Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen
https://www.youtube.com/watch?v=g1PagPY2QKs

haha, hatar när folk är sådär jävla bra på att flyga


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av monsterbenke:

Bra spel, men inte bäst. Fortf ett jävla snipande på alla och granatspamming som aldrig förr. även konstant artilleri men flygplanen är ju iaf enkla att sänka nu

Tills du möter Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen
https://www.youtube.com/watch?v=g1PagPY2QKs

haha, hatar när folk är sådär jävla bra på att flyga

Det var en bra runda, tackar


signatur

MattiAceGaming

1
Skriv svar