Helgdiskussion: Vad tycker du om Ghost Recon: Wildlands?

Robot
Helgdiskussion: Vad tycker du om Ghost Recon: Wildlands?
Medlem
Helgdiskussion: Vad tycker du om Ghost Recon: Wildlands?

Känns segt inte lika flytande som division.. mitt första intryck..

Medlem
Skrivet av onliner72:

Känns segt inte lika flytande som division.. mitt första intryck..

Jag upplever samma sak! Det känns inte som att det är något skönt "flöde" i spelet. Det är svårt att beskriva, men något känns inte 100% rätt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lovande så här långt, men känns ännu mer än Division som ett spel som man vill köra ihop med 3 andra och full grupp, så får väl se hur många av de jag brukar spela med som köper det till slut.

Såvitt jag kan se så har de jobbat en hel del med optimeringen sedan förra sessionen, mycket bättre flyt på diverse nvidia kort i alla fall som de jag spelat med har.

Och vet inte hur länge intresset håller i sig, men det lär tiden utvisa har redan handlat det med jul/januari u-play bonusen så bara att åka med och uppleva och ingen "ågren" så här långt över köpet

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Känns som att man snabbt kommer att tröttna på det så fort man spelat igenom det en gång. Körde på extreme eller va nu högsta svårighetsgraden hette och det va inte speciellt svårt.

Medlem

Min personliga åsikt är att styrningen av din karaktär är kass, tex så har man ingen känsla över var karaktären befinner sig i spelet på samma sätt som i liknade spel. Man har ingen precision. Jag känner inte att jag är karaktären utan att jag försöker styra en egentänkande och bångstyrig karaktär. Blir inget köp om dom inte ändrar något drastiskt. Rainbow Six Siege är mycket bättre men tyvärr inget öppen värld.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tyckte det var ett otroligt möpigt spel med stel dialog och allt för snabba strider. Man hann knappt komma till målet innan uppdraget var avklarat, även på den högsta svårighetsgraden. Säg vad man vill om Divisions skottsvampar till fiende men det lät iallafall striderna att bli just det- en strid.

Medlem

Jätteroligt och jättebuggigt, iaf i co-op.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Min personliga åsikt är att styrningen av din karaktär är kass, tex så har man ingen känsla över var karaktären befinner sig i spelet på samma sätt som i liknade spel. Man har ingen precision. Jag känner inte att jag är karaktären utan att jag försöker styra en egentänkande och bångstyrig karaktär. Blir inget köp om dom inte ändrar något drastiskt. Rainbow Six Siege är mycket bättre men tyvärr inget öppen värld.

Håller med. Testade spelet och det känns klumpigt och stelt. Typ hur arma 2 motorn kändes i början fast värre typ.

Sen att försöka typ flyga helikopter är åt helvete. Finns inget sätt att se hur rät helikoptern är. Typ varför den snurrar i en cirkel eller hur framåt lutad den är. Jag ogillade spelet väldigt mycket.

Medlem

Jag gillar det på något konstigt sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske är jag distraherad av det öppna landskapet som känns spännande att utforska. Samtidigt så får man en känsla av att det börjar bli lite enformigt att mer eller mindre åka fram och tillbaka och göra samma sak. Möjligtvis är något begränsat i betan och allt kommer varieras mera i hela spelet men tror nästan inte det.

Grafiskt är det imponerande trots att jag ändå upplever lite micro-stutter här och var (detta på ett gtx1080 och ssd) vilket är synd då allt annars flyter på obehindrat.

Jag stör mig mera på ljudet, speciellt dialogen. Jag vill inte höra karaktärernas personliga historia, tack men nej tack. Jag vill inte lyssna på den usla musiken samt usla konversationerna på radion när jag kör bil. Jag vill heller inte höra samma skräp från de 7869 radioapparater som står utplacerade i spelvärlden (skjuter sönder alla jag ser). Det hela slutar med att jag mute’ar allt jag kan vilket hjälper lite men alltid blir jag fast i en bil med någon annan som kör och har kontroll över radion (som tydligen inte går att sänka volym på). On-top of that så har jag ju redan mute’at alla andra spelares mikrofoner som än en gång bara bevisar mänsklighetens oundvikliga undergång.

Trots allt så finns det något där som jag gillar, det behöver bara lite mera finputs. Kontrollen av fordon är lite basic och fysikmotorn skulle behöva skruvas till lite. Karaktärsanpassningen är dock riktigt bra och samma gäller möjligheten att fixa med vapen.

Det finns bra saker här men det finns också saker att förbättra, vilket jag hoppas är planen. Många lyfter upp samma saker så som fordon och fysik så det måste ju UBi vara medvetna om.

(Ändå bra med en Beta då det förhoppningsvis ger möjlighet att förändra saker som dessa. Samtidigt så känns det farligt nära release och man skulle kunna tro att en "Beta" i dagsläget enbart är till för marknadsföring.)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Tycker det verkar bra. Det är dock alldeles för lätt i nuläget. Spelar på extreme och tappar motivationen att var särskilt ghost eftersom det är rätt lätt att bara gå in och göra rent hus. Håller dock med om att vissa saker verkar off men för mig är det mer tredjepersonsvyn i trånga utrymmen och körkänslan med fordonen. Kommer funka i co-op.

Skrivet av gurkoz:

Jag gillar det på något konstigt sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske är jag distraherad av det öppna landskapet som känns spännande att utforska. Samtidigt så får man en känsla av att det börjar bli lite enformigt att mer eller mindre åka fram och tillbaka och göra samma sak. Möjligtvis är något begränsat i betan och allt kommer varieras mera i hela spelet men tror nästan inte det.

Grafiskt är det imponerande trots att jag ändå upplever lite micro-stutter här och var (detta på ett gtx1080 och ssd) vilket är synd då allt annars flyter på obehindrat.

Jag stör mig mera på ljudet, speciellt dialogen. Jag vill inte höra karaktärernas personliga historia, tack men nej tack. Jag vill inte lyssna på den usla musiken samt usla konversationerna på radion när jag kör bil. Jag vill heller inte höra samma skräp från de 7869 radioapparater som står utplacerade i spelvärlden (skjuter sönder alla jag ser). Det hela slutar med att jag mute’ar allt jag kan vilket hjälper lite men alltid blir jag fast i en bil med någon annan som kör och har kontroll över radion (som tydligen inte går att sänka volym på). On-top of that så har jag ju redan mute’at alla andra spelares mikrofoner som än en gång bara bevisar mänsklighetens oundvikliga undergång.

Trots allt så finns det något där som jag gillar, det behöver bara lite mera finputs. Kontrollen av fordon är lite basic och fysikmotorn skulle behöva skruvas till lite. Karaktärsanpassningen är dock riktigt bra och samma gäller möjligheten att fixa med vapen.

Det finns bra saker här men det finns också saker att förbättra, vilket jag hoppas är planen. Många lyfter upp samma saker så som fordon och fysik så det måste ju UBi vara medvetna om.

(Ändå bra med en Beta då det förhoppningsvis ger möjlighet att förändra saker som dessa. Samtidigt så känns det farligt nära release och man skulle kunna tro att en "Beta" i dagsläget enbart är till för marknadsföring.)

The Radio Killer strikes again!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har lirat det i 2 timmar och slutat spelat nu för att inte spoila mer av spelet. Jag är nöjd med Ghost Recon Wildlands och kommer köpa det. Skön vapenhantering, helt ok bilstyrning, stor öppen värld. tyvärr är det sämre optimerat men hoppas UBi Soft städar upp spelet de kommande månaderna. Ser fram emot det hela spelet iaf...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker det e ritkigt bra. Skön känsla och väldigt snyggt. Mer än nöjd här. kan knappt vänta till släpp

Medlem

Jag gillar wildlands skarpt! Men precis som alla andra säger så måste dom förbättra bilkörningen.

Medlem

Inne på andra missionet och stortrivs.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag tycker det känns helt ok så här långt faktiskt, men jag är lite rädd att det är så här bara för att spelet är nytt. I längden är jag lite rädd att det kan bli repetitivt och därmed tråkigt till slut. Som någon nämnde innan så känns det som att man gör lite samma sak - man ska åt någonting inne bland några hus omringat av soldater...

Men nu har jag inte spelat det sådär värst mycket, för jag har inte haft tid just denna helgen, så det kanske blir mer variation längre fram i spelet?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Gillar det skarpt, finns en hel del finputs att göra men tror efter lite patchande och arbete så kommer det bli bättre, Man får ha det i åtanke att det är en beta och många spel vid release är lite oputsade.

Medlem

Coop är ju verkligen spelets största motivation. Känns som det blir mycket samma, samma. Åk till X för att hitta info om Y. Gör om det några gånger så har du hittat den du söker. Klart svårt att göra annorlunda..

Men jag gillar landskapet, är riktigt kul med 3 andra polare och lägga upp unika strategier och riktigt planera innan man går in. (Brukar oftast skita sig ändå)

Hatar bilarna. Det enda jag använder dom till är att åka till en helikopeter. Som f.ö inte alls är svår att flyga.
På PC (default kontroll) håll inne w+shift tills helikoptern börjar flyga neråt. Nu är trimmern inställd så släpp W och håll bara inne shift och nu flyger helikoptern mer eller mindre som ett flygplan.

För att svänga mer tvärt med helikoptern så släpp shift och använd A-D.

Lirade singelplayer också och en av mannarna drog en historia i bilen:

An Army Ranger, a Recon Marine, a Navy SEAL, and a member of Delta Force are sitting around a camp fire.

The Army Ranger, bragging about his exploits says "You guys aren't so tough, I once parachuted down, marched fifty miles, and killed everyone in sight."

The Recon Marine is unimpressed, and says, "That's nothing, I once made a beach landing, marched 60 miles, and killed everyone in sight."

The SEAL is unimpressed, he says "That's nothing, I once swam 10 miles to shore, marched 70 miles, and killed everyone in sight with my bare hands."

Thoroughly impressed, they all look over at the Delta Force member, and he's dead silent, just stirring the coals of the fire with his dick.

Medlem

Kul, har förbokat det. Dock har det många brister.

Medlem

Tycker att det var helt ok. Kan nog spendera några timmar i det.
Köper det när jag hittar det för ett bra pris.

Inaktiv

Jag spelade totalt 14 timmar då jag först körde igenom nästan hela betan själv och sen en sväng med kompisar. Det finns absolut någon lockelse att köpa men som många säger så är styrningen på både fordon och helikoptrar helt värdelöst. Flygplanen går bra dock. Kan nån ärligt säga att denne kan träffa det man siktar på med helikoptern? Sen var det en hel del buggar och dåligt optimerat.

Plussidan är vapnen med sina mods och lacken som nöts och roligt med kompisar och väldigt snygga och varierade miljöer men jag är rädd att det kan bli repetitivt i längden att göra liknande uppdrag och samma sidemissions fast på olika platser.

Kan nog bli ett köp när det är betydligt billigare. (Spelade på PC)

Medlem

Testade det ca 15 min, kändes inte som något jag måste ha eller ens är så sugen på att lira. Stutter och 0 känsla.

Medlem

Jag stör mig som fan på att alla lik "försvinner" på ett magiskt sätt när man vänder ryggen till. De borde ligga kvar tills man lämnat området imho. Game immersion verkar inte vara utvecklarnas starka sida i Wildlands. Varför inte ha kvar liken, låta dem få väcka uppmärksamhet hos passerande vakter, och ge oss möjligheten att flytta dem och låta oss gömma dem eller täcka över dem med kamobags? Väldigt konstigt beslut av dem.

Sen har många av felen och buggarna jag såg i den första öppna betan inte blivit åtgärdade till den andra betan, vilket betyder att dessa fel kommer ligga kvar till släppet som är om två veckor.
Efter att ha köpt For Honor som visade sig vara väldigt ofärdigt så blir jag lite avskräckt att köpa ännu ett nytt ofärdigt Ubisoftspel.. :/

AI'n är oslipad, och dina tre AI-medhjälpare är klumpiga och inte alls vad jag hade förväntat mig att de skulle vara.

Spelet i sig glänser som bäst när man spelar med tre andra kompisar, då är det riktigt kul, men som singelplayer spel så känns det som en svag titel.

Medlem

Jag gillar fortfarand inte spelet tyvärr, kan inte låta bli att fantisera om hur grymt spelet hade varit med Ghost Recon 2 gameplay i open world


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hur många här har spelat Betan på svåraste, "solo" och utan att uppgradera vapen och skills? Om ni inte gjort det så rekommenderar jag att ni gör det för då kommer ni se ett helt annat spel. Ett spel som har stora brister, ett spel som kommer få er att att bli rejält frustrerade när ni efter att ha blivit skjuten måste vänta på att er korkade AI ska återuppliva er för att sekunden senare återigen bli skjuten (finns inget man kan göra åt detta mer än att avsluta uppdraget).

Och på tal om AI´n, var länge sedan jag såg så dålig AI som i den här Betan. Enda gången den är effektiv är när man sitter i fordon och ger order om att de ska skjuta (att klara uppdragen på annat sätt kommer leda till många svordomar, det kan jag nog garantera er efter att ha ägnat en hel del tid åt att verkligen studera den här skrattretande dåliga AI´n och sättet man kontrollera den).

Det finns stora brister i det här spelet och det jag skrivit ovan är bara några av dessa. Men dessa framstår mest om man spelar spelet som ett Ghost Recon eller Rainbow Six spel. Om man däremot väljer att strunta i titeln så finns det ett spel som har en hel del potential för ett underhållande spel som man kan spela med andra (det råder ingen tvekan om att det här spelet främst är för CO-OP).

Geeks Gaming

Gammalt Ghost recon fan. Har säkert över 300 timmar i de första spelen.
För mig är detta spelet en jätte besvikelse.
Minus:
-Enbart 3D person förutom när du använder siktet.
-Sämsta styrningen på Helikoptrar som någonsin har funnits. Till och med så mini Heli uppdraget i GTA San Andreas har bättre kontroller än detta.
-Tydligen finns alla lamborghinis i hela världen i Bolivia. Och dom är anpassade för att köra enbart på leriga bergs vägar.
-UBI soft open world.
-Dåligt stealth system
-Dålig AI
-Respawning fiende när du lämnar ett område du precis utplånat.

Extremt stort minus:
------------- Spelet är på tok för enkelt!!! Satte allt på svåraste. Stängde av allt, typ minimap, crosshair. Och ändå springer jag genom uppdragen.

Plus:
+Många vapen att välja på
+Bra customizing på karaktären. Även om det inte gör någon som helst skillnad om du har ghillie på dig eller en röd Hawaii skjorta.
+Storyns intro va "Clancy'eskt"

Slutsats.
Klassiskt UBI soft openworld spel som man tröttnar på extremt snabbt. Dom la till en ny del på kartan men visa sig snabbt att det va exakt samma som den andra. Med samma sidouppdrag om och om igen.
Även med en svårighetsgrad på högsta så är det bara att springa och snabbt skjuta allt och alla. AI är dålig, så dom reagerar knappt på vad du gör.
Som Ghost recon fan och Tom Clancy fan så är detta en extremt stor besvikelse. Och även från ett rent spelperspektiv känns spelet segt och i längden tråkigt.
Du är en del av Special Forces Group... och ändå är du tvungen att hitta egna vapen och sikten då den bolivianska kartellen verkar ha bättre utrustning än vad du har. Inte ens ett riktigt sikte till M40A5 (Sniper)... Men verkar kvitta då bulletdroppen och traveltimen är så pass dålig att det är lättare att använda pistolen som sniper istället.

Lite salt så här en söndag.

ELF
Medlem

Funkade inte för mig. Kom in i menyn. Med Crossfire på så flimmrade det och när jag lyckades starta kampanjen så var skärmen mer eller mindre kolsvart pga att texturerna var utdragna åt alla håll och kanter. Såg bara en helikopter flimmra till på skärmen någon gång ibland.... Stängde av Crossfire, men det funkade inte bättre för det. Spelet hängde sig i laddningsmenyn och sen krashade hela datorn. Spelet hängde sig i laddningsmenyn en gång till, men då kunde jag stänga av det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Var skoj i ett par timmar. Sen blev det repetitivt som fan. Inget köp för min del!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag stör mig som fan på att alla lik "försvinner" på ett magiskt sätt när man vänder ryggen till. De borde ligga kvar tills man lämnat området imho. Game immersion verkar inte vara utvecklarnas starka sida i Wildlands. Varför inte ha kvar liken, låta dem få väcka uppmärksamhet hos passerande vakter, och ge oss möjligheten att flytta dem och låta oss gömma dem eller täcka över dem med kamobags? Väldigt konstigt beslut av dem.

Sen har många av felen och buggarna jag såg i den första öppna betan inte blivit åtgärdade till den andra betan, vilket betyder att dessa fel kommer ligga kvar till släppet som är om två veckor.
Efter att ha köpt For Honor som visade sig vara väldigt ofärdigt så blir jag lite avskräckt att köpa ännu ett nytt ofärdigt Ubisoftspel.. :/

AI'n är oslipad, och dina tre AI-medhjälpare är klumpiga och inte alls vad jag hade förväntat mig att de skulle vara.

Spelet i sig glänser som bäst när man spelar med tre andra kompisar, då är det riktigt kul, men som singelplayer spel så känns det som en svag titel.

Att liken försvinner är säkerligen relaterat till prestanda men det hade varit kul med en inställning där man i alla fall själv kunde styra det, åtminstone på PC.

Sen att en's egna medhjälpare är lite tröga kan ju faktiskt också bero lite på att det finns saker i ens skills man kan uppgradera som gör ens medhjälpare mera effektiva. Ganska dumt skulle jag tycka då många ratar AI'n direkt. Sen hur mycket den där "uppgraderingen" faktiskt gör vet jag inte


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

12
Skriv svar