Första Nintendo Switch-spelet som inte kan köras på din TV – funkar bara mobilt

Robot
Första Nintendo Switch-spelet som inte kan köras på din TV – funkar bara mobilt
shi
Medlem
Första Nintendo Switch-spelet som inte kan köras på din TV – funkar bara mobilt
Medlem

Känns som att många spel (skitspel) från Google Play och App Store kommer att portas till Switch. Har inget emot det, men jag hoppas att Handheld Only-spel får en egen kategori och att dessa inte spammar sönder startsidan på eShop.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Ibland vet man lixom inte vad man ska tycka om Nintendo.

Vad har Nintendo med saken att göra? Det är inte dom som har utvecklat spelet.

Sen är det väl inte konstigt att spelet inte stödjer tv läge då spelet endast använder touch.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Jag som är trött. Bra catch.

Skrivet av Bojkott:

Känns som att många spel (skitspel) från Google Play och App Store kommer att portas till Switch. Har inget emot det, men jag hoppas att Handheld Only-spel får en egen kategori och att dessa inte spammar sönder startsidan på eShop.

Kan ju hoppas på att Nintendo kommer ha lite hårdare kvalitetskontroll än det skräpet som släpps in på app-handeln. Jag skulle älskat Google Play om det inte vore för just den hög av skräp som dagligen sköljer över allt annat.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Nintendo kan självklart skriva avtal där spel måste stödjas både mobilt och i tv-mode. Men är det verkligen den vägen vi vill gå?

Jag skulle nog inte vilja det iaf. Jag tycker man ska ge utvecklare så fria händer som möjligt.

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av anon_165499:

Ibland vet man lixom inte vad man ska tycka om Nintendo.

Vad har Nintendo med saken att göra? Det är inte dom som har utvecklat spelet.

Sen är det väl inte konstigt att spelet inte stödjer tv läge då spelet endast använder touch.

Nej men dom släpper det på sin konsol. Hur har dom inte med saken att göra? Dom försöker säkert mest pungar ut så många spel som möjligt för releasen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png

De har redan runt 100 titlar på gång till Switch, och på releasen finns det redan en del Indie spel samt spel utvecklade av Nintendo. Breath of the Wild är slutsålt (även vanliga utgåvan, inte bara Master/Special/Limited Editions) hos många återförsäljare i b.la USA. Nintendo bestämmer sig inte först nu att släppa ett mobilspel som är redo för Switch, bara för att de är desperata för mer namn… gäsp

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av anon_165499:

Ibland vet man lixom inte vad man ska tycka om Nintendo.

Vad har Nintendo med saken att göra? Det är inte dom som har utvecklat spelet.

Sen är det väl inte konstigt att spelet inte stödjer tv läge då spelet endast använder touch.

Nej men dom släpper det på sin konsol. Hur har dom inte med saken att göra? Dom försöker säkert mest pungar ut så många spel som möjligt för releasen.

Och? Är det en dålig sak att det finns spel att välja mellan vid release?
Gå och var bitter någon annanstans.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan, ni behöver ju ingen redaktör här på FZ egentligen. Kommentarsfältet tar hand om alla misstag på en gång.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Timosaki:

Ibland vet man lixom inte vad man ska tycka om Nintendo.

Vad har Nintendo med saken att göra? Det är inte dom som har utvecklat spelet.

Sen är det väl inte konstigt att spelet inte stödjer tv läge då spelet endast använder touch.

Nej men dom släpper det på sin konsol. Hur har dom inte med saken att göra? Dom försöker säkert mest pungar ut så många spel som möjligt för releasen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png

De har redan runt 100 titlar på gång till Switch, och på releasen finns det redan en del Indie spel samt spel utvecklade av Nintendo. Breath of the Wild är slutsålt (även vanliga utgåvan, inte bara Master/Special/Limited Editions) hos många återförsäljare i b.la USA. Nintendo bestämmer sig inte först nu att släppa ett mobilspel som är redo för Switch, bara för att de är desperata för mer namn… gäsp

Ett spel som inte kan möta efterfrågan vid release. Låter väldigt mycket som ett PR trick för att flera ska köpa spelet/konsolen

Medlem

Ser inte den Japanska marknaden lite annorlunda ut än ex eu? Jag tänker att Nintendos mobila/handhållna alternativ varit väldigt starka just där.

Skribent
Skrivet av Troll1:

Ser inte den Japanska marknaden lite annorlunda ut än ex eu? Jag tänker att Nintendos mobila/handhållna alternativ varit väldigt starka just där.

Kan mycket väl vara fallet.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Medlem

Gillar Nintendo men inte att spela på bärbart, blir det många spel som bara kan köras mobilt då överger man tanken på att skaffa Switch.

Medlem

Trodde det var Mario Cart som det ser ut att vara på bilden...undrade ifall dem tappat förståndet fullständigt.

Medlem
1
Skriv svar