Nya Hearthstone-expansionen Journey to Un’Goro har avslöjats

Robot
Nya Hearthstone-expansionen Journey to Un’Goro har avslöjats
Medlem
Nya Hearthstone-expansionen Journey to Un’Goro har avslöjats

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.

Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.

Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.

För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.

RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Releasehästryttare

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Medlem
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Releasehästryttare
Skrivet av sereman:
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Ok, men tar den upp en secret slot ? så man bara kan ha 4 secrets om man har en aktiv quest ?

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av sereman:
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Ok, men tar den upp en secret slot ? så man bara kan ha 4 secrets om man har en aktiv quest ?

Nej det gör den inte. Men det finns mer problem än bara en secret plats om det nu skulle varit så.
1. Den tar upp 1 av korten i din starthand (startar alltid med kortet på handen), detta ger 1 mindre möjlig mulligan. Och alltid en mer eller mindre passiv första runda.

2. För att ta Priest questet som exempel vilket ärdet enda vi sett. 7 deathrattles krav är väldigt långsamt, en priest har väldigt dålig draw utan Northshire Cleric. Så troligast kommer du i bästa fall kunna spela detta kort runt runda 8-9. Då gäller det att spelet sölas ner bra mycket mot hur det är just nu då en genomsnittlig match avslutas vid runda 6-7.

Hoppas ju självklart att allt fungerar som de tänkt sig denna gång och inte gå käpprätt åt helvete som denna senaste expansion.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av ClockWise:

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.

Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.

Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.

För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.

RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "

Grymt bra förklarat. Ja Hearthstone har en "grund-RNG" i och med att ordningen på korten slumpas fram, men det räcker bara en bit och när folk börjar ha i princip samma decks så blir rundorna likartade.

Ibland kunde matcherna i princip avgöras med kombos redan i första shuffeln. Det behöver kryddas med fler (balanserade) RNG-lager för att inte bli så förutsägbart.

Medlem

Riktat till 3 åringar?
Blizzard blir barnsligare för varje år som går.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av ClockWise:

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.

Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.

Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.

För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.

RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "

Exakt varför jag slutade spela Hearthstone. Jag tycker att Blizzards försök att lösa detta har varit kontraproduktivt. Varken Wild eller kort ban har hjälp för att lösa detta problem. Och efter expansion efter expansion inte lyckats röra om i klasser eller spelstilar.

Denna expansion har jag ingen åsikt om, har inte ens läst, Blizzard och jag är inte bästisar längre...host..mainstream...host

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av ClockWise:

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.

Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.

Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.

För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.

RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "

Håller inte riktigt med. Jag tycker inte nuvarande metat är ett problem, förutom att vissa kort kanske är lite för starka. Men det jag syftar på är all den RNG som man inte kan göra någonting åt alls. Exempelvis Catabalist's Tome där en Mage får 3 random spells. Hur ska jag spela runt det? Det kan vara vilka spells som helst. Helt plötsligt sitter jag och håller fingrarna för att det inte är 3 nya fireballs, eller sheep eller w/e. För att inte tala om alla kort som ger en "discover". Jag har svårt att förstå hur de kan lägga in gameplay-element som man som spelare inte kan spela på. Jag gillade Hearthstone i början där man verkligen kunde analysera sina plays på ett bra sätt efter vad man trodde att användaren hade för kort. Även om han kanske inte hade en flamestrike så kunde jag åtminstone spela som om han hade en och försöka vara mer försiktig eller baita ut den utan att förlora för mycket value. Nu kan jag göra exakt likadant, fast efter jag gjort detta 1 gång så kanske han har 1, 2, 3 eller 4 till. Man tvingas chansa och "spela dåligt" för det finns inget sätt att göra strategiska beslut när motståndaren har massa "få vilket kort som helst i spelet"-battlecries.

Det är redan ett kortspel med all RNG vad det innebär, och sen lägger man på fler och fler RNG-kort och sen undrar varför progamers börjar bli irriterade eller i vissa fall slutar. Denna expansionen ser i alla fall ut som ett steg i annan riktning än tidigare, men adapt kan säkert förstöra hur mycket som helst...kolla bara Kazakuz. Nu kommer det en hel gameplay-typ som lever på samma sätt. Vi får se, men jag är enormt skeptisk.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av ClockWise:

Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.

Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.

Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.

Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.

För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.

RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "

Tycker att spelet blivit mer statiskt nu än förr.
Nu kör man auto conced när man möter en Mage eller Priest för dom spelar samma tråkiga lekar. Har mött två Priests som kör Djinn (förlorat bägge matcherna men har accepterat förlusten eftersom dom faktiskt spelat något annat än Dragons).

Mages spelar bara defensivt och allmänt trist, ingen tempo längre.

Alla spelar i princip med samma decks mer eller mindre man blir glatt förvånad när man möter en som komponerat sin egna deck helt och hållet, lika glatt förvånade folk blir när man kör med Secret Eater i varje deck som saboterar Mage och Hunters.

Medlem

Ni som inte gillar RNG borde pröva Gwent! https://www.playgwent.com

Det kommer snart ut i öppen beta, men just nu är det väldigt lätt att få tag i en nyckel till den stängda betan. Efter cirka 200 timmar kan jag säga att det är väldigt få matcher som avgörs av RNG.

Om man kollar reddit så verkar som många duktiga HS-spelare har börjat migrera till Gwent just pga att det är mer skill och mindre RNG.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av sereman:
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Ok, men tar den upp en secret slot ? så man bara kan ha 4 secrets om man har en aktiv quest ?

Nej det gör den inte. Men det finns mer problem än bara en secret plats om det nu skulle varit så.

1. Den tar upp 1 av korten i din starthand (startar alltid med kortet på handen), detta ger 1 mindre möjlig mulligan. Och alltid en mer eller mindre passiv första runda.

2. För att ta Priest questet som exempel vilket ärdet enda vi sett. 7 deathrattles krav är väldigt långsamt, en priest har väldigt dålig draw utan Northshire Cleric. Så troligast kommer du i bästa fall kunna spela detta kort runt runda 8-9. Då gäller det att spelet sölas ner bra mycket mot hur det är just nu då en genomsnittlig match avslutas vid runda 6-7.

Hoppas ju självklart att allt fungerar som de tänkt sig denna gång och inte gå käpprätt åt helvete som denna senaste expansion.

Punkt 1 stämmer inte, du kan slänga kortet däremot som du skriver kommer det alltid finns i första korten dvs de som väljer att kasta bort.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av sereman:
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Ok, men tar den upp en secret slot ? så man bara kan ha 4 secrets om man har en aktiv quest ?

Nej det gör den inte. Men det finns mer problem än bara en secret plats om det nu skulle varit så.

1. Den tar upp 1 av korten i din starthand (startar alltid med kortet på handen), detta ger 1 mindre möjlig mulligan. Och alltid en mer eller mindre passiv första runda.

2. För att ta Priest questet som exempel vilket ärdet enda vi sett. 7 deathrattles krav är väldigt långsamt, en priest har väldigt dålig draw utan Northshire Cleric. Så troligast kommer du i bästa fall kunna spela detta kort runt runda 8-9. Då gäller det att spelet sölas ner bra mycket mot hur det är just nu då en genomsnittlig match avslutas vid runda 6-7.

Hoppas ju självklart att allt fungerar som de tänkt sig denna gång och inte gå käpprätt åt helvete som denna senaste expansion.

Punkt 1 stämmer inte, du kan slänga kortet däremot som du skriver kommer det alltid finns i första korten dvs de som väljer att kasta bort.

Jasså? Hm, det diskuterades rätt mycket om det mellan streamarna och de fick det låta som om det inte gick. Bra med det iaf för i en N'zoth lek gör det inte så mycket om man spelat lite deathrattle innan. Hoppas bara att metan kommer tillåta dessa typer av lekar, då kan det bli riktigt kul igen.

Medlem

För dem som inte sett än så har Team 5 förklarat hur Quests kommer fungera nu.

Quests are meant to be late-game cards that you build up to so they don't feel like they need to add ways to slow them down.
Quests take up a secret slot, which means you can only drop 4 secrets if you have a Quest active.
Only one Quest can be active at a time per player.
Quests can activate on either players turns - much like the old version of secrets!

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Devan:
Skrivet av sereman:
Skrivet av Devan:

Initial impressions:

Vad jag kan se är adapt en ny mekanik som jag inte kommer gilla, kort som är gjorda så du måste sitta och vänta längre på att din motståndare skall bestämma sig vad han/hon skall spela är inte bra för spelet, discoverycards som redan är i spelet är nog.

Quests är jag dock mindre säker på om de kommer funka/bli kul och spela, verkar bökigt .. och vad händer om man spelar ett av de kort som tar bort secrets?

Om du tittade noga så kunde du se att "quest" är inte samma som "secrets", du kan inte ta bort den. Känns att silence kort kommer bli viktigare än förr att ha. Quest kan bli roligt, eller så bli quest kort för starka redan i tidigt spel. Blizzard brukar lyckas med sina ändringar, får väl see. Quest funkade bra med Heroes Of The Storm iaf.

Ok, men tar den upp en secret slot ? så man bara kan ha 4 secrets om man har en aktiv quest ?

Nej det gör den inte. Men det finns mer problem än bara en secret plats om det nu skulle varit så.

1. Den tar upp 1 av korten i din starthand (startar alltid med kortet på handen), detta ger 1 mindre möjlig mulligan. Och alltid en mer eller mindre passiv första runda.

2. För att ta Priest questet som exempel vilket ärdet enda vi sett. 7 deathrattles krav är väldigt långsamt, en priest har väldigt dålig draw utan Northshire Cleric. Så troligast kommer du i bästa fall kunna spela detta kort runt runda 8-9. Då gäller det att spelet sölas ner bra mycket mot hur det är just nu då en genomsnittlig match avslutas vid runda 6-7.

Hoppas ju självklart att allt fungerar som de tänkt sig denna gång och inte gå käpprätt åt helvete som denna senaste expansion.

Punkt 1 stämmer inte, du kan slänga kortet däremot som du skriver kommer det alltid finns i första korten dvs de som väljer att kasta bort.

Jasså? Hm, det diskuterades rätt mycket om det mellan streamarna och de fick det låta som om det inte gick. Bra med det iaf för i en N'zoth lek gör det inte så mycket om man spelat lite deathrattle innan. Hoppas bara att metan kommer tillåta dessa typer av lekar, då kan det bli riktigt kul igen.

Ja! Det är alltid spännande och se vart allt kommer luta haha

1
Skriv svar