Nintendo Switch slut – men fler konsoler är på gång

Robot
Nintendo Switch slut – men fler konsoler är på gång
Medlem
Nintendo Switch slut – men fler konsoler är på gång

Jag har fått två mail från Webhallen idag som säger att jag kommer få Switch vid release, så antar det betyder att båda mina bokningar kommer finnas tillgängliga.

Men eftersom min bror förmodligen inte vill ha en av de två, så kommer förmodligen näste man på tur som bokat för att hämta ut på Ekelundsgatan 4, Göteborg få mail på fredagen. Om Webhallen jobbar snabbt nog, dvs.

Medlem

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Medlem
Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Nog snarare så att många föredrar att boka hos Webhallen, Inet, Spel & Sånt, Gamestop, etc. som är lite mer tydliga med deras förbokningar. Komplett ser väldigt rörigt ut med alla deras egna bundles och skiftande datum, och jag skulle aldrig tänka på att Ica har konsoler

Men att det finns enheter i andra butiker vid release är ju bara en fördel för de som missat att förboka eller inte vill vänta på deras förbokning hos andra leverantörer. De som förbokat hos Webhallen t.ex. visste inte förens idag om de garanterat kan hämta ut en enhet eller inte.

Inaktiv
Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Ursäkta mig men sär skrivning utan dess like like.

Medlem

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.

Hur kan den floppa stort om det finns få konsoler?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Kleptoman:

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.

Hur kan den floppa stort om det finns få konsoler?

Få konsoler vid release för att media ska skriva att Switch sålt slut. Sedan när de börjar masstillverka dem kommer man se att nästan ingen kommer att vilja köpa Switch.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Kleptoman:

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.

Hur kan den floppa stort om det finns få konsoler?

Floppa lite?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Kleptoman:

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.

Hur kan den floppa stort om det finns få konsoler?

Få konsoler vid release för att media ska skriva att Switch sålt slut. Sedan när de börjar masstillverka dem kommer man se att nästan ingen kommer att vilja köpa Switch.

Allt är en konspiration!
Switch är bara en ipad som de klistrat en handkontroll på!

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Ursäkta mig men sär skrivning utan dess like like.

Ja, den där inlägget sticker verkligen ut från mängden. Särskriften känns som det minsta problemet i hans skriftspråk.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De tillverkade få konsoler så att folk ska få ibtrycket att det går bra för dem. Konsolen kommer att floppa stort.

Tillverkar du en ny foliehatt varje gång du konspirerar, eller återanvänder du samma?

Vet inte vad "konosler" är för något, but I want one. Låter som något man äter, med extra kassler och flåtsås!

Medlem

Är det inte ett väldigt dåligt tecken idag ifall en konsol inte säljer slut vid release?

Kanske bara gäller Nintendo....

Medlem

Känner mig också något skeptisk till lanseringen och "trycket". I sedvanlig Nintendoanda kommer tredjepartsstödet var närmast icke existerande och man står där med en grå konsol som samlar damm utan att användas. Man litar igenom Zelda, spelar lite Mario och sen sätts den mer eller mindre aldrig igång igen.

Medlem

Även ställen som toys r us och ica maxi säljer Switch, man kan få tag på en konsoll lite överallt

Medlem

Kan inte fatta folk köper detta, knappt några bra spel värda skaffa och så kostar den nästan 4000 spänn.. nejtack!

Medlem
Skrivet av nicbex:

Känner mig också något skeptisk till lanseringen och "trycket". I sedvanlig Nintendoanda kommer tredjepartsstödet var närmast icke existerande och man står där med en grå konsol som samlar damm utan att användas. Man litar igenom Zelda, spelar lite Mario och sen sätts den mer eller mindre aldrig igång igen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png
Oj vad lite spel där finns att välja mellan under året. Denna listan kommer även att utökas efter E3 och liknande.

Medlem

Fick min skickad idag, och

Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Alla konsoler i första leveransen hos både Webhallen och Komplett är förbokade. Flera som har förbokat hos dessa har fått mail om att de inte kommer få någon leverans på fredag.

Det är väldigt vanligt att många väljer att boka på just Webhallen, och därför är det ju ganska logiskt att det tar slut där först. Att välja återförsäljare som ingen tänker på är oftast bäst.

ICA Hemma är ett riktigt bra exempel i det här fallet. Jag menar, vem fan tänker på ICA när man ska boka en spelkonsol? Det är inte förrän det är slutsålt hos de gamla vanliga återförsäljarna som folk upptäcker dessa "underdogs".

Teknikmagasinet och Ginza är andra exempel.
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/kons...
https://www.ginza.se/Product/369404/

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Ursäkta mig men sär skrivning utan dess like like.

Jävligt onödigt kommentar, det finns ju faktiskt dom som har problem med att läsa och skriva. Jag tror inte att han kommer att skriva bättre genom din tanklösa och onödiga kommentar.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

k3m
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Varmkorv:

Slut sålt?
Gäller inte Ica hemma eller vår spel hörna i hudiksvall då.
Fick ett mail från dom igår Switch i lager 100 st och sen alla andra stora Ica affärer har sina.
Sen Komplett har många kvar.
Boa vår lokala affär får in 20 st och 2 st är förbokade.
Men klart Webhallen vill skapa köp glädje.

Ursäkta mig men sär skrivning utan dess like like.

Jävligt onödigt kommentar, det finns ju faktiskt dom som har problem med att läsa och skriva. Jag tror inte att han kommer att skriva bättre genom din tanklösa och onödiga kommentar.

jag gillar särskrivning. jag tycker även det borde vara det rätta sättet.

Medlem

Jag är rätt säker på att man kan får tag på en på mediamark eller siba om man väntar utanför inn de öppnar.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kan inte fatta folk köper detta, knappt några bra spel värda skaffa och så kostar den nästan 4000 spänn.. nejtack!

Troligtvis en massa barnfamiljer som köper, folk som trott att Wii U aldrig var en ny konsol.

Skrivet av karatekex:

Switch är bara en ipad som de klistrat en handkontroll på!

Och IPad är en surfplatta med ett påklistrat äpple, säljer ändå som smör.

Medlem

Var på Gamestop idag, och dom sa att om man hänger på låset så kan det finnas nån chans att nån avbokat under kvällen innan midnattsöppet, och den maskinen blir ju då tillgänglig för vem som helst.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av nicbex:

Känner mig också något skeptisk till lanseringen och "trycket". I sedvanlig Nintendoanda kommer tredjepartsstödet var närmast icke existerande och man står där med en grå konsol som samlar damm utan att användas. Man litar igenom Zelda, spelar lite Mario och sen sätts den mer eller mindre aldrig igång igen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png
Oj vad lite spel där finns att välja mellan under året. Denna listan kommer även att utökas efter E3 och liknande.

Ser bara massor med japanska spel som inte kommer att komma hit och indiespel. Ska Switch göra annat än floppa krävs givetvis AAA-titlar. Men vem vet, kanske är jättelätt att koda till Switch så att tredjepartsutvecklare som släpper spel till PC/PS4/Xbone orkar porta även till Switch trots den svagare hårdvaran?

Medlem
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av nicbex:

Känner mig också något skeptisk till lanseringen och "trycket". I sedvanlig Nintendoanda kommer tredjepartsstödet var närmast icke existerande och man står där med en grå konsol som samlar damm utan att användas. Man litar igenom Zelda, spelar lite Mario och sen sätts den mer eller mindre aldrig igång igen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png
Oj vad lite spel där finns att välja mellan under året. Denna listan kommer även att utökas efter E3 och liknande.

Ser bara massor med japanska spel som inte kommer att komma hit och indiespel. Ska Switch göra annat än floppa krävs givetvis AAA-titlar. Men vem vet, kanske är jättelätt att koda till Switch så att tredjepartsutvecklare som släpper spel till PC/PS4/Xbone orkar porta även till Switch trots den svagare hårdvaran?

Nintendo Switch är regionsfri, så du kan spela samtliga spel på listan här i Sverige också. Det enda av de på listan som kanske kan behövas importeras som det ser ut just nu är Dragon Quest.

Switch har redan stöd för UE4 och Unity, så spel utvecklade i dessa ska vara väldigt simpla att porta. Många av de utvecklare som har uttalat sig hittills angående Switch säger att det är väldigt enkelt att porta och utveckla spel till Switch. När Nintendo höll på att designa Switch jobbade de mer med tredjepartsutvecklare än vad de gjort tidigare, så de försöker så gott som de kan att få deras stöd.

Det mesta tredjeparts stödet vi sett just nu kommer som du säger från japanska utvecklare och indie spelutvecklare. Men Bethesda, EA, Ubisoft, 2K med flera har redan bekräftat titlar för året och det blir fler under E3.

Här har du ett exempel från Capcom angående portning till Switch: https://twitter.com/Dystify/status/832944337436758017

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av nicbex:

Känner mig också något skeptisk till lanseringen och "trycket". I sedvanlig Nintendoanda kommer tredjepartsstödet var närmast icke existerande och man står där med en grå konsol som samlar damm utan att användas. Man litar igenom Zelda, spelar lite Mario och sen sätts den mer eller mindre aldrig igång igen.

https://i.redd.it/0ffe66pt6ciy.png
Oj vad lite spel där finns att välja mellan under året. Denna listan kommer även att utökas efter E3 och liknande.

Ser bara massor med japanska spel som inte kommer att komma hit och indiespel. Ska Switch göra annat än floppa krävs givetvis AAA-titlar. Men vem vet, kanske är jättelätt att koda till Switch så att tredjepartsutvecklare som släpper spel till PC/PS4/Xbone orkar porta även till Switch trots den svagare hårdvaran?

Nintendo Switch är regionsfri, så du kan spela samtliga spel på listan här i Sverige också. Det enda av de på listan som kanske kan behövas importeras som det ser ut just nu är Dragon Quest.

Switch har redan stöd för UE4 och Unity, så spel utvecklade i dessa ska vara väldigt simpla att porta. Många av de utvecklare som har uttalat sig hittills angående Switch säger att det är väldigt enkelt att porta och utveckla spel till Switch. När Nintendo höll på att designa Switch jobbade de mer med tredjepartsutvecklare än vad de gjort tidigare, så de försöker så gott som de kan att få deras stöd.

Det mesta tredjeparts stödet vi sett just nu kommer som du säger från japanska utvecklare och indie spelutvecklare. Men Bethesda, EA, Ubisoft, 2K med flera har redan bekräftat titlar för året och det blir fler under E3.

Här har du ett exempel från Capcom angående portning till Switch: https://twitter.com/Dystify/status/832944337436758017

Fortfarande skeptisk men det får gärna visa sig med tiden att jag har fel, all konkurrens är bra konkurrens för konsumenter.

Medlem

Till höst hade jag tänkt först köpa min, om det ens blir någon.
Mario lockar mer än Zelda.

Medlem

Ingen risk att det kommer bli svårt att få tag i konsolen på realese dagen. Kommer finnas på Elgiganten,Siba,ICA,MediaMarkt,NetOnet.
Igår var jag på Gamestop där jag bor och Switch är inte fullbokad.Killen i kassan har sagt att än så länge det är inte alls samma intresse från kunder som var med PS4 och One vid lanseringen,behöver inte hänga på låset att få ett exemplar...

Avstängd

Jag har funderat på att köpa det bara för Zelda men frågan är om det är värt att punga ut med över 4000 bara för det....


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar