Malmö-studion Massive Entertainment drar in toppuppdrag – ska göra spel av Avatar

Robot
Malmö-studion Massive Entertainment drar in toppuppdrag – ska göra spel av Avatar
Medlem
Malmö-studion Massive Entertainment drar in toppuppdrag – ska göra spel av Avatar

Rätt ballt! Grattis!

Medlem

Säger redan nu att det kommer vara skit, vänta bara. Kul för dem dock, men nepp.

Inaktiv

Första spelet hade ju att man kunde välja mellan människorna eller infödingarna och då ha två olika kampanjer. Kanske kan göras något liknande här fast med multiplayer kanske?

Medlem

"Vi är ganska nära en gräns där ögat inte längre kan se skillnaden mellan spel och film. Det är nog bara något år bort. Det blir intressant när vi kan börja göra spel som är nästan lika verkliga som filmerna, säger Massives vd David Polfeldt till Sydsvenskan"

hahaha vilken bullshit. Sålänge vi har konsoler kommer det inte hända än på länge.

Gillar massive, men blir jäkligt osäker när det gäller licenstitlar. Börjar bara tänka påGrin och deras fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ska man se det från den ljusa sidan är det väl att Avatar antagligen gör sig bättre som spel än film. Finns potential till intressant spelmekanik beroende på vilken genre man tänkt sig. Storyn är ju däremot papperstunn, vilket är det största problemet med filmen.

Ambassadör
Xbox

Aha, så de blev petade till licensträsket då alltså. Bättre än inget, haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Säkrade jobb + eventuellt nya anställningar för 10 år + framåt då. Grattis Skåne!

Medlem

Avatar, the bullet sponge adventure.

Medlem
Skrivet av Oneone:

"Vi är ganska nära en gräns där ögat inte längre kan se skillnaden mellan spel och film. Det är nog bara något år bort. Det blir intressant när vi kan börja göra spel som är nästan lika verkliga som filmerna, säger Massives vd David Polfeldt till Sydsvenskan"

hahaha vilken bullshit. Sålänge vi har konsoler kommer det inte hända än på länge.

Jag hoppas för hans skull att han menar ANIMERADE filmer :P.

Medlem

Fan då, blev hypad en sekund när jag trodde det syftades till TV-serien.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Lär sluta som dom flesta spel filmer. Ren skit.

Medlem

Snowdrop


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av nils45:

Avatar, the bullet sponge adventure.

Now in glorious immersive 24fps cinematic third person person view! Preorder now!

Explore this massive openworld and discover new and exciting places with the help of questarrows, questcompass, questicons, and questmarkers! Preorder now and get 3 extra skins from all of those memorable characters from the movie, you know like... ehm that blue alien chick, and that spacemarine dude.

Use a complete arsenal of dozens of pointless weapons and items, defeat your enemies with the help of x-ray vision, npc markers, autotargeting and autoaim! Preorder now for extra weapons and items that makes the game even more easy and pointless!

Craft shit, achieve achievements, have you preorderd yet?!

Preorder this fall, James Camerons Avatar the Game: IGI 10/10 Revenge of the Smurfs Special Needs Edition. Rated R for retarded.

Medlem

ok var den filmen poppis för några års sen eller?

Medlem

Dom kommer hamna i development hell. Tycker redan synd om utvecklarna

Medlem

Jees.. positivt värre härinne. Jag instämmer med hälliz, Rätt ballt!

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

ok var den filmen poppis för några års sen eller?

flera nya filmer är i gören och uppföljaren är i post production ifall jag ej har fel.

Medlem

Sist en svensk studio tog sig an ett sådant "toppuppdrag" var det väl Grin med "Wanted: Weapons of Fate". Det gick ju kanon.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sist en svensk studio tog sig an ett sådant "toppuppdrag" var det väl Grin med "Wanted: Weapons of Fate". Det gick ju kanon.

Grin expanderade på tok för hårt och verkade ha små marginaler.

Som svenska exempel ska vi dock inte glömma Chronicles of Riddick. Helt j-vla suveränt än idag.

Kul för Massive!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hmm, hoppas dom inte trasslar in sig i något som som för många håller på att dra i tills ingen blir nöjd. Ett The Division på Pandora? Låter inte fy skam.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äntligen får jag indka tidelag i ett spel, TUROCH MACHTOO I SHALL BOND WITH YOU

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Säger redan nu att det kommer vara skit, vänta bara. Kul för dem dock, men nepp.

Jag var osäker på om jag skulle köpa det när det kommer eller ej. Tack vare din expertis vet jag nu.

Medlem

Ser fram emot vad detta kan bli, tycker det verkar intressant. Dessutom var ju The Division ett av förra årets bästa spel enligt mej så jag vet ju vad Massive kan göra

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Fr0gg0.:

Säger redan nu att det kommer vara skit, vänta bara. Kul för dem dock, men nepp.

Jag var osäker på om jag skulle köpa det när det kommer eller ej. Tack vare din expertis vet jag nu.

Det är bara att ta lärdom av historien. Nästan alla spel baserade på filmlicens har varit mög, vi snackar i 99 procentilen utan att överdriva. Sen om man räknar med faktorer som att alla spel baserade på Avatar-filmen har varit skräp, samt att Massive aldrig gjort ett licens-spel förr så är slutledningen man kan dra ganska enkelriktad. Men men, man kan ju alltid vara optimist.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

KoP
Medlem

Kan ju inte bli sämre än förra Avatar spelet. Lycka till.

Skribent
Skrivet av KoP:

Kan ju inte bli sämre än förra Avatar spelet. Lycka till.

Det är helt sant.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

ok var den filmen poppis för några års sen eller?

Om jag inte minns fel så ska det bli 4 uppföljare för totalt 5 filmer. Dessa spelas nu in parallellt så det ska kunna smattra ut en film om året ungefär

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av UggleMannen:

ok var den filmen poppis för några års sen eller?

Om jag inte minns fel så ska det bli 4 uppföljare för totalt 5 filmer. Dessa spelas nu in parallellt så det ska kunna smattra ut en film om året ungefär

Avatar 2 is scheduled for release in December 2018, with the sequels following in December 2020, 2022, and 2023, respectively

12
Skriv svar