Malmö-studion Massive Entertainment drar in toppuppdrag – ska göra spel av Avatar

Medlem

Grymt kul för Massive! Får väl se vad det kommer bli för spel och hur upplägget kommer bli

PS. Är det bara i Sverige man är så sjukt negativ som detta kommentarsfältet?

Medlem

Jag tror det blir kanon! The Division var bra trots en del strul. Men man lär sig något varje projekt så detta blir säkert ännu bättre. Sedan finns det ju bra spel baserat på filmer. Typ: Mad Max och Star Wars Battlefront från senaste åren.

Medlem

Kanske första gången någonsin ngn har chans att göra ett spel som är bättre än filmen.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Grymt kul för Massive! Får väl se vad det kommer bli för spel och hur upplägget kommer bli

PS. Är det bara i Sverige man är så sjukt negativ som detta kommentarsfältet?

Folk ser de nog med lite skeptiska ögon när de snackas spelfilm/filmspel.

Medlem

Vill vara glad för Massives skull, men det skulle ju vara betydligt lättare att vara det om jag faktiskt var ett endaste dugg intresserad av Avatar nu NÄSTAN TIO ÅR SENARE.

Det jag hoppas på är att Cameron överraskar alla med filmer som är bättre än någon tror att de kommer att vara, och att Massive får tiden att göra dem rättvisa. Men vi får väl se. Jag är som sagt noll pepp på själva franchisen som sådan.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Fr0gg0.:

Säger redan nu att det kommer vara skit, vänta bara. Kul för dem dock, men nepp.

Jag var osäker på om jag skulle köpa det när det kommer eller ej. Tack vare din expertis vet jag nu.

Det är bara att ta lärdom av historien. Nästan alla spel baserade på filmlicens har varit mög, vi snackar i 99 procentilen utan att överdriva. Sen om man räknar med faktorer som att alla spel baserade på Avatar-filmen har varit skräp, samt att Massive aldrig gjort ett licens-spel förr så är slutledningen man kan dra ganska enkelriktad. Men men, man kan ju alltid vara optimist.

Det betyder inte att detta kommer vara skit men visst ska man gå på historiken budar det inte gott men, ist kan man ju kolla när man får se lite om spelet innan man pratar.

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag tror det blir kanon! The Division var bra trots en del strul. Men man lär sig något varje projekt så detta blir säkert ännu bättre. Sedan finns det ju bra spel baserat på filmer. Typ: Mad Max och Star Wars Battlefront från senaste åren.

Håller verkligen inte med om att Battlefront var bra, speciellt inte jämfört med föregångarna. Mad Max var bra, tills man kom mot slutet av spelet och story:n tappade helt fokus och kändes oklart.

Medlem

ja jätttttttttttttte kul
En av världens bäst a studios används som slavar med massa begränsningar av kostymerna på ubisoft för att göra stora franchise spel istället för det dom är bäst på.

WORLD IN CONFLICT 2 ELLER NYTT GROUND CONTROL SNÄLLLLLAAAAAA

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan ju inte bli sämre än förra Avatar spelet. Lycka till.

Det må ha varit långt ifrån ett bra spel, men jag körde igenom det helt och var då underhållen hela spelet igenom iaf, buggar och brister till trots (det gäller väldigt få spel nuförtiden tyvärr).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

En fördel är väl att Cameron inte är helt främmande till high FPS…

Det återstår att ses om detta blir det första game to film adaptionen som faktiskt blir något vettigt. Normalt blir det ju bara skräpmat.

Gen
Medlem

Snowdrop engine är ett riktigt bra val! Nu när PS4 Pro samt Scorpio finns kanske de inte behöver hålla tillbaka på grafiken lika mycket.

Medlem

Hoppas att det handlar om ett spel, och inte ett filmspel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan ju inte bli sämre än förra Avatar spelet. Lycka till.

Säg inte det

Medlem
Skrivet av Gen:

Snowdrop engine är ett riktigt bra val! Nu när PS4 Pro samt Scorpio finns kanske de inte behöver hålla tillbaka på grafiken lika mycket.

CPU delen är fortfarande väldigt, väldigt dålig och kommer hålla tillbaks utveckling rejält, om nu inte Scorpio får Amds nya zen architektur men jag tvivlar starkt på det.

Visst att det går ha delar eller väldigt begränsat utbud av diverse effekter de visar upp men så fort man ska blanda in dynamiska skotthål, krävande partikel effekter, avancerad ai, massa dynamiska ljuskällor mm och samtidigt rendera all grafik, speciellt i ett openworld lir, kommer den svaga cpu delen få problem.

Gen
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gen:

Snowdrop engine är ett riktigt bra val! Nu när PS4 Pro samt Scorpio finns kanske de inte behöver hålla tillbaka på grafiken lika mycket.

CPU delen är fortfarande väldigt, väldigt dålig och kommer hålla tillbaks utveckling rejält, om nu inte Scorpio får Amds nya zen architektur men jag tvivlar starkt på det.

https://www.youtube.com/embed/R2NJSAvuiQ0

Visst att det går ha delar eller väldigt begränsat utbud av diverse effekter de visar upp men så fort man ska blanda in dynamiska skotthål, krävande partikel effekter, avancerad ai, massa dynamiska ljuskällor mm och samtidigt rendera all grafik, speciellt i ett openworld lir, kommer den svaga cpu delen få problem.

Det är nog sant men jag tänkte på checkerboardtekniken som gör det möjligt att få ut 4K @ 30fps på konsoler.

Medlem

Det här kommer bli (apa som håller för ögonen).

12
Skriv svar