Xbox Game Pass – prenumerera på spel för 100 kr/månad

Medlem
Xbox Game Pass – prenumerera på spel för 100 kr/månad

Vet inte hur jag ska ställa mig till sådana tjänster. I slutändan har du betalat mer för spelet än vad det kostar att köpa, men samtidigt öppnar det upp for folk med mindre tjock plånbok.

De fattigaste blir mest utnyttjade, som vanligt.

Ambassadör
Xbox

Yes! Hur bra som helst ju. Man får också 20% rabatt på spel i katalogen om man vill köpa dem, och 10% på DLC/Season pass.


signatur

Jump in.

Medlem

så länge man inte bli helt rånad som av viasat eller cmore online tjänst så är det ju en bra sak men d ska ju vara ett bra pris för att folk ska använda det

Medlem

100kr är inte mycket i månaden med tanke på vad netflix kostar. Det hela handlar mera om vad som erbjuds... är det lika kasst utbud som netflix så är det ganska mycket. Inte värt 100kr om det är 3 titlar som är bra.

Sen är det som netflix att det läggs till hela tiden eller kommer det bytas ut efter hand? Träligt om man kommit halvvägs och sen försvinner det.

Medlem

Riktigt bra för perioder där man vet att man kommer lira mycket men inte känner för att lägga ut hundratals, om inte tusentals, kronor på spel.

Medlem

100kr i månaden är inte så farligt mycket om man tänker efter. Spel man verkligen gillar ska man självklart köpa men om det blir som med flesta reor att man köper billiga spel som man spelar igenom max en gång och sedan går vidare till nästa spel är det inte mycket.

Spelar man mycket och klarar av att köra igenom två spel i månaden är det här en fantastisk deal. Kör man inte så ofta är det nog bättre att köpa och sälja spel begagnat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
Xbox

Det är också downloads av spelen, alltså ingen kass streamingtjänst som vissa kör med.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av robbis:

100kr är inte mycket i månaden med tanke på vad netflix kostar. Det hela handlar mera om vad som erbjuds... är det lika kasst utbud som netflix så är det ganska mycket. Inte värt 100kr om det är 3 titlar som är bra.

Sen är det som netflix att det läggs till hela tiden eller kommer det bytas ut efter hand? Träligt om man kommit halvvägs och sen försvinner det.

Netflix tar bort filmer och TV-serier efterhand. Se tex https://www.whats-on-netflix.com/leaving-soon/ för USA.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Vet inte hur jag ska ställa mig till sådana tjänster. I slutändan har du betalat mer för spelet än vad det kostar att köpa, men samtidigt öppnar det upp for folk med mindre tjock plånbok.

De fattigaste blir mest utnyttjade, som vanligt.

Va? Om du varvar ett spel på en månad så har du bara betalat 100 kr för det. Var fan får du att "fattiga" utnyttjas?

aus
Medlem

Och den skamlöse släpper taget..... ännu en gång.

Medlem

Trevliga tjänster för folk som kan spela ut o klara ett spel på nån månad. Men personligen så är jag en "Horder" av spel och vill äga de, så därför använder jag inte dessa tjänster.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Makkapakka:

Vet inte hur jag ska ställa mig till sådana tjänster. I slutändan har du betalat mer för spelet än vad det kostar att köpa, men samtidigt öppnar det upp for folk med mindre tjock plånbok.

De fattigaste blir mest utnyttjade, som vanligt.

Va? Om du varvar ett spel på en månad så har du bara betalat 100 kr för det. Var fan får du att "fattiga" utnyttjas?

Läs om vad jag skrev, och försök förstå.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Makkapakka:

Vet inte hur jag ska ställa mig till sådana tjänster. I slutändan har du betalat mer för spelet än vad det kostar att köpa, men samtidigt öppnar det upp for folk med mindre tjock plånbok.

De fattigaste blir mest utnyttjade, som vanligt.

Va? Om du varvar ett spel på en månad så har du bara betalat 100 kr för det. Var fan får du att "fattiga" utnyttjas?

Läs om vad jag skrev, och försök förstå.

Men du larvar dig ju.
även om man förstår att du syftar på att man faktiskt inte äger spelen, så är det ju en ordentlig överdrift till kommentar.

Komma och tramsa om arma fattiga som måste betala 100 kr i månaden till en tjänst med initialt 100 spel, som säkerligen uppdaterar biblioteket?

Vad är poängen?

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av robbis:

100kr är inte mycket i månaden med tanke på vad netflix kostar. Det hela handlar mera om vad som erbjuds... är det lika kasst utbud som netflix så är det ganska mycket. Inte värt 100kr om det är 3 titlar som är bra.

Sen är det som netflix att det läggs till hela tiden eller kommer det bytas ut efter hand? Träligt om man kommit halvvägs och sen försvinner det.

Netflix tar bort filmer och TV-serier efterhand. Se tex https://www.whats-on-netflix.com/leaving-soon/ för USA.

Okey, visste inte det. Men det beror väl helt på hur länge dom ligger kvar

Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Makkapakka:

Vet inte hur jag ska ställa mig till sådana tjänster. I slutändan har du betalat mer för spelet än vad det kostar att köpa, men samtidigt öppnar det upp for folk med mindre tjock plånbok.

De fattigaste blir mest utnyttjade, som vanligt.

Va? Om du varvar ett spel på en månad så har du bara betalat 100 kr för det. Var fan får du att "fattiga" utnyttjas?

Läs om vad jag skrev, och försök förstå.

Men du larvar dig ju.
även om man förstår att du syftar på att man faktiskt inte äger spelen, så är det ju en ordentlig överdrift till kommentar.

Komma och tramsa om arma fattiga som måste betala 100 kr i månaden till en tjänst med initialt 100 spel, som säkerligen uppdaterar biblioteket?

Vad är poängen?

Faktum kvarstår, man kommer i slutändan få betala mer.
Men samtidigt så blir man ju inte utnyttjad eftersom tjänsten är frivillig

Medlem

låter som Switch, eller har jag fel.

1
Skriv svar