Geforce GTX 1080 Ti – Titan X-prestanda till 1080-pris

Robot
Geforce GTX 1080 Ti – Titan X-prestanda till 1080-pris
Medlem
Geforce GTX 1080 Ti – Titan X-prestanda till 1080-pris

Wohoo! Dags för 4K på allvar nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Wow, betydligt lägre än vad jag trodde det skulle kosta. Kul! Fast jag behåller nog mitt 1080 ändå

Medlem

Känns som det var rätt att vänta med uppgraderingen ^^

Medlem

Får se sen när dessa priserna når Sverige... är på hugget att byta grafikkort men med Vega runt hörnet så får man nog ha lite is i magen och avvakta och se om det blir en hit, annars blir det nog ett 1080TI.

Medlem

Ujuj bara vänta på en strix version från Asus o sen blir de lätt köp

Medlem

Kör msi 1080 x2, kanske var dumt köra på sli nu när man ser detta..

Medlem

Hade kortet haft HDMI 2.1 och VRR så hade jag nog köpt ett.
Känner mig inte så sugen på att köpa ett kort för 8K som jag måste byta om ett år om jag ska få VRR så snart som möjligt....

Näe, tyvärr så får det nog bli nästa serie för mig istället :/

Avstängd

Två såna här blir det så fort lämplig modell hittar till butik!

Backloggens befriare
Skrivet av deezel:

Känns som det var rätt att vänta med uppgraderingen ^^

Det är alltid värt att vänta med uppgraderingen.
Det är det som är problemet, om man vill ligga på topp.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Väntar till nästa år då förhoppningsvis deras volta kort släpps !

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hade kortet haft HDMI 2.1 och VRR så hade jag nog köpt ett.
Känner mig inte så sugen på att köpa ett kort för 8K som jag måste byta om ett år om jag ska få VRR så snart som möjligt....

Näe, tyvärr så får det nog bli nästa serie för mig istället :/

HDMI 2.1 och VRR ska väl lanseras i andra kvartalet?

Medlem
Skrivet av keffkebab:
Skrivet av deezel:

Känns som det var rätt att vänta med uppgraderingen ^^

Det är alltid värt att vänta med uppgraderingen.
Det är det som är problemet, om man vill ligga på topp.

Njäe, där håller jag inte med Men du får ju tycka vad du vill ^^ Beror ju mest på vad som är runt hörnet.

Medlem

Låter tilltalande.

Medlem

7900 är lite saftigt för en datorkomponent. Väntar nog några år innan jag köper PC igen. Dollarn ligger för högt.

Dessutom har jag inte sett ett enda spel som är lika snyggt som Horizon Zero Dawn, så att sitta på en Pro sålänge var ett bra beslut.

Avstängd
Skrivet av keffkebab:
Skrivet av deezel:

Känns som det var rätt att vänta med uppgraderingen ^^

Det är alltid värt att vänta med uppgraderingen.
Det är det som är problemet, om man vill ligga på topp.

Vill man ligga på topp ska man ju aldrig vänta, utan köpa det senaste hela tiden.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

7900 är lite saftigt för en datorkomponent. Väntar nog några år innan jag köper PC igen. Dollarn ligger för högt.

Dessutom har jag inte sett ett enda spel som är lika snyggt som Horizon Zero Dawn, så att sitta på en Pro sålänge var ett bra beslut.

https://pbs.twimg.com/media/C5u6QJ5U0AA__nf.jpg

7900:-? Priset kommer nog bli mer än så i slutändan. Ska man köpa så får man nog räkna med 10k.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Star Lord:

7900 är lite saftigt för en datorkomponent. Väntar nog några år innan jag köper PC igen. Dollarn ligger för högt.

Dessutom har jag inte sett ett enda spel som är lika snyggt som Horizon Zero Dawn, så att sitta på en Pro sålänge var ett bra beslut.

https://pbs.twimg.com/media/C5u6QJ5U0AA__nf.jpg

7900:-? Priset kommer nog bli mer än så i slutändan. Ska man köpa så får man nog räkna med 10k.

Huh? Varifrån får du den idén? GTX1080 hade samma amerikanska pris vid release och kostade 7500-8000 för FE i Sverige.

Medlem

Det ska bli riktigt intressant och se vad butikspriset i Sverige egentligen blir. Jag har lansering en av 1080 och "riktpriserna" färskt i minnet nämligen. Sitter med ett 1080 nu, så jag känner inget behov av att uppgradera, men det låter som ett riktigt sjyst kort.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Dessutom har jag inte sett ett enda spel som är lika snyggt som Horizon Zero Dawn, så att sitta på en Pro sålänge var ett bra beslut.

Eh, valfritt spel som kör Frostbite-motorn, ex. Star Wars Battlefront? Eller Snowdrop från Massive, ex. The Division? Eller REDengine och The Witcher 3? Väldigt trevligt i 4K/1440p, du får dessutom mer än 30 FPS också vilket gör en himla skillnad.

Men det kostar betydligt mer än en PS4 pro.

Medlem

8000 kr... för ett g-kort? Sedan tillkommer lite annat också...

Medlem

Nice. Kommer skaffa till mitt SFF bygge:)

Medlem

Hur får ni det till 6000kr Tommy? Jag menar om ett tredjeparts kort kostar 499 dollar så är det ungefär 4520 Svenska riksdaler, det är inte direkt nära 6000kr? Vet inte vad för knasig formula ni får fram 6000kr med om ni skall översätta från dollar?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Redaktör
Skrivet av Chassimannen:

Hur får ni det till 6000kr Tommy? Jag menar om ett tredjeparts kort kostar 499 dollar så är det ungefär 4520 Svenska riksdaler, det är inte direkt nära 6000kr? Vet inte vad för knasig formula ni får fram 6000kr med om ni skall översätta från dollar?

499 dollar är före moms och annat som tillkommer i Sverige. GTX 1080-korten kostar i dag från knappt 7 000 kronor. Så efter prissänkning lär de hamna kring 6 000 kr.

Kan tilläggas att korten kostar mer än 499 dollar i USA också, de lägger på sales tax på kanske 5-10 procent (hur mycket varierar mellan delstaterna).


signatur
Medlem

8500 blev alltså svenska priset för Ti, vilket räcker till både PS4 Pro och PSVR.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

8500 blev alltså svenska priset för Ti, vilket räcker till både PS4 Pro och PSVR.

Räcker till en jävla massa kebab också.

In cognitive science, choice-supportive bias or post-purchase rationalization is the tendency to retroactively ascribe positive attributes to an option one has selected. It is a cognitive bias. For example, if a person chooses option A instead of option B, they are likely to ignore or downplay the faults of option A while amplifying those of option B. Conversely, they are also likely to notice and amplify the advantages of option A and not notice or de-emphasize those of option B.

https://en.wikipedia.org/wiki/Choice-supportive_bias

1
Skriv svar