Nintendo Switch

Robot
Nintendo Switch

Med Switch kombinerar Nintendo bärbart och stationärt. Resultatet? Den svenska barnfamiljens frälsare. Om det inte vore för den där lilla, men ack så viktiga detaljen.

#nintendo, #1-2-switch, #the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild, #super-mario-odyssey, #command-conquer, #wii-sports, #just-dance-2017, #super-bomberman-r, #shovel-knight


Medlem
Nintendo Switch

Så många accessoarer att hålla koll på! Men nu har jag en fråga. En funktion jag uppskattar väldigt mycket hos Wii U är att man kan koppla in hörlurar direkt i plattan, och skickat allt ljud genom den istället för tv:n. Väldigt lämpligt för oss som bor med andra. Kan man göra detta med Switch? D.v.s. låta plattan sitta inkopplad i tv:n, men kanske få ljud genom joycon-kontrollen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Kan bara inte rå för att jag tycker grejen med att mjölka kor är helt och hållet bara så jäkla tramsigt, och ptja.. kan väl låta bli att "spela" just detta om det nu blir ett inköp av Switch, men förstår inte riktigt vilken målgrupp Nintendo söker där.

Ge mig Metriod, Zelda och Mario så skall nog farbron bli nöjd! Fast det förstnämda är lika avlägset för stunden som att Nintendo kallas för en spelkonsol anser jag.

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Kan bara inte rå för att jag tycker grejen med att mjölka kor är helt och hållet bara så jäkla tramsigt, och ptja.. kan väl låta bli att "spela" just detta om det nu blir ett inköp av Switch, men förstår inte riktigt vilken målgrupp Nintendo söker där.

Ge mig Metriod, Zelda och Mario så skall nog farbron bli nöjd! Fast det förstnämda är lika avlägset för stunden som att Nintendo kallas för en spelkonsol anser jag.

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Både Gamecube och Wii hade hyteriskt underhållande spel på sig. Wii U kanske stagnerat lite? Men tror det kan ha att göra med vår tilltagande ålder, ja

Herr rygg

Super Mario Galaxy 3 och jag köper dirr!:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Lite för mycket fokus på 1–2 Switch tycker jag. Visst, 1–2 Switch demonstrerar en hel del av konsolens funktioner, men lite för utförlig ”recension” av spelet, bör inte reflekteras med omdömet av konsolen. Erat omdöme verkar inte vara för påverkat av spelet, men tror det blir annorlunda för vissa FZ läsare. Kommer själv inte köpa 1–2 Switch, och är glad att det inte hängde med för ett högre satt pris.

Nintendo har redan planerat ett större spelsläpp nästan varje månad, så jag köper hellre nu än att behöva punga ut tusentals kronor på spel i samma veva.

Skrivet av Boomer:

D.v.s. låta plattan sitta inkopplad i tv:n, men kanske få ljud genom joycon-kontrollen.

Där finns inga möjligheter att koppla in hörlurar i en joy-con, men du kan ha hörlurar kopplade i Switch samtidigt som den sitter dockad. Kanske inte låter som den smidigaste lösningen direkt, men det är vad som går.

Skrivet av anon_1418:

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Medlem

Både konsol och spel (Zelda och Bomberman) har skickats, så med lite tur får man det redan i morgon

Inaktiv
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Skribent
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Jag tycker mer det känns som de tar strategiska snedsteg. Här har de eldat på världen med Super Mario Run och framför allt Pokémon Go. Varför i hela friden ser de inte till att ha någon av dessa titlar i någon slags Switch-utgåva till releasen?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Jag tror att 1-2-.switch kan blir superkul på typ släktträffarna.

Medlem

Optisk medium? S'cuse moi, men OPTISK medium? Enbart hårda kassetter i mig tack!

Har själv valt att inte ta del av en nu vid release, men lyckligtvis kunde inte lillebror hålla köpsuget i styr och med dess portabilitet är en utvärdering inte långt borta. Risken är väl att jag själv faller dit, men det får jag ta..

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Jag tycker mer det känns som de tar strategiska snedsteg. Här har de eldat på världen med Super Mario Run och framför allt Pokémon Go. Varför i hela friden ser de inte till att ha någon av dessa titlar i någon slags Switch-utgåva till releasen?

Bra fråga. Otroligt märkligt.

Medlem

Jag är tyvärr, fortfarande väldigt väldigt skeptisk. :-/


signatur

Nämen!

Medlem

"Nintendo vet att deras målgrupp inte bara består av unga killar och tjejer med en extrem datorvana. Personligen har jag inte mycket till övers för krångliga installationsprocedurer eller svårnavigerade menyer" Skrattar fortfarande och undrar vad skribenten har för datorvana,min 6-åriga dotter installerar & rör sig smidigt bland dessa lömska menyer själv! Utan problem trycker jag på startknappen och börjar spela både på xbox & playstation..utan massa krångel,hur brukar herr skribent göra.
Ganska omg så känns det som om texten var så gott som klar
redan innan test? ...."känns helt rätt för 2017" hur ... då ? (jösses,skrattar igen)

Redaktör
Skrivet av Tjobbing:

"Nintendo vet att deras målgrupp inte bara består av unga killar och tjejer med en extrem datorvana. Personligen har jag inte mycket till övers för krångliga installationsprocedurer eller svårnavigerade menyer" Skrattar fortfarande och undrar vad skribenten har för datorvana,min 6-åriga dotter installerar & rör sig smidigt bland dessa lömska menyer själv! Utan problem trycker jag på startknappen och börjar spela både på xbox & playstation..utan massa krångel,hur brukar herr skribent göra.
Ganska omg så känns det som om texten var så gott som klar
redan innan test? ...."känns helt rätt för 2017" hur ... då ? (jösses,skrattar igen)

Enkelheten varierar. För det mesta funkar Windows smidigt idag, men det finns ju undantag, t.ex. DCS. Men det är inte poängen, utan att Switch är extremt lättanvänd både vad gäller hård- och mjukvara.


signatur
Skribent
Skrivet av Struggle:

Jag är tyvärr, fortfarande väldigt väldigt skeptisk. :-/

Det börjar släppa för egen del. De släppte ju någon slags indiebomb igår med en sjuhelsikes massa spel. Nintendo är dock experter på att göra mig besviken, så tänker inte ropa hej.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"För tydlighetens skull bör det nämnas att jag endast fått med spelet 1-2 Switch, som är väl anpassat för användning tillsammans med Joycons." [...] "Batteritiden varierar beroende på vad du gör, vi lyckades krama exakt tre timmar ur Switchen i Zelda med default-inställningarna."

Känns som att ni undanhåller något!

Medlem

Skulle vilja köpa en Switch till grabbens födelsedag i slutet av månaden. Men han är för ung för Zelda och jag har svårt att hitta något alternativ. Mario Kart är det han mest önskar sig, men det kommer inte förs en månad senare.... Finns det någon lista med releasetitlarna?

Medlem

Så som bärbar konsol är Switch intressant, särskilt då Sony övergett PS Vita och mobiler saknar både de AAA-spel och kontroller som behövs för en premium-upplevelse.

Så som TV-konsol håller jag vid att Switch tyvärr inte håller måttet prestandamässigt och TV-läget borde mer ses som en funktion, likt HDMI-out på mobilen, än något som gör att den kan konkurrera med Xbox, PS eller PC.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

"Nintendo vet att deras målgrupp inte bara består av unga killar och tjejer med en extrem datorvana. Personligen har jag inte mycket till övers för krångliga installationsprocedurer eller svårnavigerade menyer" Skrattar fortfarande och undrar vad skribenten har för datorvana,min 6-åriga dotter installerar & rör sig smidigt bland dessa lömska menyer själv! Utan problem trycker jag på startknappen och börjar spela både på xbox & playstation..utan massa krångel,hur brukar herr skribent göra.
Ganska omg så känns det som om texten var så gott som klar
redan innan test? ...."känns helt rätt för 2017" hur ... då ? (jösses,skrattar igen)

Du kan skratta hur mycket du vill. Jag som datorvan vuxen kan också bli ställd när datorn skriker till för att jag startat ett någorlunda nytt x86-spel på ett x64-OS, som inte har stöd för 16-bits grafikdjup. Då kan man snegla bort konsollbönderna både en och två gånger... Och Nintendo måste ju anses vara allra längst bort från krångliga installationer och uppdateringar av alla bönder.

Medlem

Blir att följa denna konsol, känns lite intressant. Nöjer mig med PC/PS4 tillsvidare.

Medlem

Ju mer jag läser om den ju mindre sugen är jag att skaffa en.

Medlem

Kommer att vänta med köp och bevaka Switch spelutbud med ett blodsprängt getöga kommande period. Release utbudet av spel är inte minst sagt väldigt klent (förrutom zelda förstås). Nintendo vet ju vad vi vill ha, so give it to us now ffs!!! =D

Medlem

Jag tycker det är bra att det inte ingår något spel. Avskyr att bli påtvingat ett spel som jag kanske inte gillar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Både konsol och spel (Zelda och Bomberman) har skickats, så med lite tur får man det redan i morgon

Från vars?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med risk för att låta korkad men går det inte ladda kontrollerna utan den där charging grip?
Ser den är fullbokad på webhallen så börjar lite orolig..
Inget förvånar med Nintendo längre..

Medlem

"I sommarregnet kommer den dock vara de svenska sommarstugefamiljernas frälsare"

Okej, övertalad att vänta även om jag vill spela ett färskt Zelda spel.

Medlem

En del spel kommer inte ha tvstöd och kan bara köras bärbart, Voez är ett av dom, speltillverkare avgör själva hur spelet ska köras, en del indiespel lär vara bärbara enbart för det ska tydligen vara mer jobb = dyrare att göra spel med både tvstöd och bärbar möjlighet.

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Med risk för att låta korkad men går det inte ladda kontrollerna utan den där charging grip?
Ser den är fullbokad på webhallen så börjar lite orolig..
Inget förvånar med Nintendo längre..

Finns tre sätt att ladda joy-con: När de är kopplade på själva basenheten, charging grip eller joy-con charging dock.

Den är fullbokad hos populära online återförsäljare, men du kan förmodligen hitta enheter att köpa i butiker som ICA Maxi, El-Giganten, Siba, Netonnet, Mediamarkt etc. Kan vara bra att vara där i tid på fredag, beroende på vart du bor antar jag.

Medlem
Skrivet av maucau:

Skulle vilja köpa en Switch till grabbens födelsedag i slutet av månaden. Men han är för ung för Zelda och jag har svårt att hitta något alternativ. Mario Kart är det han mest önskar sig, men det kommer inte förs en månad senare.... Finns det någon lista med releasetitlarna?

du kanske kan utmana han i att mjölka spene?

123
Skriv svar