Hur uppfostrar vi våra barn till nördar?

Robot
Hur uppfostrar vi våra barn till nördar?

Tre pappor snackar fulkulturell barnuppfostran i senaste avsnittet.


Medlem
Hur uppfostrar vi våra barn till nördar?

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Medlem

Haha, klockrent!
Blir till o lyssna i morrn.
Om jag mot förmodan inte läser för min yngsta dotter så brukar jag natta henne med att se på datorbyggar-videos på Youtube.
Tar tre minuter så sover hon så fint.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Det enda utesluter inte det andra! Vi är många nördar som gillar gröntjänst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vad är svår indie?


signatur

Styret upp och däcken ner

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wille_3:

Haha, klockrent!
Blir till o lyssna i morrn.
Om jag mot förmodan inte läser för min yngsta dotter så brukar jag natta henne med att se på datorbyggar-videos på Youtube.
Tar tre minuter så sover hon så fint.

Haha!

Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Det enda utesluter inte det andra! Vi är många nördar som gillar gröntjänst.

Hatade gröntjänst, gillade att panga.

Skrivet av Ellakk:

Vad är svår indie?


signatur
Medlem

Nu har jag inte lyssnat men varför skall man forma sitt barn efter sitt egna intresse istället för att uppmuntra till att gå sin egna väg?

Är de för att tillfredställa sig själv att man väljer att hjärntvätta och få kommande generation att apa efter sig själv?

Har själv två pågar som själv får utforska och hitta sina intressen även om att slå farsan med lasersvärd ingår (har dock inte visat nåt SW för honom).

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Ja, se på Sydkorea som exempel. De har värnplikt, men lyckas ändå fostra fram duktiga spelare. De har dock en kultur som är väldigt hårt präglad av självdisciplin.

Medlem
Skrivet av delli:

Nu har jag inte lyssnat men varför skall man forma sitt barn efter sitt egna intresse istället för att uppmuntra till att gå sin egna väg?

Är de för att tillfredställa sig själv att man väljer att hjärntvätta och få kommande generation att apa efter sig själv?

Har själv två pågar som själv får utforska och hitta sina intressen även om att slå farsan med lasersvärd ingår (har dock inte visat nåt SW för honom).

Du måste ju utgå från vad du själv gillar om du ska kunna vara ärlig mot barnet, det är inte att 'forma', barn tar naturligt efter sina föräldrar precis som de helt naturligt hittar egna intressen som man absolut bör uppmuntra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Ja, se på Sydkorea som exempel. De har värnplikt, men lyckas ändå fostra fram duktiga spelare. De har dock en kultur som är väldigt hårt präglad av självdisciplin.

Ja, det är lite svårt att jämföra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

Nu har jag inte lyssnat men varför skall man forma sitt barn efter sitt egna intresse istället för att uppmuntra till att gå sin egna väg?

Är de för att tillfredställa sig själv att man väljer att hjärntvätta och få kommande generation att apa efter sig själv?

Har själv två pågar som själv får utforska och hitta sina intressen även om att slå farsan med lasersvärd ingår (har dock inte visat nåt SW för honom).

Och hade du lyssnat hade du hört hur vi diskuterar just detta. Har märkt att ju äldre de blir desto mer handlar det om att ta ett steg tillbaka och uppmuntra saker de själva upptäcker.


signatur
Medlem

Får lyssna ikväll men för en ärlig input så försöker jag introducera det mesta för dottern, sen väljer hon själv vad hon gillar och inte.

Även om jag själv hade uppskattat en gamer till i huset (hoppet lever).

Förmodligen blir det som alla andra tidigare generationer, det föräldrarna gör är inget roligt alls

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Och nu skall värnplikt införas! All makt åt vår store ledare Löfven! Vår befriare!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Sagt och gjort.

Medlem

Tack för trevlig lyssning. Jag själv försöker hålla alla dörrar öppna för barnen, men det är något speciellt när de själv kommer fram till ett intresse man själv gillar. Sen det där med att inte gilla det mina föräldrar gillar stämmer ju in rätt bra, dock så har jag märkt att jag på senare dagar i livet snöat in på tex modellbyggande/miniatyrmålning som min far gjorde/gör, men med en egen twist på det. Så kanske är våra intressen inte alltid en repellerande kraft (hoppet lever)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Det skedde nu och snart kommer ingen vara förlorad, precis som innan 2010...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Sapiens:

Näpp, det räcker nu, dags att införa allmän värnplikt igen innan alla generationer går helt förlorade.

Your wish came true ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar