Mass Effect: Andromeda – stora multiplayer-betan inställd

Robot
Mass Effect: Andromeda – stora multiplayer-betan inställd
Medlem
Mass Effect: Andromeda – stora multiplayer-betan inställd

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Medlem

Jadu det ger inga bra tecken för mig. Men jag spelar dock detta för sp.

Medlem

Om man köper ME för multiplayerdelen så har man tänkt lite fel....

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Det hade stora problem i början, och var knutet till Singleplayer på ett sätt att man var nästan illa tvungen att spela MP, men server issues och sådant fixade dom ett tag efter release


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Det hade stora problem i början, och var knutet till Singleplayer på ett sätt att man var nästan illa tvungen att spela MP, men server issues och sådant fixade dom ett tag efter release

Ah, okay. Det var alltså det Calle talade om i sändningen.

Ambassadör
Xbox

Mp ska visst vara p2p också... Sunk.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Det hade stora problem i början, och var knutet till Singleplayer på ett sätt att man var nästan illa tvungen att spela MP, men server issues och sådant fixade dom ett tag efter release

Fast multiplayer i ME3 är P2P så antar att det va origin i sig som strulade? Jag tycker personligen att multiplayer i ME3 är helt okay.

Medlem

Så illa alltså?

Nej nu ska jag inte vara sådan. Det verkar faktiskt som det är en rätt stor grupp som ser fram emot mp, jag har en kompis som lade ned ~400 timmar i enbart det. Själv är jag mer intresserad av single.

Medlem

Multiplayer i ME3 var helt okej. Ett kul avbräck från enspelarläget. La ner rätt mkt timmar på det faktiskt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Det hade stora problem i början, och var knutet till Singleplayer på ett sätt att man var nästan illa tvungen att spela MP, men server issues och sådant fixade dom ett tag efter release

Kan någon förklara för mig hur man var tvungen att köra MP för single playern? Gjorde man alla missions rätt i spelet fick man det absolut bästa slutet även fast om man inte körde MP.
Jag har aldrig förstått det argumentet eftersom jag inte kan relatera till det och jag har kört igenom ME3 minst 5-6 gånger.

Sen för övrigt tyckte jag personligen att MPn var kul när man väl började få ihop lite gubbar och vapen.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Godofcheese:

Frågan är om det är Damage Control för att få så mycket pengar som möjligt vid launch via pre-orders.
Eller om Bioware har verkligen skött sig den här gången.
Men det tvekar jag verkligen på, något skumt är på gång
"på med folie-hattarna"

Mass Effect 3 MP var inget vidare, eller?

Det hade stora problem i början, och var knutet till Singleplayer på ett sätt att man var nästan illa tvungen att spela MP, men server issues och sådant fixade dom ett tag efter release

Kan någon förklara för mig hur man var tvungen att köra MP för single playern? Gjorde man alla missions rätt i spelet fick man det absolut bästa slutet även fast om man inte körde MP.
Jag har aldrig förstått det argumentet eftersom jag inte kan relatera till det och jag har kört igenom ME3 minst 5-6 gånger.

Sen för övrigt tyckte jag personligen att MPn var kul när man väl började få ihop lite gubbar och vapen.

Direkt i början gick det inte att få "armryckning slutet" utan mp. Det ändrades dock rätt fort, och det var inte så att det slutet var speciellt annorlunda Håller med dig om mp i ME3 var ju inget speciellt, men små roligt tidsfördriv

Medlem

Mass Effect-spel behöver ingen multiplayerdel. Det stör mig mest att de lagt resurser på det, och de kommer säkert som i trean försöka tvinga på en att spela mp. Blä. De borde ta lärdom av Bethesda som vågar göra single player-spel.

Gen
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Mass Effect-spel behöver ingen multiplayerdel. Det stör mig mest att de lagt resurser på det, och de kommer säkert som i trean försöka tvinga på en att spela mp. Blä. De borde ta lärdom av Bethesda som vågar göra single player-spel.

Väl talat min herre.
Ungefär som Dragon Age Inquisition MP, helt onödigt. Man undrar ibland vad BioWare sysslar med.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Mass Effect-spel behöver ingen multiplayerdel. Det stör mig mest att de lagt resurser på det, och de kommer säkert som i trean försöka tvinga på en att spela mp. Blä. De borde ta lärdom av Bethesda som vågar göra single player-spel.

Talar du för alla då eller? Jag personligen uppskattar MPn. Bioware har gjort SP spel under hela sin karriär, det är väl snarare sagt dem som vågat göra något "nytt" när dem lagt in MPn? Bethesda gör ju typ samma skit hela tiden och låter sen moddarna fixa upp deras spel.
Och vart dem lägger sina resurser kan varken du eller jag veta. Jag tror inte dem hade gjort spelet längre om dem skippade MPn, högst troligtvis är det inte ens samma team som jobbar med MPn som med SPn...

1
Skriv svar