Släppdatum för Quake-doftande Reflex spikat

Robot
Släppdatum för Quake-doftande Reflex spikat

Mitt bland alla nyheter om Switch piggar lite arena-pangpang upp!

#nyhetstips, #reflex


Medlem
Släppdatum för Quake-doftande Reflex spikat

Äntligen! Får se bara hur många spelare som kommer finnas.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ju skitsmutt ut! Om det här blir bra kan det mycket väl ersätta Overwatch för min del. Gillar Overwatch, men saknar lite Quake-känslan som jag ju vuxit upp med.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser också framemot det här, dock brukar problemet blir att spelarbasen inte blir så stor och spelet dör ut snabbt... Men jag håller tummarna!

Medlem

Full texturering liksom.. (med "av" möjlighet för den som vill).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

phi
Medlem

Bra spel, absolut. Slutar väl dock med att det är samma 17 st spelare som spelar det i slutänden pga att folk generellt sett inte pallar med att få stryk i flera veckor och ger upp till sist upp. Arena shooters har som bekant en väldigt specifik målgrupp.

Man måste vara lite sjuk i huvudet för att gilla dessa spel och med tanken på dagens "CoD-generation" av spelare som kräver instant gratification i form av perks, unlocks, achievements etc för att inte börja lipa när de spelar så blir spelarbasen till sist väldigt liten.

Medlem

oooohhh.. Nu suger det i Q3 tarmen igen.. bring back the TDM glory days!

Medlem
Skrivet av phi:

Bra spel, absolut. Slutar väl dock med att det är samma 17 st spelare som spelar det i slutänden pga att folk generellt sett inte pallar med att få stryk i flera veckor och ger upp till sist upp. Arena shooters har som bekant en väldigt specifik målgrupp.

Man måste vara lite sjuk i huvudet för att gilla dessa spel och med tanken på dagens "CoD-generation" av spelare som kräver instant gratification i form av perks, unlocks, achievements etc för att inte börja lipa när de spelar så blir spelarbasen till sist väldigt liten.

Matchmaking finns i spelet numera, även med så pass lite spelare så lyckas dom ha relativt jämna matcher.
Lär fungera mycket bättre när fler spelare börjar komma in.

Medlem

Någon som vet hur många spelare som finns?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Helt okej spel men tycker det finns mycket att förbättra.
Ljudet i spelet är katastrofalt dåligt t.ex., man får ont i öronen varje gång man skjuter.
Fighterna är också ganska tråkiga, vilket mycket har att göra med dålig knockback på raketerna.
Sen är det en smaksak om man gillar movementen med air control, jag föredrar själv vanlig Quake 3 movement.

Medlem

Nä. Tyckte att det påminde mer om Unreal Tournament.
Varför görs fortfarande såna här kloner?
Originalet är alltid bäst!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Nä. Tyckte att det påminde mer om Unreal Tournament.
Varför görs fortfarande såna här kloner?
Originalet är alltid bäst!

suck

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Nä. Tyckte att det påminde mer om Unreal Tournament.
Varför görs fortfarande såna här kloner?
Originalet är alltid bäst!

Nästan exakt samma vapen som i Quake 3 och nästan exakt samma movement som i Quake 3 modden CPMA så det är verkligen inte mer likt UT. Är t.o.m. Quakebanor med i trailern.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av autograph:

Nä. Tyckte att det påminde mer om Unreal Tournament.
Varför görs fortfarande såna här kloner?
Originalet är alltid bäst!

Nästan exakt samma vapen som i Quake 3 och nästan exakt samma movement som i Quake 3 modden CPMA så det är verkligen inte mer likt UT. Är t.o.m. Quakebanor med i trailern.

Så, det är alltså... bra?
Jag tycker att det ser ut som den senaste UT, som är likt Quake 3.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag tycker att det ser ut som den senaste UT, som är likt Quake 3.

Båda är Arena FPS... sedan slutar likheterna.

Medlem

Det arena FPS jag spelar just nu som underhåller mig. Alltid älskat enkelheten (även fast djupet är oändligt) och hastigheten i Reflex-liknande arena-FPS (Quakeworld och framförallt CPMA är det man kan jämföra det bäst med). Det är mycket som stör mig i Unreal Tournament i jämförelse, de må vara lika om man kollar väldigt snabbt på ytan.

Det är fortfarande lite de kan arbeta på (såklart!) men det mesta som är viktigt och lite till finns där och de har löst matchmaking på ett intressant men välfungerande sätt.

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

Nä. Tyckte att det påminde mer om Unreal Tournament.
Varför görs fortfarande såna här kloner?
Originalet är alltid bäst!

Håller med, QuakeWorld och Quake Arena är det bästa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser lovande ut. Verkar ha Quake-skill-aim-känslan som så få andra spel misslyckas med.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar