Zelda: Breath of the Wild nosar på tidernas högsta betyg

Medlem
Zelda: Breath of the Wild nosar på tidernas högsta betyg

Hypen är olidlig!

Medlem

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!

Tror också nintendo har hittat rätt. Nu har dom 1 hårdvara att ha koll på istället för 2 (Wii U/Nintendo 3Ds) och kan släppa alla deras spela till samma, dvs Pokemon på storskärm = ja tack.

Medlem

Måste missat Oarina of time, men det låter ju sjukt nära ett annat Zelda-spel.

Medlem

Jag tänkte invänta recensioner, nu har jag gjort det. *köpa köpa*

Medlem
Skrivet av najtrows:

Måste missat Oarina of time, men det låter ju sjukt nära ett annat Zelda-spel.

Spelet är ingen höjdare enligt mig, handlar mest om att leta efter ett borttappat c.

Medlem

Det kommer bli ett köp, men det får vänta tills i höst närmare släppet för
Mario. Just nu kan jag inte motivera ett köp av konsol+spel för ca 4200:- för att senare ligga och damma i ett halvår i väntan på nästa spel.
Kommer bli svårt att hålla sig ifrån spoilers bara.

Medlem

Klart det får höga betyg, tvivlar dock ändå på att det är något nyskapande och intressant i längden.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!

Kommer det ett nytt Mario Kart eller är det samma som till Wii U?

Medlem

Säg den som törs ge Zelda dåligt betyg. Har det någonsin hänt? Är det VERKLIGEN 100/100? Det finns alltså INGET som skulle kunna förbättras eller gjorts annorlunda?

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!

Tror också nintendo har hittat rätt. Nu har dom 1 hårdvara att ha koll på istället för 2 (Wii U/Nintendo 3Ds) och kan släppa alla deras spela till samma, dvs Pokemon på storskärm = ja tack.

Hmm, jag har kanske förstått fel, men har inte Nintendo sagt att Switch inte är en ersättare till 3DS eller deras handheld market? För 3DS kommer de väl fortsätta med precis som vanligt antar jag?

Inaktiv

Tycker det är synd att spelet har så ful grafik. Alldeles blek och avmattad. Skulle hellre se att spelet var lika klart och färggrant som bilden till denna artikel.

Medlem

Jag kommer att köa utanför min lokala elgiganten imorgon från 945!! Hoppas att man får tag i en.

k3m
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart det får höga betyg, tvivlar dock ändå på att det är något nyskapande och intressant i längden.

jag tvivlar oxå. då det är Zelda o ingen spelsajt vågar ge det ett lägre betyg än väldigt högt, då ingen sajt vill förlora sina läsare.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart det får höga betyg, tvivlar dock ändå på att det är något nyskapande och intressant i längden.

jag tvivlar oxå. då det är Zelda o ingen spelsajt vågar ge det ett lägre betyg än väldigt högt, då ingen sajt vill förlora sina läsare.

Eller tänk! Tänk om det faktiskt är så bra som det sägs? Även tidningen Times stämmer in i hyllningskören, och de riskerar väl inget? Annat klientel, tänker jag?

Medlem

Jösses vad butthurt folk är. Vill ni inte lyssna på någon av de 62 recensioner som finns hittills så kan ni ju alltid plocka upp spelet och skapa er egna uppfattning

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Säg den som törs ge Zelda dåligt betyg. Har det någonsin hänt? Är det VERKLIGEN 100/100? Det finns alltså INGET som skulle kunna förbättras eller gjorts annorlunda?

Skrivet av neocon:
Skrivet av Bahoven:

Säg den som törs ge Zelda dåligt betyg. Har det någonsin hänt? Är det VERKLIGEN 100/100? Det finns alltså INGET som skulle kunna förbättras eller gjorts annorlunda?

Inte ens alla slowdowns verkar motivera till poängavdrag. Man måste heta Zelda och Nintendo för att komma undan med sånt.

Måste hålla med, hade det varit ett pc spel eller till någon annan plattform så hade det fått 8-9. Men som sägs här...det är ju Nintendo och man får inte svära i kyrkan.

Medlem

Kanske ä så att nintendo fokuserar mer på att spel ska vara roliga än att försöka efterlikna spel på en uber gamingpc som 2 stora andra konsoltillverkare idag verkar fokusera på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

aus
Medlem

Lite nyfiken på detta faktiskt. Hittade en Wii med bl.a Twilight Princess för ett par hundra spänn för ett tag sedan. Får väl spela den skiten först antar jag. Möjligen om 4-5 år då, för en hundring kanske. Om man nu överhuvudtaget plockar upp detta system vill säga.

Avstängd

Jag ser witcher 3 som ett 10/10 spel så jag hoppas inte att jag blir besviken nu när jag ska lägga pengar på switch och Zelda till veckan.


signatur

PS5 och inget annat.

aus
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart det får höga betyg, tvivlar dock ändå på att det är något nyskapande och intressant i längden.

Ja, det verkar som folk inte riktigt är på. Möjligen mer angående Zelda spelet. Men det gnälls en hel del. Undrar hur många arga grabbar som sitter och svär framför tvn just nu?

aus
Medlem
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart det får höga betyg, tvivlar dock ändå på att det är något nyskapande och intressant i längden.

jag tvivlar oxå. då det är Zelda o ingen spelsajt vågar ge det ett lägre betyg än väldigt högt, då ingen sajt vill förlora sina läsare.

Eller tänk! Tänk om det faktiskt är så bra som det sägs? Även tidningen Times stämmer in i hyllningskören, och de riskerar väl inget? Annat klientel, tänker jag?

Bara nu inte PewDiePie spelar spelet. Då får Times dementera och ursäkta sin medverkan riktigt ordentligt och bra.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Cyras:

Jösses vad butthurt folk är. Vill ni inte lyssna på någon av de 62 recensioner som finns hittills så kan ni ju alltid plocka upp spelet och skapa er egna uppfattning

Folk säger väl inte att spelet är dåligt? Jag brukar själv ha riktigt kul med Zelda. Men att Nintendo kommer undan med så lite framsteg i grafik, massa slowdowns etc. känns inte riktigt rättvist. Kul som fan visst, men 10/10? CD projekt red skulle inte få 10/10 om dom hade stundtals värdelös prestanda.

*suck*

Medlem
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!

Kommer det ett nytt Mario Kart eller är det samma som till Wii U?

Har för mig att det är "deluxe-version" av mario kart 8 till Wii U. Jag äger inget mario kart sen Mario Kart 64 haha!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fan, har inte förbokat switch pga att jag inte vill stödja utvecklarna innan jag vet hur produkten presterar...

Får nog bli ett inköp senare för det här och Mario Kart och allt som komma skall.

Tror Nintendo har hittat helt rätt med den här konsolen!

Kommer det ett nytt Mario Kart eller är det samma som till Wii U?

Har för mig att det är "deluxe-version" av mario kart 8 till Wii U. Jag äger inget mario kart sen Mario Kart 64 haha!

Ja, det är Mario Kart 8 i en uppdaterad version som ska släppas.

1
Skriv svar