Här är alla lanseringsspel till Nintendo Switch

Robot
Medlem
Här är alla lanseringsspel till Nintendo Switch

Blaster Master zero låter rätt sick.

Medlem

Sjukt att ett 9 år gammalt spel (World of Goo) kan släppas som ett lanseringsspel till en ny konsol

Medlem
Skrivet av jlarss:

Sjukt att ett 9 år gammalt spel (World of Goo) kan släppas som ett lanseringsspel till en ny konsol

Tomorrow Corporation och 2D BOY valde att porta 3 spel för att släppas till Nintendo Switch, vad är det som är så konstigt med det?

Jag har själv inte spelat varken Little Inferno eller Human Resource Machine, så blir förmodligen köp för min del.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av jlarss:

Sjukt att ett 9 år gammalt spel (World of Goo) kan släppas som ett lanseringsspel till en ny konsol

Tomorrow Corporation och 2D BOY valde att porta 3 spel för att släppas till Nintendo Switch, vad är det som är så konstigt med det?

Jag har själv inte spelat varken Little Inferno eller Human Resource Machine, så blir förmodligen köp för min del.

När jag köper en ny konsol så är jag inte så sugen på att spela gamla spel till den. Även om jag inte skulle ha spelat dom tidigare.
Man kan få alla tre spel till steam för 300 kr. Inte riktigt värt att köpa en Switch för det.

Missförstå mig inte, jag har absolut förståelse för att man vill porta sitt spel (speciellt World of Goo som finns portat till allt med en display) men det är inget som kommer att sälja en Switch.

Medlem

Det är ju en fruktansvärt dålig line up för en release. Att säga nåt annat är ju bara ren inbillning för att rättfärdiga sitt köp av konsolen. Köp den bara, jag tänker göra detsamma.

Medlem

En massa spel som man kan köpa superbilligt till mobilen
VOEZ: är gratis med köp i appar till android.
World of goo kostar 35kr i play store.
Little inferno kostar 55kr i play store.
Human Resource Machine kostar 55kr i play store.

Sen är kostar the binding of Isac typ 100 kr till pc

Medlem

"Nintendo satsar stort på indiespel."

Aka "Vi har inga riktiga spel färdiga"

Medlem

Får helt enkelt vänta tills ett bättre utbud finns tillgängligt Håller mig till min WiiU sålänge...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Ambassadör
Xbox

Vilken feting-lineup! Gött att det finns så många AAA-spel vid release!


signatur

Jump in.

Medlem

Måste vara den svagaste releaselistan jag sett. Hoppas Nintendo biffar upp sig fort så in i helv...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har sett nått Mario spel lite över allt fram till nu. Vad hände med det?

Medlem

Haha.

Skrivet av storm72:

Har sett nått Mario spel lite över allt fram till nu. Vad hände med det?

Super Mario Odyssey? Det kommer till julen. Nintendo är så jävla dåliga på lanseringar.

Medlem

Av de spelen är det bara Shovel Knight som intresserar mig, fast det har jag redan till PC, PS4, 3DS, PS Vita, och Android.

Blaster Master Zero ser dock lite smått intressant ut också, fast ingenting jag känner att jag behöver köpa ett Switch för.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Funderade på att överraska min dotter med ett switch på hennes 6-årsdag men skiter nog i det, vet inte riktigt om nåt av spelen skulle passa och taskigt att köpa en konsol hon ändå inte kan använda direkt.

Medlem

Fattar inte vad folk säger dålig lineup...

För första gången på länge får vi ett mario/zelda vid launch, och det är ett av de bästa någonsin. + lite bös spel och indie spel..

Vad fanns till ps4??? Knack och BF4.... allt annat var försenat och inte ens nära release, var så pinsamt att spel som driveclub och watchdogs tog nästan ett år på sig extra.. att de var "release" spel var bara ren lögn.

Jämför detta med Zelda... Rent pinsamt att se folk gnälla på switch release spel som om de vore bättre på andra konsoler..

Zelda vid release gör switch tilll den bästa releasespel launchen sedan mario 64 till n64.

Frågan är bara om de bra spelen fortsätter komma efteråt..

Medlem
Skrivet av fagercraft:

Fattar inte vad folk säger dålig lineup...

För första gången på länge får vi ett mario/zelda vid launch, och det är ett av de bästa någonsin. + lite bös spel och indie spel..

Vad fanns till ps4??? Knack och BF4.... allt annat var försenat och inte ens nära release, var så pinsamt att spel som driveclub och watchdogs tog nästan ett år på sig extra.. att de var "release" spel var bara ren lögn.

Jämför detta med Zelda... Rent pinsamt att se folk gnälla på switch release spel som om de vore bättre på andra konsoler..

Zelda vid release gör switch tilll den bästa releasespel launchen sedan mario 64 till n64.

Frågan är bara om de bra spelen fortsätter komma efteråt..

Mja. Wii U hade ju inget Zelda på launch men Wii hade det.
Twilight Princess släpptes både till Gamecube och Wii, precis som att Breath of the Wild släpps både till Wii U och Switch.

Men problemet här är att Wii såldes med Wii Sports. Varför säljs inte Switch med 1-2-Switch?

Jag hade utan tvekan köpt en Switch för Breath of the Wild om det inte var så att jag ägde ett Wii U.
Om spelet hade varit exklusivt till Switch så hade jag också slagit till. Jag förstår att Nintendo vill göra Wii U ägarna till freds, men det hjälper inte dom vid launchen av Switch.

Men jag håller med dig om att många andra konsoller har en riktigt dålig launch. Det är inget som är exklusivt till Switch.

Medlem
Skrivet av jlarss:

Sjukt att ett 9 år gammalt spel (World of Goo) kan släppas som ett lanseringsspel till en ny konsol

Mmmm, som Super Mario Bros.

1
Skriv svar