Nintendo Switch – här är alla spel och priser i E-shop

Medlem
Nintendo Switch – här är alla spel och priser i E-shop

Disgaea 5 7500 yen blir ~590 kr för de som vill ha spelet idag från Japanska E-shoppen, spelet har fullt engelsk support från början.

Annars kan man vänta till EU släpptet i slutet i Maj.

Medlem

Är det nåt nytt storspel på gång övehuvudtaget inom det närmaste halvåret? Halva den där listan är ju portade mobilspel eller emulerade neo-geo spel från 90-talet.

Medlem

Så det finns mer eller mindre ett spel som skulle motivera ett köp, för närvarande? Starkt.

Medlem

Det såg ju extremt lackluster ut av Nintendo, såg någon nämna disgaea 5 Men har man ett ps4/Pro så kan man köpa det där istället, och jag antar att det finns på Xbox One också så jag tänker avvakta för att se vilket spelbibliotek det kommer på för starten var inte imponerande vad ska alla som köpt switch göra när Zelda är slut?

Medlem
Skrivet av sirme91:

Det såg ju extremt lackluster ut av Nintendo, såg någon nämna disgaea 5 Men har man ett ps4/Pro så kan man köpa det där istället, och jag antar att det finns på Xbox One också så jag tänker avvakta för att se vilket spelbibliotek det kommer på för starten var inte imponerande vad ska alla som köpt switch göra när Zelda är slut?

Då spelar vi PS4,One,PC,eller går vi upp med kompisar på hustak och spelar 1-2 Switch. Funkar lika bra att spela ute på en skate park.

Medlem

nä nintendos priser kan dom behålla, just nu kan man köpa en ps4 slim under 48 timmar för 1990kr in your face nintendo

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nä nintendos priser kan dom behålla, just nu kan man köpa en ps4 slim under 48 timmar för 1990kr in your face nintendo

Preferenser. 1990 för en PS4 är inte värt för mig eftersom jag inte är ett dugg intresserad av den. Skulle inte spela roll om den kostade under 1000.
Har dock inte några problem med Nintendos priser då dom erbjuder vad jag är intresserad av.

Medlem

Dom kunde ha väntat ett år med Switch så det fanns några bra titlar än massa halvdanna titlar som de flesta inte känner till samt få mer ordning på konsolen. Den känns på tok förhastad i nuläget.

Känns som bara Zelda fansen kommer köpa Switch i början sen blir det ett fall och ingen större efterfrågan när just den skaran är mättad i sommar kommer det nog inte säljas så jättemånga Switch gissar jag eftersom inga enorma titlar lanseras.

MK8 Deluxe räknar jag inte som en ny titel utan en port från Wii U med få nyheter och inte tillräckligt motiverat ett köp om man redan har Wii U och MK8.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Dom kunde ha väntat ett år med Switch så det fanns några bra titlar än massa halvdanna titlar som de flesta inte känner till samt få mer ordning på konsolen. Den känns på tok förhastad i nuläget.

Känns som bara Zelda fansen kommer köpa Switch i början sen blir det ett fall och ingen större efterfrågan när just den skaran är mättad i sommar kommer det nog inte säljas så jättemånga Switch gissar jag eftersom inga enorma titlar lanseras.

MK8 Deluxe räknar jag inte som en ny titel utan en port från Wii U med få nyheter och inte tillräckligt motiverat ett köp om man redan har Wii U och MK8.

Jag må vara ett Zelda fan, har alla och har klarat all utom "A Link Between Worlds", har inte någon 3ds. Men jag känner inte att jag kan motivera ett köp av konsol + Zelda (ev limited edition) för ~4200-5000kr just nu. Finns inget original spel utom kanske Bomberman jag vill ha innan Mario kommer ut, och det finns inget portat spel jag vill ha eller inte redan har på någon annan enhet.
Det enda portade spel jag skulle kunna tänka mig hade varit Mario Maker, men då ska det vara billigare (eller gratis nedladddningsbart) om man redan har det till Wii U.
Lika så med Mario Kart 8 då de ändringar som gjorts och nya i spelet inte känns värt att köpa igen til. fullpris.

Näh det får vänta till hösten då det senare dlc't med extra story till Zelda kommer och det inte dröjer allt för länge till Mario.
Och så får man ju se hur bra konsolen faktiskt säljer innan dess, kan ju alltid hoppas på en liten sänkning i priset också :).

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nä nintendos priser kan dom behålla, just nu kan man köpa en ps4 slim under 48 timmar för 1990kr in your face nintendo

PS4 Slim är grym på tåget.

Medlem

Spelat 1-2-switch halva kvällen, självklart dyrt för vad det är. Samtidigt kommer det troligtvis spelas glödhett närmsta tiden efter jobbet, på lunch rast och fest. Testade demot av snipperclips, var ju trevligt att spela på två, men inte värt 20€. Blir zelda för hela slanten imorn. Ångrar inte mitt köp än så länge iaf.

Medlem

Här blev det köp av Zelda till Wii U istället. Ser inte varför jag skulle köpa en Switch just nu. Zelda är ju ett Wii U-spel som portats till Switch. Känns bra att äga det sista spelet Nintendo gjort till Wii U, lite vemodigt men ändå bra.

Medlem

När jag kan få Switch bundlat med Zelda för under 3k börjar det bli intressant, säg närmre 2.5k. Just nu är smärttröskeln i prisväg för hög. Jag kan vänta dock - då hinner spelkatalogen mogna och växa till sig också

Medlem

Nintendo borde ha jobbat häcken av sig för att porta massa gamla spel till nintendo switch och bundlat dom med konsollen. Instant success. Se på framgången av nintendo classic.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

Är det nåt nytt storspel på gång övehuvudtaget inom det närmaste halvåret? Halva den där listan är ju portade mobilspel eller emulerade neo-geo spel från 90-talet.

Håller med fullständigt. Alltså vilken jäkla skitlista till releasen.
Zelda hade dessutom planerats att släppa till Wii U oavsett.

Personligen så skulle jag vilja se ett nytt Killer Instrinct och Metriod.

Nintendos beslut numera på vissa saker förvirrar overhört
De kan lika gärna storsatsa på att bara släppa nyreleaser av retromaskiner framöver, och kanske tillräckligt antal tillverkare så att folk som har förbeställt får sina.

För mig så är inte ett köp av Nintendo Switch motverande nog för en speltitel, då kan jag lika gärna köpa en beg Wii U och köra Zelda där.

Det blir kanske ett köp senare när man vet vad det är för speltitlar som faktiskt är värda att köpa.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av SWEBarb:

nä nintendos priser kan dom behålla, just nu kan man köpa en ps4 slim under 48 timmar för 1990kr in your face nintendo

Preferenser. 1990 för en PS4 är inte värt för mig eftersom jag inte är ett dugg intresserad av den. Skulle inte spela roll om den kostade under 1000.
Har dock inte några problem med Nintendos priser då dom erbjuder vad jag är intresserad av.

Om du får en PS4 för 275kr då? Då skulle det väl ändå vara intressant?!

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Nioreh:

Är det nåt nytt storspel på gång övehuvudtaget inom det närmaste halvåret? Halva den där listan är ju portade mobilspel eller emulerade neo-geo spel från 90-talet.

Håller med fullständigt. Alltså vilken jäkla skitlista till releasen.
Zelda hade dessutom planerats att släppa till Wii U oavsett.

Personligen så skulle jag vilja se ett nytt Killer Instrinct och Metriod.

Nintendos beslut numera på vissa saker förvirrar overhört
De kan lika gärna storsatsa på att bara släppa nyreleaser av retromaskiner framöver, och kanske tillräckligt antal tillverkare så att folk som har förbeställt får sina.

För mig så är inte ett köp av Nintendo Switch motverande nog för en speltitel, då kan jag lika gärna köpa en beg Wii U och köra Zelda där.

Det blir kanske ett köp senare när man vet vad det är för speltitlar som faktiskt är värda att köpa.

Precis som jag resonerat och vad jag gjorde. Köpte en Wii U förra månaden som jag tänkt lira Zelda på. Främst för att Wii U i alla fall har ett tiotal bra titlar ytterligare (för mig som aldrig haft en Wii U). Har köpt Donkey Kong Tropical Freeze, Super Mario Bros U (+ Luigi), Super Mario 3D World, Mario Party 10, Mario Kart U och Yoshi's Wooly World.

1
Skriv svar