The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av X-TroNiC:

Dåligt att inget betyg gavs.. sista recensionen jag läser här.

Haha, va? Vi har använt samma grepp på åtskilliga spel tidigare. Särskilt stora rollspel som verkligen kräver sin tid. Vi vill vara öppna med att tiden inte alltid räcker till. Hade Zelda varit ett spel som klarades på tio timmar hade vi satt ett betyg i denna första del.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frolle:

Jag tror anledningen till varför folk klagar på "click bait" "ofullständig recension" osv är för ni skrivit "Sveriges första recension" men att det i själva verket är ett första intryck. Vad jag vill minnas så brukar ni särskilja på vad som är ett intryck och en recension genom att uttryckligen skriva "första intryck" och "recension". Självklart kan jag ha fel.

Semantiken är viktig för vissa. Jag vet att jag själv klickade när jag såg "recension" för att se vad det blev för betyg. Jag blev inte besviken när jag läst klart, mycket välskrivet och insiktsfullt! Men ja, när det stod "recension" så drog min hjärna slutsatsen att det bör vara ett betyg fastklistrat på slutet med.

Med det sagt så är jag mer hypead än någonsin på att skaffa en Switch och jag ser fram emot slutrecensionen! Ha en fortsatt fantastisk tid med spelet!

Intressant feedback. Vi har använt samma grepp tidigare som sagt och aldrig stött på denna typ av kritik. Snarare tvärtom.

I min värld är ett första intryck (förhandstitt) baserat på en kortare spelsession och innehåller mer konstaterande än tyckande, om man jämför med en recension.

Kanske var det just "först i Sverige" som fick folk att reagera annorlunda denna gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Kan inflika att det såklart är vår målsättning att publicera en recension med betyg då embargot löper ut men har vi inte tillräckligt med tid gör vi alltid så här.

Nintendo har varit väldigt sparsamma med att skicka ut såväl spel som konsoler inför lanseringen av Switch. Vissa utvalda medier har kunnat lira Zelda sedan förra veckan medan vi satte igång denna. Då genom att lyckas få tag på utrustning och spel från annat håll.

Förstår. Har bara svårt att se att det var en recension istället för en förhandstitt. Tyvärr som någon skrev är det lite clickbait-varning.

Redaktör
Skrivet av Tassel:
Skrivet av MilkBoy:

Tyvärr Gamereactor kom först..

Nope, översatt recension bara.

Vi pubbade vår egenskrivna recension klockan 12 i går, deras översatta text kom först ett par timmar senare.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tjockisen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Kan inflika att det såklart är vår målsättning att publicera en recension med betyg då embargot löper ut men har vi inte tillräckligt med tid gör vi alltid så här.

Nintendo har varit väldigt sparsamma med att skicka ut såväl spel som konsoler inför lanseringen av Switch. Vissa utvalda medier har kunnat lira Zelda sedan förra veckan medan vi satte igång denna. Då genom att lyckas få tag på utrustning och spel från annat håll.

Förstår. Har bara svårt att se att det var en recension istället för en förhandstitt. Tyvärr som någon skrev är det lite clickbait-varning.

Skrev ett svar på samma fråga lite högre upp. Men det är såklart feedback vi tar till oss.


signatur
Avstängd

Alltså detta spel ser så otroligt bra ut och verkar som att man kan spendera många timmar på det. Jag har bestämt mig nu så det får bli en switch i stället för Playstation VR, det sisnämnda är inte utvecklat till fullo ännu så känns som att man kan kasta pengarna i sjön. Även fast det såg väldigt kul ut när ni spelade Resident Evil men känns som att man kan få fler timmar med Zelda.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Och sluta tjafsa här ovanför, jag är glad att jag kan läsa om spelet och FZ:s intryck av det. Det var denna text som fick mig att välja switch i stället för VR.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Zelda är aldrig fel!

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Dåligt att inget betyg gavs.. sista recensionen jag läser här.

haha! kul trollning!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Wow, ni recensenter, skribenter and whatnot måste vara urtrötta på all idiotisk klagomål.

"Varför är ni så sega med en recension!"
"Varför släpper ni en recension för snabbt!"

Sånt klagomål. Vill ni ha ett betyg kom tillbaka när dom har en.

Avstängd

Jag tycker det är bättre att dom dröjer med recensionen än att göra som Gamereactor och översätta recensionen från deras spanska sida.

Dessutom var den väldigt dåligt översatt så vet inte hur dom har det med spanskan där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tyckte det var bra.skrivet.
Blir helt klart sugen på en switch men införskaffas nog tidigast till hösten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

OK att publicera denna i 2 steg, men kanske ska ändra rubriken från "Första recensionen på svenska!" till "Första halv recensionen på svenska!"

Medlem

Tog ett tag innan jag insåg att det var ett Zelda-spel jag såg när jag satt och slötittade på twitch.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av muSPK:
Skrivet av tjockisen:

Varför publicera en ofullständig recension?

Håller helt med, ogillar clickbaits.

Förklara gärna hur detta är clickbait.

"läs den första svenska recensionen!"

Du kan aldrig tro vad som hände sen...

Vi är först och ensamma i Sverige om att recensera ett spel väldigt många är intresserade av. Det lyfter man med stolthet fram, för vi har slitit jäkligt hårt för att ge er läsare det. Och jag kommer aldrig gå med på att det är nån sorts klickfiske.

Först i Sverige med nya Chevrolet Buick!

...resten kommer sen x'D

Skämt åh sido jag förstår pressen att snabbt få ut matrial folk kan läsa eftersom det är är färskvara och viktigt att vara tidigt ute då många är nyfikna. Speciellt jobbigt nu när det finns så många andra sidor och youtube nissar, där merparten bara spammar ut så snabbt det går utan någon riktigt kvalité.

Dock tror jag ärligt talat ni underskattar FZ läsare ibland då dem flesta intresserade nog ändå hade läst artikeln om ni skrivigt något i stil med "Recension Del 1"

Medlem

Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jag har inte svårt att förstå betygen som är satta hittills. Fångade mig direkt jag startade och nu är det morgon igen....det var inte tanken

Medlem

Är det bara jag som tycker att spelet ser ut att vara ett Fable-spel?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Är så himla sugen och taggad! Måste iväg och köpa imorgon!

Medlem

Dags för betygsättning snart???

Redaktör
Skrivet av Dralion:

Dags för betygsättning snart???

I slutet av veckan.


signatur
Medlem

Hade ju kunnat skriva "pågående recension" så hade ju inte folk lackat. Jag blev ju oxå sne, orkar sällan läsa. Scrollar bara till sista sidan för stt se betyget.
Sen gör det inget att det dröjer. Hellre en vettig recension efter 1 månad istället för en genomspringning på 3 dagar.

Men misstänker att problemet är stt allt handlar om klick, och det är därför det alltid är sån hets att mangla ut recensionen asap efter release.... 1 månad senare så har väl den största skalan potentiella köpare redan läst klart och bestämt sig....

Men för mig är det ju tvärtom, jag är en sån alla recensenter hatar. Jag kollar i stort sett enbart metacritic, väntar nån månad så det är största möjliga statistiska urval, sen köper jag 9+ spel när dom når blocket eller rea

Medlem

Första recensionen på svenska, men den sista att sätta betyg...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dralion:

Dags för betygsättning snart???

I slutet av veckan.

Det är väl nu?

Redaktör
Skrivet av anuraki:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dralion:

Dags för betygsättning snart???

I slutet av veckan.

Det är väl nu?

Ja. http://www.fz.se/artiklar/recension/20170310/the-legend-of-ze...


signatur
12
Skriv svar