Switch-sparfilerna läggs på enheten, går inte att flytta.

Robot
Switch-sparfilerna läggs på enheten, går inte att flytta.

Har Nintendo gjort en tankevurpa?


Medlem
Switch-sparfilerna läggs på enheten, går inte att flytta.

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Samtidigt känns Switchen oväntat rapp i menyer och inställningar. Vi hoppas det är lätt löst.


signatur
Medlem

Från att i somras varit väldigt intresserad av Switch så ju mer man läser och får reda på den ju mindre sugen har man blivit. Känns inte som dom tänkte igenom sin produkt speciellt bra, som de inte vet vem dom ska rikta sig mot.

Medlem

Hämtade min i natt. Super nöjd

Medlem
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Känns inte som dom tänkte igenom sin produkt speciellt bra, som de inte vet vem dom ska rikta sig mot.

Tror faktiskt att de har tänkt igenom och planerat sin produkt väldigt noga. Problemet är snarare att de verkar tro att det är såhär saker och ting skall fungera. När vi tänker "Detta måste vara en miss" så klappar sig Nintendo nog på axeln och tror att de har gjort rätt.

Ett roligt exempel kommer i form av en anekdot från en speljournalist. När han intervjuade Nintendo om deras online-tjänster gjorde han förståeligt jämförelser med Xbox Live och PSN, varpå han fick svaret "Snälla, sluta jämföra oss med Xbox Live och PSN. Ingen av våra ingenjörer har använt dessa tjänster".

Vad säger man, liksom?

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Jovisst men och andra sidan är de ju gigantisk skillnad mellan spelen då och nu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zauii89:
Skrivet av delli:
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Jovisst men och andra sidan är de ju gigantisk skillnad mellan spelen då och nu.

Tycker dessutom att de startar sjukt snabbt på Switch. I jämförelse med en PS4-titel som måste installeras och krånglas.


signatur
eld
Medlem

Nintendo vill försvåra möjligheter till öppningar för att låsa upp system, sparfiler brukar vara ett vanligt sätt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av delli:
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Jovisst men och andra sidan är de ju gigantisk skillnad mellan spelen då och nu.

Tycker dessutom att de startar sjukt snabbt på Switch. I jämförelse med en PS4-titel som måste installeras och krånglas.

Kör man från skiva brukar de väl för det mesta inte behöva installeras? Bara den obligatoriska 35gb stora day 1-patchen för att kunna spela online.
Det som tar längst tid innan spelen kommer igång tycker jag är utgivare och utvecklares loggor som ska vara allt mer häftiga och märkvärdiga, ofta utan möjlighet att trycka bort dem.

Medlem

Kommer man kunna göra en back-up på sparfilerna, eller finns cloudsynk på dem? Kul om konsolen går sönder och man förlorar alla sina saves?!

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Då jävlar har ditt system något tekniskt fel eller utdaterad hårdvara

Medlem
Skrivet av benwick:

Hämtade min i natt. Super nöjd

Gött med en mitt I veckan-sup!

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Kommer man kunna göra en back-up på sparfilerna, eller finns cloudsynk på dem? Kul om konsolen går sönder och man förlorar alla sina saves?!

Ja eller hur, kul om konsolen går sönder efter 300+ timmars Skyrim


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är som jag befarade sett till Nintendos digitala mognad.

Jag hoppas innerligt att de åtgärdar detta snabbt och är oerhört nitiska med utformningen av dess digitala tjänster så att det verkligen blir en solid plattform.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av WolfGrin:

Från att i somras varit väldigt intresserad av Switch så ju mer man läser och får reda på den ju mindre sugen har man blivit. Känns inte som dom tänkte igenom sin produkt speciellt bra, som de inte vet vem dom ska rikta sig mot.

Jag är inte heller helt säker, men jag tror att målgruppen är hipsters som gillar att festa på tak, stoppa sina speldiscar i munnen och har en fetish för att mjölka kor?


signatur

Jump in.

phi
Medlem

Hela är Switch är en tankevurpa.

Medlem

Det hade varit grymt med små cartridges (dvs gamla snabba sorten, ett alternativt konsollminne, fast små) istället för spel-minneskort som måste läääsas in.
Hade köpt Switch isåfall.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Samma som Sony, inget nytt.

Medlem
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av benwick:

Hämtade min i natt. Super nöjd

Gött med en mitt I veckan-sup!

det är väl ändå fredag idag? *tittar runt mig

eld
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Det hade varit grymt med små cartridges (dvs gamla snabba sorten, ett alternativt konsollminne, fast små) istället för spel-minneskort som måste läääsas in.
Hade köpt Switch isåfall.

Det är ingen skillnad på de två, lite konstigt om du håller tillbaka på dit köp pga ett icke-problem.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av delli:
Skrivet av billybob:

Varför förvånad? Nintendo är väl inte de som gör saker smidiga annars?

Jämför spelens starttid med förr och nu, när du stoppa in kassetten till NES så starta spelet direkt, de va sjukt smidigt. Nu när du ska starta ett spel så kan du ju gå och laga middag innan du in-game.

Jovisst men och andra sidan är de ju gigantisk skillnad mellan spelen då och nu.

Tycker dessutom att de startar sjukt snabbt på Switch. I jämförelse med en PS4-titel som måste installeras och krånglas.

Kör man från skiva brukar de väl för det mesta inte behöva installeras? Bara den obligatoriska 35gb stora day 1-patchen för att kunna spela online.
Det som tar längst tid innan spelen kommer igång tycker jag är utgivare och utvecklares loggor som ska vara allt mer häftiga och märkvärdiga, ofta utan möjlighet att trycka bort dem.

Det kallas laddningsskärm.
Kan för övrigt säga att det tar längre tid att sätta in kassetten än vad spelet sedan tar att starta. Så starta spel och laddningstiderna i både zelda och 1-2-switch är nästan obefintliga.
Hur sparfilerna inte lagras i molnet på ens nintendo konto är ju bisarrt år 2017...

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Tobbe:

Det hade varit grymt med små cartridges (dvs gamla snabba sorten, ett alternativt konsollminne, fast små) istället för spel-minneskort som måste läääsas in.
Hade köpt Switch isåfall.

ingen skillnad på de två, lite konstigt om du..

Dagens konsoler: 3-90 sek VS 0-1.5 sek.. direkt start (N64 c64).... är vad ja menar, inga konstigheter med det.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

500kbyte gamedata mot 50gigabyte gamedata kräver en ruskigt snabb hårdvara om de ens är möjligt att få samma laddningstid på så olik stor mängd data


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

500kbyte gamedata mot 50gigabyte gamedata kräver en ruskigt snabb hårdvara om de ens är möjligt att få samma laddningstid på så olik stor mängd data

Nja.. tänk mer: färdigladdade datorminnen du stoppar in. (n64 hade upptill 64MB per cartridge ...1996).
Får hoppas på PRAM kanske. http://www.pcworld.com/article/3155365/storage/intels-optane-...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

eld
Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av bondmaster:

500kbyte gamedata mot 50gigabyte gamedata kräver en ruskigt snabb hårdvara om de ens är möjligt att få samma laddningstid på så olik stor mängd data

Nja.. tänk mer: färdigladdade datorminnen du stoppar in. (n64 hade upptill 64MB per cartridge ...1996).
Får hoppas på PRAM kanske. http://www.pcworld.com/article/3155365/storage/intels-optane-...

Synd att vi inte har några billiga alternativ, som masstillverkade jättesmå platta kort som kan innehålla otroliga mängder data och samtidigt läsas snabbare än optisk media.

Du sitter och pratar om att sälja spel på extremt dyr hårdvara som pluggas in en helt egen slot med helt eget adresserat minne när vi har mer praktiska lösningar som fortfarande är snabbare än de minnen vi hade att leka med på NES-tiden.

sen har vi fortfarande inte pratat om allt annat som ingår i att ladda ett spel utanför att läsa data.

Medlem

Ja dyrt idag, men hade vart grymt. Jag tror på pcm iaff. :9


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar