Bekräftat: Destiny-karaktärer följer med till Destiny 2, men i begränsat utförande

Robot
Bekräftat: Destiny-karaktärer följer med till Destiny 2, men i begränsat utförande
Medlem
Bekräftat: Destiny-karaktärer följer med till Destiny 2, men i begränsat utförande

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

Medlem

Destiny tilltalade mig egentligen bara på två aspekter:
1. Handlingen. Miljöerna och platserna, varelserna, och protagonistens resa var alla otroligt välskapta, snygga, och intressanta. Tyvärr föll allting på att man var tvungen att uppleva det i textform via en hemsida istället för att uppleva det i person genom spelet.
2. Vapenkänslan. I princip varenda vapen i spelet kändes givande och responsiva att använda, vilket gjorde att spelet var lika "skönt" att panga första timmen likväl efter den hundrade timmen. (MIDA Multi-Tool 4 lyfe)

Eftersom vapenkänslan inte lär vara något sämre i Destiny 2 hänger egentligen allting på att spelet kan berätta handlingen på ett snyggt sätt som inte tar från spelupplevelsen i sig. Har med andra ord ganska höga förhoppningar vad gäller en uppföljare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Pga hur mycket bättre du rör dig och skjuter på mus och tangentbord emot kontroll.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Pga hur mycket bättre du rör dig och skjuter på mus och tangentbord emot kontroll.

Blir väl ingen större skillnad? Det är ju aimassist på console. Precis som i alla andra fps spel på console.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Pga hur mycket bättre du rör dig och skjuter på mus och tangentbord emot kontroll.

Blir väl ingen större skillnad? Det är ju aimassist på console. Precis som i alla andra fps spel på console.

för aim assist är inte lika bra som aima själv om du kan aima, plus movement gör stor roll.

Medlem

Hoppas verkligen de överväger att eventuellt släppa 2:an till PC.

Medlem

Ni som dillar över att PvE:n hade varit för lätt. Har ni sett hur The Division är nu? Tycker att Massive lyckades bra med PvE:n i The Division och det är bara för Bungie att försöka göra liknande saker fast kanske till och med bättre? Det finns 34124321 lösningar till "bättre PvE kontra PC och PS4". Please...

Jag har kört Destiny på PS4 och sket i det efter att jag varvade det; just av den anledning till att jag inte gillar FPS på konsol. Kan spela allt annat på konsol men fan inte FPS; det är omänskligt. Dock var det de enda spel och det var roligt så länge det varade.

Bönar och ber till gudarna att Destiny 2 släpps till PC.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Om det skulle släppas till PC hoppas jag gravt på skilda servrar. Förutom skillnaden i styrdon, kommer PC översköljas av fuskare. Hoppas Bungie inser vilken skitstorm de kommer landa i om spelet släpps till PC.

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Ni som dillar över att PvE:n hade varit för lätt. Har ni sett hur The Division är nu? Tycker att Massive lyckades bra med PvE:n i The Division och det är bara för Bungie att försöka göra liknande saker fast kanske till och med bättre? Det finns 34124321 lösningar till "bättre PvE kontra PC och PS4". Please...

Jag har kört Destiny på PS4 och sket i det efter att jag varvade det; just av den anledning till att jag inte gillar FPS på konsol. Kan spela allt annat på konsol men fan inte FPS; det är omänskligt. Dock var det de enda spel och det var roligt så länge det varade.

Bönar och ber till gudarna att Destiny 2 släpps till PC.

Kan inte heller lira FPS spel till konsol. Allt annat dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vapenkänslan. I princip varenda vapen i spelet kändes givande och responsiva att använda, vilket gjorde att spelet var lika "skönt" att panga första timmen likväl efter den hundrade timmen. (MIDA Multi-Tool 4 lyfe)

Ja, vapenkänslan är grym. Jag spelar främst PvP i Crucible med polarna, men även strikes ibland, och vi brukar alltid snacka om hur bra känsla det är i vapnen.

Fast jag säger nog The Last Word!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Pga hur mycket bättre du rör dig och skjuter på mus och tangentbord emot kontroll.

Blir väl ingen större skillnad? Det är ju aimassist på console. Precis som i alla andra fps spel på console.

för aim assist är inte lika bra som aima själv om du kan aima, plus movement gör stor roll.

Jag vet inte asså, går att vara jävligt duktig med en kontroll. Spelar man dessutom med en SCUF så blir det ännu bättre. Jag har spelat en del competitive CoD på PS4. Tror inte de hade behövt ändra så mycket för en PC version.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Dahlis87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

ska jag vara helt ärlig så hade detta inte fungerat på pc, pven hade blivit tok för lätt, och i efterhand förstår jag det.

Dom hade fått koda pven enskilt för pc och ps och xbox för sig själv.

och inte lite heller

Varför hade PvEn blivit för lätt? Den var ju inte direkt svår på PS4 heller?

Pga hur mycket bättre du rör dig och skjuter på mus och tangentbord emot kontroll.

Blir väl ingen större skillnad? Det är ju aimassist på console. Precis som i alla andra fps spel på console.

för aim assist är inte lika bra som aima själv om du kan aima, plus movement gör stor roll.

Jag vet inte asså, går att vara jävligt duktig med en kontroll. Spelar man dessutom med en SCUF så blir det ännu bättre. Jag har spelat en del competitive CoD på PS4. Tror inte de hade behövt ändra så mycket för en PC version.

Detta är ingenting som är lönt att diskuteras det är fakta,kvittar hur duktig du är en halvdan pc aimar slår världens bästa på hand kontroll, du kan inte heller röra dig på samma sätt på kontroll samtidigt som du siktar.

och spel med rekylkontroll blir det 10 gånger svårare.

Lycka till att dra siktet längst uppe i hörnet när en liten pixel visar sig en milisekund och avfyra skottet emot huvudet på en handkontroll(jag har spelat på hög nivå i cs när jag vart yngre så inte så jag pratar utan erfarenhet eller i mössan)

Men ja det är klart det går att ha samma kod till konsol som på pc, men problemet är det blir för lätt för pc och ingen vill lira det och det får låga scores, för gamers vill ha utmaningar, du kan göra spel för svåra, men att göra dom för lätta är oftast en no go zone när det gäller pc multiplayerspel.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Om det kommer till PC och utökar PvE kampanjen till 4-manna lag så kan jag överväga att köpa det. Men 3-manna lag sög när man är 4 som vill spela, lagom kul med lag om 2 som kör parallelt md varandra. 2 eller 4 har ju varit typ standard gruppstorlek för co-op kampanj i de flesta spel så långt tillbaka jag kan minnas (känner mig gammal -_-) så 3 var en besvikelse och det blev inte mycket spelande tillslut.

Menar du att du har fler än 2 kompis? Lucky you

Medlem

Destiny blev bättre med tiden. Det tråkiga var bara att content blev gammalt fort för att plöjde igenom det väldigt fort, oavsett hur mycket du spelade.
Raiderna var alltid så korta, vilket hade sina fördelar när du inte vill lägga en hel kväll på progress såklart. Men det hade vart mer givande att ha iallefall nåååågra fler bossar - För raidsen var alltid roliga att ta sig igenom.

Ser fram emot 2:an och hoppas såklart de tar med sig all kritik från 1:an och rättar till från början denna gång.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Detta är ingenting som är lönt att diskuteras det är fakta,kvittar hur duktig du är en halvdan pc aimar slår världens bästa på hand kontroll, du kan inte heller röra dig på samma sätt på kontroll samtidigt som du siktar.

och spel med rekylkontroll blir det 10 gånger svårare.

Lycka till att dra siktet längst uppe i hörnet när en liten pixel visar sig en milisekund och avfyra skottet emot huvudet på en handkontroll(jag har spelat på hög nivå i cs när jag vart yngre så inte så jag pratar utan erfarenhet eller i mössan)

Men ja det är klart det går att ha samma kod till konsol som på pc, men problemet är det blir för lätt för pc och ingen vill lira det och det får låga scores, för gamers vill ha utmaningar, du kan göra spel för svåra, men att göra dom för lätta är oftast en no go zone när det gäller pc multiplayerspel.

Jag har spelat och spelar än FPS på dator. Jag säger inte att man kommer i närheten av varandra aim mässigt. Men att Destiny (som krävde extremt lite aim i PvE) skulle bli för lätt på en PC, tvekar jag på. Det är inte så att du måste "vrida dig o skjuta en pixel i hörnet" som du sa. PvEn i Destiny var inte svår alls, och skulle inte bli någon skillnad på en PC. Och du drog inga 360 HS på en millisekund på din tid heller

1
Skriv svar