Klarar din PC att köra Nier: Automata?

Robot
Klarar din PC att köra Nier: Automata?

Systemkraven avslöjade via Steam.

#square-enix, #nier-automata


Medlem
Klarar din PC att köra Nier: Automata?

Vet inte om jag vill ha det till PC eller Ps4

Medlem

vet inte ens va spelet handlar om här

Medlem

Ja, galant. Väljer dock att avvakta tills PC-porten har fått landa ordentligt. Vill veta om det är en bra port eller inte innan jag köper det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja, Kraven är ju låga?

Dock vet jag inget om detta spel...

Medlem

Ja, men jag är inte intresserad av spelet.


signatur

autograph

Medlem

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tror det är medvetet, om jag inte missförstått så spelar man en slags "robot" så är de lite som skyltdockor kan d vara därför

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?

Animationerna verkar väl inte vara så dåliga?

(tagen från http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=231324352&postcoun... )

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Slashgibber:

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?

Animationerna verkar väl inte vara så dåliga?

Animationerna i den gifen är tusen gånger bättre en 90% av animationerna i trailern.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Slashgibber:

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?

Animationerna verkar väl inte vara så dåliga?

Animationerna i den gifen är tusen gånger bättre en 90% av animationerna i trailern.

Sett en hel del av detta lir på youtube och Twitch. Animationerna är ruskigt jävla bra. Spelet ö.h.t känns som en fullträff, och kommer införskaffas i närmaste framtiden.

Dock ställer jag mig tveksam till hur bra det funkar med tangentbord, blir nog att lira med kontroll.

Medlem

Jag kollade en officiell gameplay video på Youtube. Det såg ut att ha dålig variation på fiender. Små robotar, större robotar, varianter med olika vapen eller sköld. Sen i slutet kom de till ett nytt område, och då var det samma robotar fast med en mask på huvudet! Miljöerna såg tråkiga ut, och detaljnivån på omgivningar var som från förra generationen konsoler.

Om de vill sälja spelet så gjorde inte den videon det någon tjänst, det såg tråkigt ut.

Trots detta håller jag koll på spelet, då jag är intresserad av spel med avancerade stridssystem på PC. Striderna såg ut att vara intressanta, även om det som jag sa var dålig variation på fienderna.

Medlem

jag får Bayonetta-vibbar av detta spel, någon som har koll på om det kommer vara "lika utmanande" ? kanske blir ett köp isf


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Avstängd

Varför svävar svärdet bakom ryggen på dem?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?

Han kritiserar studion som har skapat den tightaste, smidigaste, snyggaste animeringen av snabbt rörande karaktärer senaste 10 åren.

Wow, bara wow.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

jag får Bayonetta-vibbar av detta spel, någon som har koll på om det kommer vara "lika utmanande" ? kanske blir ett köp isf

Det kombinerar Bayonettas animering, action, kontroller och combat med JRPG.
En gudlig kombination helt enkelt.

Till alla som frågar frågar om varför är det si eller så och ojsan det var konstigt kan ni stänga av datorn och gå ut: där är allt riktigt okonstigt och vanligt.

Detta är ett Japanskt spel för folk som gillar sådant: WEIRD SHIT är riktiga namnet på detta spel.

Detta är ett ganska Nischat spel som nu har fått marketing som ett vanligt spel, det kommer bli kul att läsa allas gnäll snart när det släpps.

Medlem

Glömde länka videon i tidigare inlägg. Från officiell källa.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Slashgibber:

Varför ser karaktärerna lika levande ut som skyltdockor? Är det ett medvetet val, eller är utvecklarna bara helt odugliga på karaktärsdesign och animering?

Han kritiserar studion som har skapat den tightaste, smidigaste, snyggaste animeringen av snabbt rörande karaktärer senaste 10 åren.

Wow, bara wow.

Säger vem? Jag tycker då inte animationerna var särskilt snygga, och om det är som du säger så bör man väl ändå visa det i sina trailers.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar