Nintendo bekräftar – sparfiler kan inte flyttas i Switch

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

detta är ju så amatörmässigt och illa att jag förstår inte hur dom lyckats missa en sådan simpel sak under produktionen.

Du menar under produktutvecklingen.
Produktion sker efter att produkten är utvecklad. Det är två olika faser.

Jesus, drygare kommentar får man leta efter. Men fint att du bidrar i alla fall.

OnT: Tror inte Nintendo "missade" detta utan de försöker tänka utanför lådan. Eftersom switchen är smidig att ta med sig så behöver man inte spara sparfiler externt...men vad händer när den går sönder? Eller om man får ett måndagsex? Eller om man får fullt i minnet och inte vill radera saves? Det känns som mer jobb att lagra det i minnet än att bara göra det möjligt att även spara på ett extern kort. Det är med största sannolikhet ett aktivt val de gjort, men det känns som fel val.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

detta är ju så amatörmässigt och illa att jag förstår inte hur dom lyckats missa en sådan simpel sak under produktionen.

Du menar under produktutvecklingen.
Produktion sker efter att produkten är utvecklad. Det är två olika faser.

Jesus, drygare kommentar får man leta efter. Men fint att du bidrar i alla fall.

OnT: Tror inte Nintendo "missade" detta utan de försöker tänka utanför lådan. Eftersom switchen är smidig att ta med sig så behöver man inte spara sparfiler externt...men vad händer när den går sönder? Eller om man får ett måndagsex? Eller om man får fullt i minnet och inte vill radera saves? Det känns som mer jobb att lagra det i minnet än att bara göra det möjligt att även spara på ett extern kort. Det är med största sannolikhet ett aktivt val de gjort, men det känns som fel val.

OffT: LOL, ja vissa bidrar med lite fakta ibland, han har ju rätt men det var ganska onödig information till tråden.

OnT: Nintendo tänkte inte alls, det finns ingen ursäkt för att inte kunna backa'up sina filer eller annat nu när allt är i molnet.
De har ju ett konto system för online, men kul att de sparar på lite servrar och lagrings utrymme. Då får dom ju ge användarna lite frihet istället men NOPE.JPEG

Det luktar som att dom gjorde detta för att hindra hacking, vilket är synd då alla Nintendo produkter hackas eventuellt. Vissa snabbare än andra. Det är redan på gång med Switch
och har fått igång webbläsaren redan. (googla, man får inte posta hacking länkar här)

Nintendo är helt enkelt snåla och giriga och okunniga och det finns det gott om tecken på med hela SWITCH.

En android lur för 500:- har molntjänster inbyggt.
Denna leksak för 4000:- saknar detta och 15 andra grejer.

Medlem

Nintendos konsoler går inte sönder. Så jag ser inte detta som ett problem. Men jag är rätt säker dom kommer fixa det ändå med en patch.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nintendos konsoler går inte sönder. Så jag ser inte detta som ett problem. Men jag är rätt säker dom kommer fixa det ändå med en patch.

lol?

Medlem

Nintendo har alltid gjort intressant hårdvara och kass mjukvara. Det är deras grej och det kommer nog aldrig att förändras.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Nintendo har alltid gjort intressant hårdvara och kass mjukvara. Det är deras grej och det kommer nog aldrig att förändras.

Denna måste ni se, underhållning på bästa nivå

Medlem

Väntar nog på revision 2 eller 3

aus
Medlem

Och ytterligare 10 universitetspoäng för att "lära" sig den nya tekniken.... Vad mer döljs här?

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Nocturnal77:

Nintendo har alltid gjort intressant hårdvara och kass mjukvara. Det är deras grej och det kommer nog aldrig att förändras.

Denna måste ni se, underhållning på bästa nivå

https://www.youtube.com/embed/KsOy8WO5Cxs

Har sett ett par klipp där de varnar för att sätta ditt de små flickarna på fel sättt, ska tydligen vara välidgt svåra att få bort då. Kan tänka mig att många vuxna lör göra fel som tjejen i klippet. Tänk då när barn ska använda grejerna....

Känns som att det är tillbaka till ritbordet.

Ibland känner jag att Nintendo behöver en person som kan peka på uppenbara brister på deras produkter. Verkar mest som att Nintendo bara klarar av att tänka på ett sätt.

Medlem

Trist, blir inget köp efter jag fick reda på detta, ställer det som krav att det ska gå,

Fixar dom till det i en patch så blir det ett givet köp längre fram,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har inte använt Xbox One, men jag vet att Xbox 360 har hittills hanterat lokala filer bäst för mig.

Du har alla filer grupperade under ett spel, per lagringsmedia, precis som på Wii U. Skillnaden är att på Xbox 360 kan du kopiera*, flytta och radera enskilda filer för varje spel. Detta är sparfiler, DLC, installationen själv, global konfiguration, speluppdatering. Detta innebär att du kan flytta och säkerhetskopiera individuella filer om du behöver. (Du kan också kopiera/flytta/radera hela grupperingen i ett, om du så önskar?.

* Vissa spel kan stänga av att kunna kopiera, som Forza Motorsport. Så du inte kan kopiera pengar.

Medlem
Skrivet av Liggliluff:

på Xbox 360 kan du kopiera, flytta och radera enskilda filer för varje spel.

Denna funktion lät dig kunna ta uppdatering 4 för Rock Band 3 på ett USB, tillsammans med egenskapade låtar. Uppdatering 5 fixade så egenskapade låtar inte längre fungerar, så allt du gör är att raderar uppdatering 5 lokalt, sätter i USB, startar spelet och väljer att inte uppdatera. Du har nu tillgång till alla egenskapade låtar.

När du vill spela alla medföljande och nedladdade låtar för att slå rekord online, eller spela online. Ta helt enkelt ur USBn, starta spelet och välj att uppdatera.

aus
Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

detta är ju så amatörmässigt och illa att jag förstår inte hur dom lyckats missa en sådan simpel sak under produktionen.

Du menar under produktutvecklingen.
Produktion sker efter att produkten är utvecklad. Det är två olika faser.

Jesus, drygare kommentar får man leta efter. Men fint att du bidrar i alla fall.

OnT: Tror inte Nintendo "missade" detta utan de försöker tänka utanför lådan. Eftersom switchen är smidig att ta med sig så behöver man inte spara sparfiler externt...men vad händer när den går sönder? Eller om man får ett måndagsex? Eller om man får fullt i minnet och inte vill radera saves? Det känns som mer jobb att lagra det i minnet än att bara göra det möjligt att även spara på ett extern kort. Det är med största sannolikhet ett aktivt val de gjort, men det känns som fel val.

OffT: LOL, ja vissa bidrar med lite fakta ibland, han har ju rätt men det var ganska onödig information till tråden.

OnT: Nintendo tänkte inte alls, det finns ingen ursäkt för att inte kunna backa'up sina filer eller annat nu när allt är i molnet.
De har ju ett konto system för online, men kul att de sparar på lite servrar och lagrings utrymme. Då får dom ju ge användarna lite frihet istället men NOPE.JPEG

Det luktar som att dom gjorde detta för att hindra hacking, vilket är synd då alla Nintendo produkter hackas eventuellt. Vissa snabbare än andra. Det är redan på gång med Switch
och har fått igång webbläsaren redan. (googla, man får inte posta hacking länkar här)

Nintendo är helt enkelt snåla och giriga och okunniga och det finns det gott om tecken på med hela SWITCH.

En android lur för 500:- har molntjänster inbyggt.
Denna leksak för 4000:- saknar detta och 15 andra grejer.

Jepp! det ena med det andra verkar dyka upp nu 2 dagar efter launch, lol. Nu när till och med gamers verkar vaknat till över denna lite lattjo branch, (no mans sky, etc.) Måste man säga, modigt av N av släppa en enhet en mishmash av olika komponenter, (ej enhetligt från enhet till enhet, te.x olika skärmar, lol) Två dagar efter release verkar det som om dessa joycons blivit UTSLITNA för en del av användarna osv. Efter Wii U?, modigt är ordet.......

12
Skriv svar