Jämför Wii U- och Switch-versionen av Zelda: Breath of the Wild

Robot
Jämför Wii U- och Switch-versionen av Zelda: Breath of the Wild
The Ashen One
Jämför Wii U- och Switch-versionen av Zelda: Breath of the Wild

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Medlem

Har suttit och kollat på en kiille som streamat Wii U versionen av spelet och enda gången framedrops har märkts alls är när han svävat ner över byar.

Medlem

Frame drops kommer man ju inte lätt undan, fullt av pc spel kan ju gå mellan 20-100 ☺. Inte upplevt det speciellt störande. Finns så många sjukt vackra vyer. Första gången i Zora domain i nån grotta under åskväder var gudomligt☺

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Samma sak på WiiU'n, laddningstiderna är antagligen lite längre (gissar jag), det droppar ibland, framförallt när det är mycket träd runt dig men jag har inte fler drops i Zelda än vad jag har haft i andra liknande spel på PS4.

Sen är spelet dåligt optimerat p.g.a. att det är multiplattform, Nintendo hade säkerligen kunnat göra spelet helt utan drops om de endast hade släppt det till Switchen, men antagligen hade de börjat göra spelet till WiiU'n innan de fick Switchen i händerna och ville inte dumpa all den utvecklingen. Det är utan tvekan ett av de bästa spelen till konsolen, men vill man endast spela Zelda så fungerar det mer eller mindre lika bra på WiiU'n.

Medlem

Så dåligt att Shiekah slate'en man har i spelet, som var tänkt att vara Wii U-gamepaden, inte återspeglas i användande av Wii U-gamepaden. De hade kunna göra massa smarta saker med en andra skärm, men jag gissar att de inte ville få Wii U-versionen att framstå som bättre än Switch-versionen. Snål-Nintendo.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Måste bara fråga, vart ser du att de är PS4 fanboys?

Inaktiv
Skrivet av Dralion:

Så dåligt att Shiekah slate'en man har i spelet, som var tänkt att vara Wii U-gamepaden, inte återspeglas i användande av Wii U-gamepaden. De hade kunna göra massa smarta saker med en andra skärm, men jag gissar att de inte ville få Wii U-versionen att framstå som bättre än Switch-versionen. Snål-Nintendo.

Det stämmer nog.

Medlem

Grafiskt sett var det inte mycket skillnad, knappt jag såg någon faktiskt men det kanske är youtubes fel.

Medlem

Det här med att vapen går sönder stup i kvarten får mig att fundera lite. Det går inte att reparera vapen alls? Hittar man ett fett vapen så förlorar man det för alltid om det går sönder?

Dead island och dying light var ju fruktansvärt tråkigt just pga att vapen gick sönder hela tiden å tålde patetiskt lite, så är orolig att det är samma system i botw. Hade velat avnjuta ett Zelda äventyr, inte en byta-vapen-simulator.

Är riktigt sugen på spelet men är väldigt osäker just nu, mest pga detta med vapnen.

Medlem

Om man verkligen är ett extremt Zelda hardcore fan så kan jag förstå att man kan köpa en Switch i nuläget. Men har man redan en Wii U och är måttligt intresserad av Zelda ser jag inte att det är värt att lägga ut runt 4000 för nya Zelda.

Dom ser ju nästan identiska ut på Wii U och Switch.

Medlem
Skrivet av Divion:

Det här med att vapen går sönder stup i kvarten får mig att fundera lite. Det går inte att reparera vapen alls? Hittar man ett fett vapen så förlorar man det för alltid om det går sönder?

Dead island och dying light var ju fruktansvärt tråkigt just pga att vapen gick sönder hela tiden å tålde patetiskt lite, så är orolig att det är samma system i botw. Hade velat avnjuta ett Zelda äventyr, inte en byta-vapen-simulator.

Är riktigt sugen på spelet men är väldigt osäker just nu, mest pga detta med vapnen.

Samtidigt så finns det många sätt att döda motståndare, varav vissa inte sliter på något vapen.
Och eftersom det inte finns nån xp eller liknande så är det inte speciellt svårt att avstå från vissa onödiga fighter heller.

För mig kändes det lite jobbigt dom första timmarna, men sen släppte det när jag insåg att det inte var så dåligt. Men hittar nya vapen hela tiden, så man blir knappast utan; och som sagt finns det många sätt att ha ihjäl monster på

Medlem
Skrivet av Therant:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Måste bara fråga, vart ser du att de är PS4 fanboys?

PS4-spel = 10/10. Zelda = lägsta eller omotiverat lågt betyg. Ser ingen som helst rimlig orsak till varför man ska älska Horizon och samtidigt hata ett spel som Zelda. Skriker fanboys rakt igenom. Fanboys som vill få ner snittbetyget som just nu ligger på 7.5 respektive 7.3.

Medlem
Skrivet av Divion:

Det här med att vapen går sönder stup i kvarten får mig att fundera lite. Det går inte att reparera vapen alls? Hittar man ett fett vapen så förlorar man det för alltid om det går sönder?

Dead island och dying light var ju fruktansvärt tråkigt just pga att vapen gick sönder hela tiden å tålde patetiskt lite, så är orolig att det är samma system i botw. Hade velat avnjuta ett Zelda äventyr, inte en byta-vapen-simulator.

Är riktigt sugen på spelet men är väldigt osäker just nu, mest pga detta med vapnen.

Vapen hittar du i stort sett överallt, och att de går sönder gör spelet bara mer utmanande Det finns hur som helst ett vapen som inte går sönder, och vilket det är behöver jag nog inte tala om

Medlem

Själv väntar jag tills det blir spelbart i Cemu.

Medlem

Ganska tragiskt att en ny konsoll inte klara av minst 30fps i ett spel som detta. Speciellt med tanke på att det är nintendo som utvecklat båda.

k3m
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Witcher3 är det bästa spelet på väldigt länge o det är ett spel på decenniet.

Medlem

Sådana här kommentatorsfält och alla begåvade experter som skriver i dem är ett bra exempel på varför jag är emot allmän rösträtt.

Medlem
Skrivet av shelter:

Grafiskt sett var det inte mycket skillnad, knappt jag såg någon faktiskt men det kanske är youtubes fel.

Jag instämmer helt, lite bättre färger kanske. Men det är liksom inget egentligen...

Men om det stämmer som folk påpekat att det nog är så att spelet säkert utvecklats till WiiU medans Switchen utvecklades vid sidan om.

Man får kanske se det som att nästa Zelda, om det nu kommer till denna konsolen kommer kanske vara väldigt mycket bättre, eftersom det då kommer vara gjort för just Switchen!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Stå sitt kast, menar du.

Medlem
Skrivet av penne:

Ganska tragiskt att en ny konsoll inte klara av minst 30fps i ett spel som detta. Speciellt med tanke på att det är nintendo som utvecklat båda.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Alltså.. fps drops. Jag tror det är en liten del av den stora spelarkretsen som bryr sig om detta. De som bryr sig mycket gapar ofta högt, men jag känner ingen som någonsin påpekat detta eller stört sig på fps drops i min vänkrets. Jag själv bryr mig föga om den droppar någon gång ibland då det är mycket som händer på skärmen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Påtagliga drops i Horizon? Nu hittar du på för det har inget med verkligheten att göra. De enda drops man hittar är 1-3 fps under någon sekund (jag äger dessutom spelet). De i Zelda är ner till 20fps eftersom spelet kör Double buffering (halvering av fps vid icke uppnådd max fps).

https://www.youtube.com/watch?v=qTH8OnQKWeY

Sen går det inte riktigt att jämföra Horizon med Zelda då det enda gemensamma de har är att båda är open world. Sen har Switchen 4 gånger sämre prestanda än PS4 Pro så grafisk sett är det inte så konstigt att det skiljer sig åt. Horizon-utvecklarna strävade efter realism, Zelda-utvecklarna skapade sin specifika grafiska stil som ska passa Switchens hårdvara.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Det kanske handlar mera om att Nintendo Switch & även Zelda verkar ha flertalet buggar och hårdvaru problem vid lansering. Detta leder självfallet till dåliga omdömen eftersom sådant inte ska accepteras..

Se till exempel på den här videon som sammanfattar flera användares erfarenheter: https://www.youtube.com/watch?v=Cb-srOfRqNc&feature=youtu.be

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Lite stelt att panga på om fanboys så tidigt i en tråd, kan tyckas. Speciellt av en luttrad forumräv som du, Bojkott. Tråkigt.

Ser man till sakfrågan är jag löjligt sugen på en Switch bara för Zeldas skull, men lackar på att vapen går sönder och att prestandan verkar så dålig på "900p-TV-mode". Borde de alla gånger fått skit för!

För er som lirar; droppar det i handheld mode också?

Medlem
Skrivet av penne:

Ganska tragiskt att en ny konsoll inte klara av minst 30fps i ett spel som detta. Speciellt med tanke på att det är nintendo som utvecklat båda.

Man ska aldrig döma ett spel från deras launch spel.
Jämför Condemned till Xbox360 med de Unreal-motor spel som kom i slutet t.ex., när folk lärt sig jobba med hårdvaran. Ja, NIntendo ligger s.a.s. bakom bägge, men även de lär ju kunna kräma ut betygligt mycket mer längre fram.
Visst, trist att frame raten är svajig, men inte helt oförståeligt.

k3m
Medlem
Skrivet av penne:

Ganska tragiskt att en ny konsoll inte klara av minst 30fps i ett spel som detta. Speciellt med tanke på att det är nintendo som utvecklat båda.

enig. jag är en som inte bryr mig desto mer om fps. men till o med jag tycker < 30bilder-per-sekund är uselt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Therant:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Måste bara fråga, vart ser du att de är PS4 fanboys?

PS4-spel = 10/10. Zelda = lägsta eller omotiverat lågt betyg. Ser ingen som helst rimlig orsak till varför man ska älska Horizon och samtidigt hata ett spel som Zelda. Skriker fanboys rakt igenom. Fanboys som vill få ner snittbetyget som just nu ligger på 7.5 respektive 7.3.

Okej? man kan helt enkelt inte ogilla Zelda och gilla Horizon för då är man ett PS4-fanboy. Tack för svaret.

Medlem
Skrivet av Therant:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Therant:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Måste bara fråga, vart ser du att de är PS4 fanboys?

PS4-spel = 10/10. Zelda = lägsta eller omotiverat lågt betyg. Ser ingen som helst rimlig orsak till varför man ska älska Horizon och samtidigt hata ett spel som Zelda. Skriker fanboys rakt igenom. Fanboys som vill få ner snittbetyget som just nu ligger på 7.5 respektive 7.3.

Okej? man kan helt enkelt inte ogilla Zelda och gilla Horizon för då är man ett PS4-fanboy. Tack för svaret.

Ger man Horizon 10/10 och Zelda 0/10 så är man antingen en fanboy som trollar eller så måste man ha en skruv lös. Det kan omöjligt finnas något logiskt som motivera så stora skillnader när man betygsätter spel inom samma genre.

En nyregistrerad användare som gav spelet 0/10 skriver så här.
"Nintendo is back!
Pls believe me. I'm just a fanboy of an overrated game..
I did lost hope in the last years to be honest.
We don't need to explode more games like this please. Is already dead."

Låter detta som en bra recension enligt dig. eller är det bara någon som hatar Zelda-fans och tanken att Switch har en kritikerhyllad launchtitel?

Visst kan man tycka om Horizon mer än Zelda, men liksom 0/10, kom igen?

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MyInsanity:

Spelar ingen roll, det är svåra fps drops på Switchen också, trots Patchen.. Som sagt nostalgifeber som gör att recensenter glorifierar och blundar för det dom inte vill se och ger spelet full pott endå. Att vapen går sönder efter ett par fighter är otroligt irriterande emellanåt.. Jaja, vissa kommer undan med mycket på nostalgi medans andra nyare spelutvecklare får ta sitt kast...

Prestanda är något man kan jobba med i efterhand, och få recensenter gör en återblick när det har släppts prestandauppdateringar då man kan behöva spela om hela spelet. Därför så tror jag inte att många recensenter lägger särskilt stor vikt på FPS drops.

Känns som att många PS4 fanboys är butthurt bara för att Zelda fick full pott medans Horizon, som även det har påtagliga drops, snittar på 9/10. Man märker detta väldigt väl på Metacritic där PS4 fanboys har gett Zelda lägsta betyg.

Kika liksom bara på dessa.
http://www.metacritic.com/user/skilly225
http://www.metacritic.com/user/BLK99
http://www.metacritic.com/user/e2Concept
http://www.metacritic.com/user/PapaJohns0369

Patetiskt.

Zelda är, trots sina drops, det bästa spelet på väldigt länge och ett av få spel där jag inte ens tvekar med att ge det maxbetyg. Och jag tar dessutom hellre drops in någon sekund än laddningstider, för dropsen sker i stort sett bara när man kommer in i nya miljöer. Åtminstone på Switch.

Du skjuter hål på din egen fanboy-teori då den första Metacritic-användaren du länkar, "Skilly225", även delat ut maxbetyget till ett PC-spel (Battlefield 1) och två Nintendo DS spel ( Pokémon X & Y).

12
Skriv svar