Nier: Automata bjuder på maffig lanseringstrailer

Robot
Nier: Automata bjuder på maffig lanseringstrailer
Medlem
Nier: Automata bjuder på maffig lanseringstrailer

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Medlem

Jag hoppas innerligt att det går att byta till japansk VO med subs.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av slarron:

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Nä, det har rätt lite gemensamt med första förutom att det är samma värld. Det ska vara typ 7000 år efter första spelet.

Det ska dock vara några bekanta ansikten med.

Medlem

Jag gillar inte fiendernas utseende och tror jag skippar spelet p.g.a. det. Trångsynt?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag hoppas innerligt att det går att byta till japansk VO med subs.

Japps, enl. steam så skall det vara lugnt. Om jag nu köper det skulle jag inte stå ut med de amerikanska rösterna...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av slarron:

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Det utspelar sig i samma universum som första spelet och har vissa spelmekaniska likheter, men handlingen har nästan inget med första spelet att göra. Att förklara hur Drakengard, Nier och Automata hänger ihop skulle ta en vecka, men du behöver inte ha spelat vare sig Nier eller Drakengard för att förstå handlingen i Automata. Vår recension dyker upp snart!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av slarron:

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Det utspelar sig i samma universum som första spelet och har vissa spelmekaniska likheter, men handlingen har nästan inget med första spelet att göra. Att förklara hur Drakengard, Nier och Automata hänger ihop skulle ta en vecka, men du behöver inte ha spelat vare sig Nier eller Drakengard för att förstå handlingen i Automata. Vår recension dyker upp snart!

Var inte Drakengard ett fantasyspel med riddare och drakar? Jäklar vilken timeline dom måste ha


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Skrivet av Loevet:
Skrivet av slarron:

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Det utspelar sig i samma universum som första spelet och har vissa spelmekaniska likheter, men handlingen har nästan inget med första spelet att göra. Att förklara hur Drakengard, Nier och Automata hänger ihop skulle ta en vecka, men du behöver inte ha spelat vare sig Nier eller Drakengard för att förstå handlingen i Automata. Vår recension dyker upp snart!

Oooooch... action!


signatur
Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Javas:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av slarron:

Är detta en uppföljare från första? Följer det storyn? spelade första var rätt nice =).

Det utspelar sig i samma universum som första spelet och har vissa spelmekaniska likheter, men handlingen har nästan inget med första spelet att göra. Att förklara hur Drakengard, Nier och Automata hänger ihop skulle ta en vecka, men du behöver inte ha spelat vare sig Nier eller Drakengard för att förstå handlingen i Automata. Vår recension dyker upp snart!

Var inte Drakengard ett fantasyspel med riddare och drakar? Jäklar vilken timeline dom måste ha

Jo precis, det var drakar och mer fantasy-stuk på Drakengard, men det var ett actionorienterat rollspel som utgjorde gemensamt universum med Nier. Och Nier: Automata är ytterligare avlägset besläktat med Drakengard. Den tidslinjen och de olika narrativa trådarna som kan kopplas mellan Nier och Nier: Automata är så pass invecklat att jag inte är helt säker på att ens Yoko Taro vet hur allt hänger ihop egentligen


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

1
Skriv svar