Nintendo: Döda pixlar på Switch är "normalt"

Robot
Nintendo: Döda pixlar på Switch är "normalt"
Medlem
Nintendo: Döda pixlar på Switch är "normalt"

Va fals! Aldrig att jag lägger ut 3000 för en produkt där de inte står får defekta varor.

Medlem

i helvete att det där ska vara ok sett till vad den kostar, sänk priset till 1500 så visst då kan jag leva med det annars kan ni fara..

Medlem

Det mest skrattretande enligt mig är att laddningsuttaget sitter under enheten och kan inte användas samtidigt som enheten står med sitt egna lilla ställ.
What were they thinking??

phi
Medlem

Äh det är ju en feature. Sluta gnälla.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Det mest skrattretande enligt mig är att laddningsuttaget sitter under enheten och kan inte användas samtidigt som enheten står med sitt egna lilla ställ.
What were they thinking??

Korkat. Som tur är så finns det ställ att köpa som löser detta.

Medlem

Kommer ju sluta med att elektronikvaruhusen får betala för detta med alla öppet-köp-erbjudanden som kommer utnyttjas.

Medlem

Säkert en massa överdrivet tjat.
Av erfarenhet är folk generellt rätt oförsiktiga med sina grejer och det är klart pixelfel på väsentlig del av skärmen blir bytt åtgärdat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd om de som råkar ut för problem, men kunde inte låta bli att skratta åt han i videon som fanatiskt börjar peta på skärmen när enheten kraschat

Gnället om placering av laddningsuttag kan jag inte förstå, hade blivit mer problem än där är med att sätta enheten i dockningsstationen med en annan placering.

Men on topic, väldigt konstigt påstående från Nintendo. Döda pixlar är inte ok för min del, tur jag inte har några.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Säkert en massa överdrivet tjat.
Av erfarenhet är folk generellt rätt oförsiktiga med sina grejer och det är klart pixelfel på väsentlig del av skärmen blir bytt åtgärdat.

Fast det handlar inte om väsentliga delar.

Avstängd
Skrivet av fzusr:

Kommer ju sluta med att elektronikvaruhusen får betala för detta med alla öppet-köp-erbjudanden som kommer utnyttjas.

Det är elektronikvaruhusens kunder som i slutändan får betala för det.

Medlem

Jäklar vad många döda pixlar jag måste ha på min lcd tn panel då som jag har till datorn.
Eller vänta, har inte en enda.
Har haft skärmen i flera år.
Det här är bullshit, givetvis, det kan hända, men låter mer som dålig kvalitet för att hålla priset nere.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jäklar vad många döda pixlar jag måste ha på min lcd tn panel då som jag har till datorn.
Eller vänta, har inte en enda.
Har haft skärmen i flera år.
Det här är bullshit, givetvis, det kan hända, men låter mer som dålig kvalitet för att hålla priset nere.

De bästa skärmarna kan ha döda pixlar, dock brukar många tillverkare byta ut om de är så att man fått en med döda pixlar.

Medlem

Det kommer bli dyrt för Nintendo detta. Jag har knappt rört min Switch och ändå är skärmen redan repad av dockan. För inte tala om hur irriterande den löjeväckande korta räckvidden på joy-consen är. Och då inte bara den vänstra även om den är överlägset sämst.

Medlem

Är väl inget ovanligt att döda pixlar inte omfattas av garantin. Köpte en Samsung tv för 10k med död pixel och det fick jag leva med

Medlem

Fattar inte hur folk kan fortsätta köpa Nintendos produkter. Nintendo verkar ju hata sina kunder och sina fans, speciellt hela Youtube grejen visar ju på att de avskyr eller inte förstår sin fan base.

Medlem

Då är det normalt för mig att inte köpa den.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag älskar min switch, har inte haft några fel med den. Detta är en ny konsol, alla konsoler har fel i början. Min ps4 hade mkt fel i början. Slutade upp med att jag var tvungen å köpa en ny.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Det mest skrattretande enligt mig är att laddningsuttaget sitter under enheten och kan inte användas samtidigt som enheten står med sitt egna lilla ställ.
What were they thinking??

Genomtänkt för att du ska köpa tilläggstället som höjer den ytterliggare

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Det mest skrattretande enligt mig är att laddningsuttaget sitter under enheten och kan inte användas samtidigt som enheten står med sitt egna lilla ställ.
What were they thinking??

Det kanske är samma person som designade Apple Magic Mouse 2.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Sorry tänkte på denna filur när jag pratade om ett separat ställ: http://www.bestbuy.com/site/power-a-hybrid-cover-for-nintendo...
Vet inte om det fanns något mer

AHA! Hittade den!
https://www.amazon.com/Compact-Playstand-Nintendo-Switch-Offi...

Medlem

Den vänstra joy-conen är riktigt usel, räcker man sträcker fram armarna lite så funkar den bättre, lutar man sig bakåt tappar den lite då och då, riktigt dålig räckvidd. Wifi funkar också riktigt kasst, måste hålla den några cm från min router för att få full styrka, går jag in i ett annat rum tappar den all. Värst är ändå joy-consen som får link att springa lite hejvilt ibland. Sen är dockan är så extremt feldesignad att den repar switchen för folk som bara använt den några ggr är ju riktigt dåligt, hela tanken är ju att man ska kunna använda den ofta om man vill spela bärbart eller på tv:n så repar den skärmen.. tur zelda är så fantastiskt åtminstone.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Va fals! Aldrig att jag lägger ut 3000 för en produkt där de inte står får defekta varor.

3700

Medlem

Döda pixlar beror helt på va det är, har du en 4k tv så spelar det ingenroll om det är nån för du kommer aldrig se den.
Men en bildskärm eller konsol som är nära ansitket och har så lite pixlar som switch tycker jag är inte ok framförallt så pass mycket dom tar betalt för den.
Döda pixlar går att leva med men trasiga pixlar som lyser de är direkt nej de går inte använda

Medlem

Alla paneler har en pixel policy. Ju tätare ppi och upplösning desto fler döda pixlar krävs det för att det ska gå på garanti. Så är det.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Alla paneler har en pixel policy. Ju tätare ppi och upplösning desto fler döda pixlar krävs det för att det ska gå på garanti. Så är det.

Fast alla har ju olika pixelpolicy. Det är därför smart att köpa från tillverkare som har 0 döda pixlar-garanti (se tex Sony).

Medlem
Skrivet av kirkunit:
Skrivet av dafuq:

Alla paneler har en pixel policy. Ju tätare ppi och upplösning desto fler döda pixlar krävs det för att det ska gå på garanti. Så är det.

Fast alla har ju olika pixelpolicy. Det är därför smart att köpa från tillverkare som har 0 döda pixlar-garanti (se tex Sony).

Sony har ju minst 5 döda pixlar för att panelen ska bytas. Vad snackar du om ?

Medlem

Får be om ursäkt om jag är ute och cyklar då skärmteknik inte är något jag är så insatt i. Borde däremot i så fall inte detta fenomen även vara vanligt för telefoner/surfplattor? Om jag endast räknar mina surfplattor jag haft i min ägo så når jag 6 stycken. Ingen av dessa har någonsin haft/fått döda pixlar. Är det inte samma teknik eller gör Nintendo helt enkelt något stort fel? Fuskbygge? Låg kvalitet på hårdvaran?

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av kirkunit:
Skrivet av dafuq:

Alla paneler har en pixel policy. Ju tätare ppi och upplösning desto fler döda pixlar krävs det för att det ska gå på garanti. Så är det.

Fast alla har ju olika pixelpolicy. Det är därför smart att köpa från tillverkare som har 0 döda pixlar-garanti (se tex Sony).

Sony har ju minst 5 döda pixlar för att panelen ska bytas. Vad snackar du om ?

Nepp, 100% pixelgaranti i 2 år. En kompis gick igenom 4 TV-apparater nyligen, och det var inga problem (Sony stod för frakten i varje fall, och den fjärde gången skickade de med en PS4 som plåster på såren). Se ex https://www.dustinhome.se/service/pixelpolicies?ssel=false under Sony som källa.

Medlem

Japp,dockan repar skärmen men jag har skärmskydd på min switch....
Vill man ladda den stående får man skaffa något liknande som denna til.ex
https://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spe...

123
Skriv svar