Gameplay-premiär för Middle-Earth: Shadow of War!

Robot
Medlem
Gameplay-premiär för Middle-Earth: Shadow of War!

Hype gillade första spelet

Medlem

Det ser riktigt trevligt ut. Jag har ännu inte spelat Shadow of Mordor, men nu blev jag sugen på att skaffa det.

Medlem

Skaffade Shadow of Mordor i höstas för en billig peng. Har ännu inte installerat det. Köpte Premium versionen till Steam som ligger på hela 90 GB data att tanka hem. Får ta o lira igenom det nu i sommar...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Geeks Gaming

Håller på att köra genom modor... igen. Ett av de bättre combat systemet i ett spel. Hoppas på att det blir de samma här.

Ser riktigt smarrigt ut. Enda jag har lite så emot är voice actorna. Va riktigt bra i första men i detta klippet så tyckte jag inte dom passa in i LoTR universumet.

Releasehästryttare

Bara jag som tycker det ser ut som Lord of the rings: assasins creed ?

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Bara jag som tycker det ser ut som Lord of the rings: assasins creed ?

Pretty much. Btw, "suffer me now" var väl något spöket sa i första spelet också? Tyckte det lät exakt likadant. Kanske är placeholder men känns lite lazy annars.

Medlem

Det ser ut som att spelet är hårt inspirerat av Batman och Assassins Creed.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det ser ut som att spelet är hårt inspirerat av Batman och Assassins Creed.

Absolut, spelade det första och det var min tanke exakt. Stulit striderna från Batman, och kartan från Creed.

Men att stjäla i spelvärlden är inte fel, om du gör det du stal bättre Och jag tyckte Mordor var grymt bra!

Medlem

Ser betydligt mer intresant ut än det första men jag hoppas nästa del kan utspela sig utanför Mordor? Vill egentligen bara ha ett bra fett LOTR-spel men det här är väl det som kommer närmast.

Nedskalad grafik?

Det första spelet var riktigt bra, men så var det ju också Monolith. Ser framemot det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskade första spelet, men tyckte också grafiken såg lite stel ut? Ännu i Alpha men så mycket brukar det ju inte ändra sig. Tyckte det såg ut som det gamla spelet grafikmässigt.


signatur

The King is Back

Medlem

MEN vart det någon HYPE då.. suttit spelat igenom runt 70 timmar igen på gamla hedliga spelet, så fy satan va jag ser fram imot detta. Jag hoppas dom bara ger ut en bra release.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det ser ut som att spelet är hårt inspirerat av Batman och Assassins Creed.

Japp, det är en blandning av Batman och Assassins Creed i mordor, inte fy skam ändå.

Ska bli kul att hänga med orcher, älskar orcher, även om jag vet att jag kommer ogilla många väldigt game-y aspekter i spelet etc. så älskar jag ändå orcher, så det kan bli kul, ett tag åtminstone.

Hoppas att man får röra sig lite mer utanför mordor än bara när man anfaller nåt fort (osgiliath såg ut att vara med åtminstone, samt minas ithil aka minas morgul), vore trevligt att få springa runt lite fritt i de trakterna också

Medlem

ooh sweet detta kan bli bra! 1:an var ju riktigt roligt!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nedskalad grafik?

Det första spelet var riktigt bra, men så var det ju också Monolith. Ser framemot det här.

Pre-alpha. Det lär se bättre ut då det släpps. Animationerna ser också inte ut att vara färdiga. Får hoppas att det är fallet.

Medlem

Har faktiskt inte spelat Batman, men combat systemet i Shadow of Mordor är näst intill perfekt. Att bli attackerad utav 10 fiender och samtidigt veta att allt hänger på dig, vilka moves du väljer att unlocka och använda är sjukt roligt och kreativt, något som ökar livslängden på fighterna.

Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Devan:

Bara jag som tycker det ser ut som Lord of the rings: assasins creed ?

Pretty much. Btw, "suffer me now" var väl något spöket sa i första spelet också? Tyckte det lät exakt likadant. Kanske är placeholder men känns lite lazy annars.

Står att det är Alpha, brukar vara placeholders på Alpha om jag inte minns fel. Är lite besviken dock, spelet verkar ha samma FOV, nästan samma animationer och grafik, och en fokus på det som var repetitivt i första spelet. Klippet visar heller ingen ensam vandring eller något äventyr. Jag vill se förbättring.

RmK
Medlem

Spelade precis igenom första. Gillade det men det saknades något. Verkar som att det var detta som saknades för jag är såld.

Medlem

Första spelet var väldigt bra och det här ser ännu bättre ute


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

One Game to rule them all, One Game to find them,
One Game to bring them all and in the darkness bind them.
In the Land of Mordor where the Shadows lie.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara jag som tycker det ser ut som Lord of the rings: assasins creed ?

Tyckte shadow of mordor var bättre än samtliga assasins creed faktiskt.
Märks att ubisoft inte gjort det.

Avstängd

Jag har haft shadow of mordor sen jag köpte mitt ps4 för ett par år sen eller när det nu var. Det har legat och samlat damm, så man kanske måste spela igenom det för detta såg sjukt bra ut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag verkar vara den enda som älskade ettan som är lite orolig för detta spel. Det är alldeles för tidigt för att säga något förstås, men jag gillade hela "smyga-runt-och-dräpa-orcher-grejen" mer än att samla ihop en armé. Gillade verkligen hur de lyckades kringå de större händelserna i Tolkien-böckerna i ettan och att spelet inte störde övriga delen av Tolkiens värld. Det här är potentiellt VÄLDIGT vågat om man jämför, rent storymässigt. Hade gärna sett att de tagit något ur Silmarillion istället och gjort ett ballt spel av det!

Gameplaymässigt var jag gärna i en riktig brawl med 10 sauron-slagpåsar samtidigt, men det var något speciellt med att veta att du var själv 95% av tiden. En riktig Ranger. Plantorna, knivarna och bågen. Nu verkar man vara mer utav en general och en slaktmaskin, känns lite mindre finess och mer kött. Är som sagt lite orolig för att detta kan gå på arslet ganska ordentligt Hoppas att jag har asfel!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Landelusen:

Jag verkar vara den enda som älskade ettan som är lite orolig för detta spel. Det är alldeles för tidigt för att säga något förstås, men jag gillade hela "smyga-runt-och-dräpa-orcher-grejen" mer än att samla ihop en armé. Gillade verkligen hur de lyckades kringå de större händelserna i Tolkien-böckerna i ettan och att spelet inte störde övriga delen av Tolkiens värld. Det här är potentiellt VÄLDIGT vågat om man jämför, rent storymässigt. Hade gärna sett att de tagit något ur Silmarillion istället och gjort ett ballt spel av det!

Gameplaymässigt var jag gärna i en riktig brawl med 10 sauron-slagpåsar samtidigt, men det var något speciellt med att veta att du var själv 95% av tiden. En riktig Ranger. Plantorna, knivarna och bågen. Nu verkar man vara mer utav en general och en slaktmaskin, känns lite mindre finess och mer kött. Är som sagt lite orolig för att detta kan gå på arslet ganska ordentligt Hoppas att jag har asfel!

Det kanske är så att vi andra inte är lika insatta i den kringliggande storyn? Gäller mig i alla fall. Jag har ingen vidare koll på Tolkien (fastnade aldrig för det han skrev, ingen höjdare i min värld) så mig gör det inte så mycket vad man hittar på storymässigt. Handlingen var ändå den svagaste delen i ettan.

Vad gäller smygande kontra action kan jag hålla med delvis, men jag antar att inte alla uppdrag kommer utspela sig så som det i klippet. Variation förnöjer.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=kZLlvO9VARM

Där har ni lite gameplay från mig i Shadow of Mordor

Och nej, jag har inte lirat mkt av spelet och nej jag är inte bra Ville bara visa dom som inte har lirat detta innan lite hur det är. Det är j'vligt roligt

Medlem

Hur kan man tycka detta såg bra ut? Combaten såg förskräcklig ut? Vad har dom gjort? Första Shadow of Mordor var combaten i stort sett felfri. Men i detta såg det ut som dom har förstört det, eller bara jag som såg det?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Hur kan man tycka detta såg bra ut? Combaten såg förskräcklig ut? Vad har dom gjort? Första Shadow of Mordor var combaten i stort sett felfri. Men i detta såg det ut som dom har förstört det, eller bara jag som såg det?

Jag gillar hur specifik och detaljerad du är i ditt inlägg, så man förstår exakt vad du menar och på så vis skapa en diskussion.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Landelusen:

Jag verkar vara den enda som älskade ettan som är lite orolig för detta spel. Det är alldeles för tidigt för att säga något förstås, men jag gillade hela "smyga-runt-och-dräpa-orcher-grejen" mer än att samla ihop en armé. Gillade verkligen hur de lyckades kringå de större händelserna i Tolkien-böckerna i ettan och att spelet inte störde övriga delen av Tolkiens värld. Det här är potentiellt VÄLDIGT vågat om man jämför, rent storymässigt. Hade gärna sett att de tagit något ur Silmarillion istället och gjort ett ballt spel av det!

Gameplaymässigt var jag gärna i en riktig brawl med 10 sauron-slagpåsar samtidigt, men det var något speciellt med att veta att du var själv 95% av tiden. En riktig Ranger. Plantorna, knivarna och bågen. Nu verkar man vara mer utav en general och en slaktmaskin, känns lite mindre finess och mer kött. Är som sagt lite orolig för att detta kan gå på arslet ganska ordentligt Hoppas att jag har asfel!

Det kanske är så att vi andra inte är lika insatta i den kringliggande storyn? Gäller mig i alla fall. Jag har ingen vidare koll på Tolkien (fastnade aldrig för det han skrev, ingen höjdare i min värld) så mig gör det inte så mycket vad man hittar på storymässigt. Handlingen var ändå den svagaste delen i ettan.

Vad gäller smygande kontra action kan jag hålla med delvis, men jag antar att inte alla uppdrag kommer utspela sig så som det i klippet. Variation förnöjer.

Haha.. jag förstår vad du menar med att storyn var kass, håller med dig. Tyckte mer att den "höll sig på mattan" ur ett lore-perspektiv gentemot Tolkien-världen i övrigt. Att kunna ta över stora delar av Saurons arme och dessutom hantera ringen (!!!) är det inte många som har gjort enligt Arda-encyclopedin, vilket gör att jag tror att jag inte kommer kunna njuta av detta spel riktigt som en del av Tolkien-universumet. Inser att jag nu framstår som en sådan knäppskalle som har på sig en säck och går på hemliga tolkien-möten någon gång i veckan, men så illa är det alltså inte. Gillar mest världen och är nyfiken av naturen, så jag läste en massa back in the day

Skrivet av Prixm:

Hur kan man tycka detta såg bra ut? Combaten såg förskräcklig ut? Vad har dom gjort? Första Shadow of Mordor var combaten i stort sett felfri. Men i detta såg det ut som dom har förstört det, eller bara jag som såg det?

Det ser ut att vara rätt mycket copy-paste på många utav animationerna och förmågorna, men som flera har sagt - det är en alpha och mycket utav det är säkerligen placeholders. Förhoppningsvis visar Monolith upp något du och jag kan uppskatta snart - annars är jag på din sida. Är också uppriktigt orolig att de fuckat upp utefter vad det visat upp i det här klippet :/

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Devan:

Bara jag som tycker det ser ut som Lord of the rings: assasins creed ?

Tyckte shadow of mordor var bättre än samtliga assasins creed faktiskt.
Märks att ubisoft inte gjort det.

Det togs ganska långt faktiskt i jämförelserna med AC när det första spelet var på tapeten. En Ubi-utvecklare lackade på att han tyckte sig se kod ifrån det förstnämnda i SoM

Avstängd
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Landelusen:

Jag verkar vara den enda som älskade ettan som är lite orolig för detta spel. Det är alldeles för tidigt för att säga något förstås, men jag gillade hela "smyga-runt-och-dräpa-orcher-grejen" mer än att samla ihop en armé. Gillade verkligen hur de lyckades kringå de större händelserna i Tolkien-böckerna i ettan och att spelet inte störde övriga delen av Tolkiens värld. Det här är potentiellt VÄLDIGT vågat om man jämför, rent storymässigt. Hade gärna sett att de tagit något ur Silmarillion istället och gjort ett ballt spel av det!

Gameplaymässigt var jag gärna i en riktig brawl med 10 sauron-slagpåsar samtidigt, men det var något speciellt med att veta att du var själv 95% av tiden. En riktig Ranger. Plantorna, knivarna och bågen. Nu verkar man vara mer utav en general och en slaktmaskin, känns lite mindre finess och mer kött. Är som sagt lite orolig för att detta kan gå på arslet ganska ordentligt Hoppas att jag har asfel!

Det kanske är så att vi andra inte är lika insatta i den kringliggande storyn? Gäller mig i alla fall. Jag har ingen vidare koll på Tolkien (fastnade aldrig för det han skrev, ingen höjdare i min värld) så mig gör det inte så mycket vad man hittar på storymässigt. Handlingen var ändå den svagaste delen i ettan.

Vad gäller smygande kontra action kan jag hålla med delvis, men jag antar att inte alla uppdrag kommer utspela sig så som det i klippet. Variation förnöjer.

Haha.. jag förstår vad du menar med att storyn var kass, håller med dig. Tyckte mer att den "höll sig på mattan" ur ett lore-perspektiv gentemot Tolkien-världen i övrigt. Att kunna ta över stora delar av Saurons arme och dessutom hantera ringen (!!!) är det inte många som har gjort enligt Arda-encyclopedin, vilket gör att jag tror att jag inte kommer kunna njuta av detta spel riktigt som en del av Tolkien-universumet. Inser att jag nu framstår som en sådan knäppskalle som har på sig en säck och går på hemliga tolkien-möten någon gång i veckan, men så illa är det alltså inte. Gillar mest världen och är nyfiken av naturen, så jag läste en massa back in the day

Skrivet av Prixm:

Hur kan man tycka detta såg bra ut? Combaten såg förskräcklig ut? Vad har dom gjort? Första Shadow of Mordor var combaten i stort sett felfri. Men i detta såg det ut som dom har förstört det, eller bara jag som såg det?

Det ser ut att vara rätt mycket copy-paste på många utav animationerna och förmågorna, men som flera har sagt - det är en alpha och mycket utav det är säkerligen placeholders. Förhoppningsvis visar Monolith upp något du och jag kan uppskatta snart - annars är jag på din sida. Är också uppriktigt orolig att de fuckat upp utefter vad det visat upp i det här klippet :/

Jag är också en tolkien fantast. Efter jag hade läst boken Bilbo för en sisådär 20 år sen på högstadiet så blev jag helt fast. Jag ska ge det första spelet en chans nu tänkte jag så håller på att installera det. Är dock lite besviken på att man bara är i mordor, vore lite kul med ett openworld spel som handlar om hela denna värld.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar