Tacka Copyswede för dyrare konsoler

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Pinsam liten siffra jämfört med vad rånartjänst rånar svenska folket på varje år för att äga en tv/dator/telefon.

Dator/telefon? Refererar du till nätverk? Sist jag kollade så betalade jag ingen annan avgift förutom för abonnemang till mobilen och ISP avgiften?

Medlem

Det här är ju så jävla löjligt, samma med tv-avgiften till mobil/dator...

Medlem
Skrivet av Gammaray:
Skrivet av Parabellum87:

Pinsam liten siffra jämfört med vad rånartjänst rånar svenska folket på varje år för att äga en tv/dator/telefon.

Dator/telefon? Refererar du till nätverk? Sist jag kollade så betalade jag ingen annan avgift förutom för abonnemang till mobilen och ISP avgiften?

Om jag inte är helt ute och cyklar gäller det alla format som kan ta emot TV/radio signal. Så ja, dom ingår rent tekniskt.

Medlem

Själv importerar jag från Tyskland. Slipper Copyswede och Nordisk Film. De två mest ondskefulla företagen i norden. Nordisk Film lär ju lägga på 500 kr på PS4-priset dessutom.

Medlem

Jag skulle vilja veta hur det ens kan anses vara okriminellt att i Radiotjänsts fall ta ut en avgift med motivering att SVT Play nu finns tillgängligt på en allmän plats, där alla med möjlighet att se den ska betala. Det måste ju i såfall betyda att jag själv kan rita en fin teckning på ett A4, vika ett pappersflygplan av den, slänga ut det genom fönstret och fakturera hela det Svenska folket då jag gjort den tillgängligt för allmänheten.

Därefter skulle jag också vilja veta hur Copyswede kan ta ut en avgift för någonting som någon "kan" göra. Det är dummt bortom all reson. Jag skulle kunna ge så många exempel på hur fel det är att den egentliga utmaningen snarare är att hitta ETT ENDA som är rätt Om man får ta betalt för någonting sådant, varför isåfall stanna där?
Vad hindrar tex brottsofferfonden att ta ut en avgift på alla knivar som säljs, med tanke på vad man "kan" göra med sådana?. Eller att bilister debiteras månadsvis för att man "kan" köra för fort?

Vad är det egentligen som hindrar hela spel/musik/film-industrin att lägga på vilket belopp det vill/känner för till alla som köpt ett digitalt medie? Det kan ju användas till att kopiera, sprida, ladda ner och konsumera upphovsrättsskyddat meterial. Fan, kläder med fickor skulle ju tom kunna avgiftsbeläggas då man "kan" stoppa obetalda varor där!

Det jag verkligen inte förstår är varför elektronikbranschen inte gjort en rättssak av det hela, eller kanske jag ska undra; carför dom inte vunnit. Är det någon som kan upplysa mig om hur det här ens är möjligt? Själv får jag sådan huvudvärk av idiotin att jag funderar på att stämma någon för sveda och värk! FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU-

Medlem
Skrivet av Nilcrants:

Jag trodde kollektivbestraffning var olagligt i sverige?

Knappast, är väl det Radiotjänst ägnar sig åt?

Medlem
Skrivet av Gammaray:
Skrivet av Ducci:

bara i sverige, så sjukt konstigt land.
Blir till å köpa sin konsol från Tyskland.

80 kr mer? Tror du överlever

Med alla andra påläg som är här i Sverige så blir det nästan 600 spänn billagare att beställa från Tyskland, så det får bli så

Inaktiv

Copyswede är en illegitim organisation som inte har någon rätt att kräva pengar av oss. Detta är som sagt inget nytt, men bra att det lyfts igen som nyhet dock, eftersom det kan få flera att reagera. Folk kokar mot dessa tattare som bokstavligen stjäl icke-kriminellas tillgångar. Någonting måste, och kommer, ske.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Vem är det som har gett Copyswede rätt att ta ut alla dessa avgifter för lagringsmedier?

Idioterna som satt i regeringen vid det tillfället.


signatur

---
Boo!

123
Skriv svar