Betatesta nya FZ!

Robot
Betatesta nya FZ!

Vi behöver din feedback inför lanseringen i slutet av mars.


Medlem
Betatesta nya FZ!

Ser supersnyggt ut! Mycket lyckad design, enligt min smak. Enda som jag kan anmärka på är att precis som på Sweclockers blir det en smal kolumn till vänster när man skrollat ner en bit och mittkolumnen tar slut.

Medlem

Va, trodde man behövde förboka för att få betatesta nu för tiden.

Medlem

Sidan är fortfarande inte mobilanpassad! "/

Avstängd

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Medlem

Man kommer sakna klassiska svart-röda FZ men tider förändras....

Är allt svart reklam?

Inaktiv
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Tycker sidan känns betydligt modernare, inte för att det behöver betyda det bättre, men det känns fräscht och trevligt! Dessutom så verkar sidan svara betydligt bättre. Hoppas detta är en feature och inte en belastningssak.

Medlem

Inlägg såg i alla fall mycket bättre ut.

Medlem

nja tycker designen inte är bättre än denna faktiskt

Medlem
Skrivet av AliasHerbert:

Sidan är fortfarande inte mobilanpassad! "/

Jag tycker den verkar väldigt mobilanpassad, fungerar klockrent i Chrome på min mobil iaf.

/ LordDaimos

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Det jag märker att man får lite information som man inte behöver. T.ex fick en lista på aktuella nyheter. Senaste inlägget i den översta nyheten var från tredje januari. Känns inte så specielt "aktuellt"


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

gillar det mesta, kan "sakna" att den inte är dynamisk och växer/krymper med storleken på fönstret man tittar på den i. Har inte kollat den i mobilen än. skönt med lite mörkare tema.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Btw som IT-säkare så vill jag gärna gå lös med en slägga på hemsidan :P. Hur hårt får jag slå?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

shit va kladdig den var

Medlem

Blev lite osäker här. Är de TV:n eller hemsidan som Carl hyllar? Väldigt snygg Sony TV

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RedZour:

Blev lite osäker här. Är de TV:n eller hemsidan som Carl hyllar? Väldigt snygg Sony TV

Haha, lite osäker själv faktiskt.

Skrivet av joffjoff:

Btw som IT-säkare så vill jag gärna gå lös med en slägga på hemsidan :P. Hur hårt får jag slå?

Bör vi vara oroliga?

Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av AliasHerbert:

Sidan är fortfarande inte mobilanpassad! "/

Jag tycker den verkar väldigt mobilanpassad, fungerar klockrent i Chrome på min mobil iaf.

/ LordDaimos

https://m.beta.fz.se/

Skrivet av PsyX:

Man kommer sakna klassiska svart-röda FZ men tider förändras....

Är allt svart reklam?

Massa svart och rött ju! Och nej, allt svart är inte reklam

Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Designen är inte spikad, vi lekar fortfarande runt med storlekar och upplägg. Därav betatest.


signatur
Medlem

Tycker den är snygg, men är mycket tomrum. I alla fall för mig. På höger sida är det typ 1/6 av fönstret som inte används. Tycker även previews är onödiga på kommentarer innan man klickat på "läsa alla kommentarer". Blir rätt pointless att läsa en halv kommentar av 10 person, hade snarare sett att man såg ett visst antal kommentarer istället. De mest gillade kanske.

Print screens
http://imgur.com/a/sT65z

Medlem

Första intryck:
Mycket svårare att snabbt överblicka rubriker och innehåll. Har svårt att hitta ett jämt flöde för ögonen. Rubriker i olika storlek, på olika ställen som bryts upp av bilder på flödesbrytande sätt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ser inte dåligt ut men jag skulle definitivt göra vissa ändringar. Förstår att reklamen är vad som får pengarna att rulla in men just nu ser det ut som reklamen som är siten. Största skillnaden jag skulle göra är att ta bort den tredje kolumnen helt och göra siten åtminstone 25% bredare.
Skickade med ett par bilder.

Medlem

Tycker den var helt ok. Gillar forum-rutan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ClockWise:

Tycker den är snygg, men är mycket tomrum. I alla fall för mig. På höger sida är det typ 1/6 av fönstret som inte används. Tycker även previews är onödiga på kommentarer innan man klickat på "läsa alla kommentarer". Blir rätt pointless att läsa en halv kommentar av 10 person, hade snarare sett att man såg ett visst antal kommentarer istället. De mest gillade kanske.

Print screens
http://imgur.com/a/sT65z

Jag ser att adblocker är aktivt, så annonsytorna är såklart blanka. Sen ska det in mer innehåll i högerspalten.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BadMrBox:

Ser inte dåligt ut men jag skulle definitivt göra vissa ändringar. Förstår att reklamen är vad som får pengarna att rulla in men just nu ser det ut som reklamen som är siten. Största skillnaden jag skulle göra är att ta bort den tredje kolumnen helt och göra siten åtminstone 25% bredare.
Skickade med ett par bilder.

Haha, underbar bild! Vi kommer förmodligen ha fler rutor med innehåll i högerspalten. Någon flöde du personligen saknar?


signatur
Medlem

Ännu mer reklam, ännu mindre utrymme för nyheter. Värdelöst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker allt känns överdrivet stort. Får en känsla av att jag skulle vilja zooma ut för en bättre överblick.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BadMrBox:

Ser inte dåligt ut men jag skulle definitivt göra vissa ändringar. Förstår att reklamen är vad som får pengarna att rulla in men just nu ser det ut som reklamen som är siten. Största skillnaden jag skulle göra är att ta bort den tredje kolumnen helt och göra siten åtminstone 25% bredare.
Skickade med ett par bilder.

Haha, underbar bild! Vi kommer förmodligen ha fler rutor med innehåll i högerspalten. Någon flöde du personligen saknar?

Jag har väldigt svårt för trekolumners siter. Allt blir så onödigt plottrigt. Får ta en funderare på om det är något jag tycker fattas.

Releasehästryttare

Synd, sweclockers är alltid nere för underhåll när man försöker besöka den sidan på nattetid, så antar att fz kommer ligga nere samma tider också ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ravenknight:

Ännu mer reklam, ännu mindre utrymme för nyheter. Värdelöst.

Men du, varför tror du vi testar sajten just nu?


signatur
Medlem

Kommer det gå att logga in via facebook?
Gillar spalten på sidan med "nya recensioner" Lättare att få överblick vilket jag tycker det varit på den "gamla" sidan.

Medlem

Första intryck är att det här är ingen sida jag kommer åter besöka.
Ser snyggt ut, men har tappat personlighet. För mörk och clean om man kan säga så.

Medlem

Hmmm, snygg tycker jag väl den nya sidan är.
Men för plottrig. Svårt se vilken nyhet bilden hör till etc ( när man scrollar alltså ). Som det är nu så är det klart och tydligt och avgränsat mellan nyheterna...Mer min stil.
Förlåt men som den nya sidan ser ut så får jag windows 8 vibbar Metro vibbar alltså med alla bildrutor :)...
Inte så positivt i mina ögon, jag är mer åt "klassiker" hållet.
Dvs rubriker och avgränsningar istället för en massa rutor/bilder och emellanåt rubriker som man har svårt se direkt vilken nyhet som hör till bilden...
Och vit bakgrund på nyhetskolumnen som det är nu tack
( sorry om jag verkar svamla och inte är tydlig, stressad och ville bara kasta ur mig mina åsikter innan jag helt glömmer bort att ni vill ha våra åsikter )

Skriv svar