The Elder Scrolls: Legends släpps till PC idag

Robot
Medlem
The Elder Scrolls: Legends släpps till PC idag

Kul! Har sneglat lite på det här ett tag nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad är de stora skillnaderna mellan detta och hearthstone då ^^

Medlem

Har nog släppts omkring 20 olika digitala ccg/tcgs det senaste året. Vad jag har sett på Steamcharts verkar de flesta ha 100-500 spelare inloggade samtidigt, väldigt lite alltså.
Shadowverse är det enda kortspelet förutom Hearthstone som det går bra för(nu räknar jag inte med MtG).
Kan tänka mig att de flesta andra kortspel kommer att dö ut. T.ex. Runescape Chronicle var hypat men är nu helt dött.
p.g.a. TES namnet kommer detta antagligen att vara relativt populärt dock.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Har nog släppts omkring 20 olika digitala ccg/tcgs det senaste året. Vad jag har sett på Steamcharts verkar de flesta ha 100-500 spelare inloggade samtidigt, väldigt lite alltså.
Shadowverse är det enda kortspelet förutom Hearthstone som det går bra för(nu räknar jag inte med MtG).
Kan tänka mig att de flesta andra kortspel kommer att dö ut. T.ex. Runescape Chronicle var hypat men är nu helt dött.
p.g.a. TES namnet kommer detta antagligen att vara relativt populärt dock.

Hur är det med Gwent-spelet då?

Medlem
Skrivet av dummle112:

Vad är de stora skillnaderna mellan detta och hearthstone då ^^

Jag körde Legends rätt mycket i höstas. Spelar det då och då fortfarande, men Hearthstone är fortfarande mitt "main-kortspel".

Överlag är det faktiskt rätt likt Hearthstone, fast vissa spelmekaniker skiljer sig självklart och gör det lite unikt.

De två största är kanske att det finns två lanes att spela kort i: en där minions/creatures får stealth första draget och en "vanlig" lane. Det gör att placeringen av korten blir lite viktigare än i Hearthstone. (Många kort påverkar bara en lane osv.)

Den andra stora skillnaden är runorna. För varje 5 health man förlorar på sin hjälte får man dra ett kort. Och om det är ett kort som har nyckelordet "Prophecy" får man spela det gratis. Det här systemet gör att det inte alltid är korrekt att gå face. Det öppnar även upp för fler defensiva control decks, eftersom det är lättare att försvara sig mot aggro när man får dra (och ibland spela) en massa kort gratis när de slår en i fejset.

Det finns fler skillnader, men det är två exempel. Överlag ett roligt spel, tycker jag.

(Jag har provat Gwent och Shadowverse, men personligen föredrar jag Hearthstone och Elder Scrolls: Legends.)

1
Skriv svar