Mass Effect: Andromeda – du får ca 30 fps med rekommenderade systemkraven

Robot
Mass Effect: Andromeda – du får ca 30 fps med rekommenderade systemkraven
Inaktiv
Mass Effect: Andromeda – du får ca 30 fps med rekommenderade systemkraven

30 FPS, vad tror de vi spelar på, konsol?

Medlem

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Medlem

Spelet är inte låst till 30 fps utan de tror vi inte klarar av 60 fps? Om man kör på bara medium eller high och inte ultra då?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Fast då drar du ju verkligen ner på grafikinställningarna....

Hur tänkte du nu?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Låter rimligt, om det är som tidigare ME spel så fungerar 30 fint. Hade väl varit nice med 60 men, äh.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).

Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.

Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Påskmust:

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Fast då drar du ju verkligen ner på grafikinställningarna....

Hur tänkte du nu?

Nja, på konsoll finns ju inga grafikinställningar, vilket kan vara väldigt skönt. Man accepterar spelet för vad det är.

Hatar mig själv när jag spelar på PC och sitter och pillar med grafikinställningarna hela tiden istället för att bara spela.

Medlem

30fps.. är det den s.k cinematic experience? Urk...

Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Påskmust:

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Fast då drar du ju verkligen ner på grafikinställningarna....

Hur tänkte du nu?

Nja, på konsoll finns ju inga grafikinställningar, vilket kan vara väldigt skönt. Man accepterar spelet för vad det är.

Hatar mig själv när jag spelar på PC och sitter och pillar med grafikinställningarna hela tiden istället för att bara spela.

Precis, det drar ju ner inställningarna åt dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem

Är inte lika sugen på detta längre då vi fått reda på flera tråkiga saker gällande spelet den senaste veckan.

Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Påskmust:

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Fast då drar du ju verkligen ner på grafikinställningarna....

Hur tänkte du nu?

Nja, på konsoll finns ju inga grafikinställningar, vilket kan vara väldigt skönt. Man accepterar spelet för vad det är.

Hatar mig själv när jag spelar på PC och sitter och pillar med grafikinställningarna hela tiden istället för att bara spela.

Fast på PS4 Pro så har vissa spel börjat få inställningar och min dröm är att alla spel ska ha liknande val. Tex Rise of the Tomb Raider har:
High resolution : 4K checkerboard
High framerate : 1080p/60fps
Best visuals : 1080p/30fps dock med extra ögongodis

InFAMOUS : Second Son som jag spelar har också 4K upplösning eller högre framerate. Personligen kör jag på högre framerate eftersom spelet redan ser skitbra ut och även om man ligger på 45-50 fps så känns det bättre än 30 fps

Sen håller jag med om att det är lite småsegt att behöva pilla med inställningar istället för att spela spelet men samtidigt är det lite charmen med just PC spelande att man har så många roliga val

Medlem
Skrivet av Gen:

Är inte lika sugen på detta längre då vi fått reda på flera tråkiga saker gällande spelet den senaste veckan.

Vad mer för tråkiga saker? Jag inväntar PC recensioner självklart men har inte följt detta spelet så noga. Vad har kommit fram?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zumo:

Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).

Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.

Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.

Jag har heller aldrig förstått konceptet med att släppa spel på olika dagar för olika kontinenter. Det är rent korkat och dessutom skapar det irritation hos potentiella konsumenterna och sånt ökar garanterat piratandet.

Lägger man då till saftiga grafikkrav för en relativt "meh" FPS och en grafik som väldigt, väldigt långt ifrån imponerat av vad jag sett hittills, så är detta absolut inget spel jag personligen skulle förbeställa.

Helt ok dock att man kan testköra 10 timmar på Origin Access och ser vad man får för pengarna innan man eventuellt köper det.

Medlem

Solklar förhandsbokning, för övrigt. Frågan är bara vart en digitalkopia är billigast. Tror 420 är det lägsta jag sett hittills.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

recommended specs, det hade jag på min första dator jag köpte 92 =D min 486DX =D
Kappa

Gnällkuk

4790k, gtx 1060 och det blir 30fps på high i 1080p? Luktar konsolport lång väg. Aldrig att man skulle fått så jävla usel fps med dessa två komponenter annars. Såg fram mot spelet men nu får jag skita i det istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

1060 är väl bättre än 980?

Frågar för jag har hört att 980 är bättre än 1070 men kanske är bs?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

1060 är väl bättre än 980?

Frågar för jag har hört att 980 är bättre än 1070 men kanske är bs?

1060 är inte bättre än 980, speciellt inte 3gb versionen som är riktigt klen.
Du tänker kanske 1070?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Flugsaft:

1060 är väl bättre än 980?

Frågar för jag har hört att 980 är bättre än 1070 men kanske är bs?

1060 är inte bättre än 980, speciellt inte 3gb versionen som är riktigt klen.
Du tänker kanske 1070?

har ett GTX 980 o är osäker om ja ska köpa detta till PC när ja ser detta alltså. Känns riskabelt. Kan ju vara en sketen PC port.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Flugsaft:

1060 är väl bättre än 980?

Frågar för jag har hört att 980 är bättre än 1070 men kanske är bs?

1060 är inte bättre än 980, speciellt inte 3gb versionen som är riktigt klen.
Du tänker kanske 1070?

har ett GTX 980 o är osäker om ja ska köpa detta till PC när ja ser detta alltså. Känns riskabelt. Kan ju vara en sketen PC port.

Ett 980 kommer klara spelet galant.
Krävs riktigt.sketet optimerat spel om det inte skulle göra det. Och så dåliga är nog inte bioware


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Påskmust:

Har bara ett 960 så det kanske är bättre att satsa på PS4-versionen. Det blir alltid så deppigt när man får dra ner grafikinställningarna.

Fast då drar du ju verkligen ner på grafikinställningarna....

Hur tänkte du nu?

Nja, på konsoll finns ju inga grafikinställningar, vilket kan vara väldigt skönt. Man accepterar spelet för vad det är.

Hatar mig själv när jag spelar på PC och sitter och pillar med grafikinställningarna hela tiden istället för att bara spela.

Förstår helt hur du menar där. Har ingen konsol personligen men kan definitivt förstå varför man skulle vilja bara spela och inte bry sig. Jag finner att jag bryr mig mer om grafiken och prestandan om jag sitter på PC än när jag sitter och spelar på en konsol.

Medlem
Skrivet av zumo:

Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).

Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.

Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.

Glöm inte Youtube som kommer vara fylld med videos och spoilande thumbnails.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Flugsaft:

1060 är väl bättre än 980?

Frågar för jag har hört att 980 är bättre än 1070 men kanske är bs?

1060 är inte bättre än 980, speciellt inte 3gb versionen som är riktigt klen.
Du tänker kanske 1070?

har ett GTX 980 o är osäker om ja ska köpa detta till PC när ja ser detta alltså. Känns riskabelt. Kan ju vara en sketen PC port.

Ett 980 kommer klara spelet galant.
Krävs riktigt.sketet optimerat spel om det inte skulle göra det. Och så dåliga är nog inte bioware

Inte Bioware kanske... Men har de EA flåsandes i nacken och skriker "skit i optimeringen - spelet ska ut nuuu!!" så har Bioware inte så mycket att säga till om


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vad motsvarar ett 980ti i den nya generationen?

Medlem

Där kom skälet till varför dom skrotade MP Betan, visste att det var rätt att sätta på mig foliemössan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Låter rimligt, om det är som tidigare ME spel så fungerar 30 fint. Hade väl varit nice med 60 men, äh.

Bad Kaffe bad :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av zumo:

Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).

Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.

Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.

Huh 16:e? Jag antar att det blev en liten felskrivning där och att du menar 21:e egentligen? https://www.masseffect.com/news/mass-effect-andromeda-coming-...

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Vad motsvarar ett 980ti i den nya generationen?

Man kan säga jämnt med 1070


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tidsoptimist:
Skrivet av zumo:

Va faaaaan vadå 23 i Europa.
Jag har aldrig förstått mig på det där. Av vilka tekniska anledningar ska de vara så svårt att lansera det i Europa samma dag?
Dom har liksom haft år och dar på sig att förbereda det ..
OK, om alla skulle ha separata språk etc men nu är det på engelska (Sverige) och vid samma speltjänst (Origin).

Haha, jag antar jag får hitta på nått djävulskap med proxy om de skulle gå.

Jag antar att det är endast 10 timmar som gäller från den 16e? Jag kommer hem från Thailand på kvällen den 16e och tagit ut några dagar extra ledigt.. Ska sätta mina sliskiga tänder i detta och låsa ut frugan för privattid med lite gibb va.

Huh 16:e? Jag antar att det blev en liten felskrivning där och att du menar 21:e egentligen? https://www.masseffect.com/news/mass-effect-andromeda-coming-...

Nej, 16e mars börjar Early Access via EA / Origin Access, som vanligt vid de flesta EA titlar numera.
Det står även i nyheten i fråga.

Medlem

Tycker systemkraven ser skumma ut och man kan nästan misstänka att spelet portats till PC utan att man gjort några allvarliga försök att optimera det. Kan inte tänka mig att spelet ska gå 50% tyngre än BF1 på samma motor annars. Alternativet är att konsol-varianten skulle vara kraftigt nedbantad för att kunna köras alls på så klen hårdvara, men tyvärr är det oftast PC-spelarna som får stryka på foten i de här sammanhangen för att blidka konsol-maffian.

12
Skriv svar