Recension – The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Robot
Recension – The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Älskar verkligen att bara se på vädret i spelet, se hur gräset, buskar och träd svajar i vinden, hur små vindpustar far genom gräset och luften, hur regnet blöter ner stenar och berg och även Link och hans kläder som det då droppar vatten ifrån.
Dom har verkligen jobbat med att få spelet att vara vackert och välgjort


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot

Det enda missen jag tycker de gjort är att jag inte kan fiska. De gör mat och matlagning en så stor del och jag kan för fan inte använda ett spö och fiska!

Kom tillslut till en "fiskeby" och hoppades på att få mig ett spö och bete men ICKET.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

4 år för gammalt grafiskt sett men annars är det ju inget större fel på det - jag om man inte bortser från att det släpps på en så otroligt klen "ny" spelkonsol (jag antar att min nvidia shield också är ny då) att även när de kör det i 30fps så laggar den

Medlem

Hade älskat spelet men köpa en konsol för endast ett spel känns lite sjukt så väntar nog ett bra tag innan ett köp.

Medlem

Jäklar vad kul jag har i det. Absolut inte perfekt, men ju mer jag spelar desto roligare har jag. Finns massa jobbiga skitgrejjer men dom känns på det hela triviala.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Grymt spel på alla sätt. Har bara en sak att klaga på: 30 fps.

Alla konsollmakare borde sätta ett hårt krav på 60 fps för alla spel.

Medlem

Går visst att fixa Links gröna kläder utan amiibos, men det krävs rätt mkt jobb.

Medlem

Jag tycker detta spelet är awesome, min switch får knappt vila!!

Medlem
Gnällkuk
Skrivet av Daven:

Går visst att fixa Links gröna kläder utan amiibos, men det krävs rätt mkt jobb.

Då kan du väl berätta hur? Snål-farfar!

http://www.polygon.com/zelda-breath-of-the-wild-guide-walkthr...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Håller med om allt utom grafiken, den är allt annat än vacker (även om stilen skall vara tecknad). Sen känns den "urvattnad" och view distance är ett skämt.

Återigen, hade Switchen haft Tegra X2 så kanske vi antingen hade fått ett 60fps spel eller ett med lite fräschare grafik.

Medlem

Nice.
Hade man orkat bry sig om Nintendo maskiner numer så hade jag kört det.
Önskar man kunde hyra konsoler som man gjorde förr i tiden haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Klart det bästa spelet som finns ute just nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr

Synd att det släpps till konsoller som lockar mig ungefär lika mycket som munsår.

Medlem

Trevlig recension!

Dock tveksam jag kommer att köpa det ens till mitt WiiU. När det nån gång droppar i pris kanske det blir.

Lovade mig själv att aldrig köpa en Nintendokonsol vid release, att vänta minst ett år sedan jag köpte WiiU när den släpptes.

Medlem

En dag ska jag nog fan ta och få chansen att spela det, men idag är inte den dagen.

Medlem

Bra recension. Dock tycker jag spelet är super även ur grafisk synpunkt. Det är fruktansvärt välgjort på en nivå som inte finns i något annat spel. Sure, inte 1080p och 60fps men det gör inget för grafiken i detta spel sopar mattan mot alla andra spel även Horizon 0 dawn. Och ljudet/musiken är överlägsen allt annat på marknaden.

Medlem

Första zelda jag blivit sugen på att spela sen 3an, ser helt fantastiskt ut! Det bästa med ett sånt här spel är att det kommer ha åldrtats med värdighet, blir definitivt ett köp om 5-7 år inkl en sprak ny switch, vågar man hoppas på att komma undan med 800 totalt då tro?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Gen:

Håller med om allt utom grafiken, den är allt annat än vacker (även om stilen skall vara tecknad). Sen känns den "urvattnad" och view distance är ett skämt.

Återigen, hade Switchen haft Tegra X2 så kanske vi antingen hade fått ett 60fps spel eller ett med lite fräschare grafik.

View distance ett skämt? Man ser ju för fan från ena sidan av världen till den andra, och det är en bland de största spelvärldarna någonsin. Världen uppskattas vara drygt 360 km2, vilket kan jämföras med The Witcher 3 som är 136km2. Att kunna se hela Hyrule av denna storlek är enligt mig jävligt imponerande.

Medlem

Men vart är alla kommentarer om hur FZ blev betalda av Nintendo för att ge ett toppbetyg?

Skämt åsido, trevlig recension, alltid kul att läsa hur annorlunda andra spelar jämfört med en själv.

Skrivet av Ellakk:

Första zelda jag blivit sugen på att spela sen 3an, ser helt fantastiskt ut! Det bästa med ett sånt här spel är att det kommer ha åldrtats med värdighet, blir definitivt ett köp om 5-7 år inkl en sprak ny switch, vågar man hoppas på att komma undan med 800 totalt då tro?

Begagnat, kanske. Nytt, inte en chans. Det är Nintendo vi pratar om.

Medlem

Byt titel på det här spelet till Fable och sätt det på Xbox och betyget blir genast 20% lägre.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Men vart är alla kommentarer om hur FZ blev betalda av Nintendo för att ge ett toppbetyg?

Skämt åsido, trevlig recension, alltid kul att läsa hur annorlunda andra spelar jämfört med en själv.

Skrivet av Ellakk:

Första zelda jag blivit sugen på att spela sen 3an, ser helt fantastiskt ut! Det bästa med ett sånt här spel är att det kommer ha åldrtats med värdighet, blir definitivt ett köp om 5-7 år inkl en sprak ny switch, vågar man hoppas på att komma undan med 800 totalt då tro?

Begagnat, kanske. Nytt, inte en chans. Det är Nintendo vi pratar om.

Du har nog rätt, just nu provkör jag project cars med OR, stol, ratt och pedaler och inser att zelda inte lockar alls, jag har andra investeringar som måste göras=D


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Bästa release spelet på en konsol sedan Halo 1 till xbox. 10/10. Njuter så inåthelvete av detta lir alltså!

Medlem

Jag trodde inte att spel kunde överraska mig så mycket som detta spel gjort. Jag har spelat spel i över 30 år snart och känslan att spela något gammalt på ett nytt sätt är en väldigt skön känsla.

Jag minns så tydligt när mitt Zelda 1 kom i Ellos kartongen ihop med min mors klädinköp. Detta spelet tar mig tillbaka i tiden på ett underbart och nostalgiskt sätt. Mitt största klagomål med spelet är att det inte levereras som guldkassett.

Majoriteten verkar lika nöjda som mig. Någon som hittat ngt epic påskägg?

Medlem

Nog det första Zelda jag känt mig sugen på sedan SNES-perioden. Men jag är intresserad av så pass litet konsol att det helt enkelt inte är värt.

Medlem

Skribenten / skribenterna måste verkligen älska ordet "tematiskt".

Inaktiv
Skrivet av toern:

Nog det första Zelda jag känt mig sugen på sedan SNES-perioden. Men jag är intresserad av så pass litet konsol att det helt enkelt inte är värt.

Och det har varit nyheter om ett framtida alternativ för de som inte är beredda att köpa konsolen för endast detta spelet..
Bara att vänta.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Byt titel på det här spelet till Fable och sätt det på Xbox och betyget blir genast 20% lägre.

Buhuu fick inte ditt favvospel högsta betyg?

Medlem
Skrivet av recension:

Däremot verkar de ha blivit lite för förtjusta i den korta animerade sekvensen där Link lagar mat, och visst den är charmig. De första tio eller tjugo gångerna. Därefter är det tio sekunder jag gärna skulle hoppa över.

Man kan hoppa över den på X


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar