Peppa inför Mass Effect: Andromeda med lanseringstrailern

Robot
Peppa inför Mass Effect: Andromeda med lanseringstrailern
Medlem
Peppa inför Mass Effect: Andromeda med lanseringstrailern

Försöker undvika ansikt animationerna ... mjahaja.

Medlem

Jag vill känna rysningar och berörd av en trailer kanske speciellt en launch trailer också. Denna musik var nog den sämsta till ett spel någonsin. Kunde ha varit till vilken video som helst. Musikvideo. Reklam för Volvo. Ja vad som helst.

Oerhört tråkig video och skurken/fienden ser jätte snäll ut. Kolla på de där ögonen t ex....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Gissar att ansiktsanimationer flippar ur i 60fps

Medlem

Lite coolt tyckte man att det var i början av trailer men direkt när killen började sjunga vid 00:24 kände man av kräksmaken i munnen samtidigt som man tog fram skämskudden och bara ville kväva sig själv med den

Medlem

Jämfört med lanseringstrailern till Mass Effect 2 ser denna ut som fanfiction.

Medlem

Jösses vilken usel låt.

Det är det enda jag kommer ihåg av trailern 5 minuter senare, efter att öronen återhämtat sig från chocken.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag vill känna rysningar och berörd av en trailer kanske speciellt en launch trailer också. Denna musik var nog den sämsta till ett spel någonsin. Kunde ha varit till vilken video som helst. Musikvideo. Reklam för Volvo. Ja vad som helst.

Oerhört tråkig video och skurken/fienden ser jätte snäll ut. Kolla på de där ögonen t ex....

Han är ju liksom bara en annan varelse och inte någon form utav ren ondska som Sauron eller nåt.

Medlem

Riktigt snygg trailer

Medlem

Jag är riktigt pepp på nya ME. Men detta var nog en av de sämsta lanseringstrailer jag sett. Fanns det ingen som vågade säga stop?

FM-guru
F.d. Sisyr

Förstår inte varför man använder sig av nån random poplåt när man har ett fantastiskt soundtrack att tillgå (de tidigare spelens vill säga, antar att de återanvänder åtminstone delar av det denna gång).

Medlem

längtar! försöker inte kolla på några trailers vanligtvis men nu är det så nära gillar musikvalet också, lite annorlunda!

Medlem

Förstår inte hur Bioware med deras i stort sett oändliga resurser gör så fantastiskt usla animationer.

Medlem
Medlem

Trailern kanske inte var bra men är riktigt peppad nu alltså! Förhandsbokat och skaffat Origin-Access så är redo.

Medlem

Tycker låten passar utmärkt med temat på trailern. Sen bor jag i en grotta då det va första gången jag hört låten.

Medlem

Måste säga att Scott Ryder är riktigt snygg.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Förstår inte hur Bioware med deras i stort sett oändliga resurser gör så fantastiskt usla animationer.

De gör inte ansiktsanimationerna för hand utan har som de flesta andra spel med mycket dialog ett system som automatiskt synkar munnen till ljudsamplingarna.
Resten av ansiktet är naturligtvis animerat för hand till viss del men jag tror man till stor del använder scriptade mallar för förinställda ansiktsuttryck.
Det är inte möjligt att animera så mycket innehåll i detalj om man vill ha rimlig utvecklingstid, kostnad och framför allt diskutrymme.
Personligen ser jag inte något fel på animationerna i det här spelet jämfört med andra spel av samma magnitud.

Medlem

Urusel trailer. Den där låten förstör mer än den tillför. Varför inte bara köra lite riktig ME-musik istället?

Efter att ha sett lite olika gameplay-videos är jag mer hypad än jag trodde jag skulle vara, men den här trailern kunde de struntat i. Det känns som de försöker nå Call of Duty-publiken snarare än de som älskade den ursprungliga trilogin, och kanske det allra första spelet i synnerhet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Ahris:

Det är inte möjligt att animera så mycket innehåll i detalj om man vill ha rimlig utvecklingstid, kostnad och framför allt diskutrymme.
Personligen ser jag inte något fel på animationerna i det här spelet jämfört med andra spel av samma magnitud.

Öh va? Anledningen till att folk reagerar på urusel lip sync och andra animationer i Andromeda är för att de flesta storspel nuförtiden gör det mycket bättre. Självklart går det alldeles utmärkt att göra det mkt bättre på den tid de haft till Andromeda. Kolla Witcher 3 för tusan....
Näe, slappt av Bioware!

Exakt! Hade man använt 1/100 av budgeten man lagt på reklam för att fixa dessa usla animationer, hade ingen klagat. Men nu ser det istället förjävligt illa ut. Tycker verkligen man kan sätta begreppet "Uncanny Valley" på karaktärerna från spelet då de ser ut som själlösa Androider med döda fiskögon.

Storspelen håller på att bli som motsvarande filmer, en glättig yta utan substans där en betydligt större del av filmens budget läggs på marknadsföring jämfört mot vad själva filmen faktiskt kostade att göra. Helt absurt kan tyckas, men det lönar ju sig uppenbarligen för Hollywood att spotta ur sig dessa filmer som drar in miljarder, trots att de menlösa.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Måste säga att Scott Ryder är riktigt snygg.

Synd bara att den kvinnliga versionen ser oerhört ful i jämförelse. Men men, snygga kvinnor är sexism medan snygga män är helt ok på något bakvänt sätt enligt enligt postmodernisterna.

Medlem

Och hatar-för-hatandets-skull-ligan är i full gång igen och jagar likes. Roligt är att 95 % av dom kommer sitta klistrade vid launch ändå.

Vet inte om de är jag som börjar bli gammal och sur eller om åldrarna på FZ.SE har störtdykt dom senare åren. Antagligen en stadig blandning.

Skämt å sido. Det är numera extremt mkt gnäll här imo angående alla spel där folk sitter och jagar småsaker att peka finger på för att sedan döma ut hela spelet och självklart uppmana alla till en bojkott. Som om musik vid en launchtrailer eller överdrivna animationer förstör potentialen i ett spel.. titta på t.ex skyrim, fallout eller nått TES. Lagom framgångsrika spel eller vadå?

Medlem

Och de som inte sitter klistrade har antagligen inte bra dator nog eller saknar annan möjlighet/råd ( Jävla denovo, right?!) att införskaffa spelet i fråga. Då är de enklare att klaga.

Medlem
Medlem

För mig är Mass Effect = Shepards story o kampen mot reapers. Det här känns lite som Star Wars Episod 1-3.

Medlem

Näfyfan för detta , jag tar det på rean i brist på annat.

https://www.youtube.com/watch?v=eBktyyaV9LY

Medlem

Bioware animationer at it again.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Solklar förhandsbokning, men om detta ska vara lanseringstrailern kunde den gjorts bra mycket bättre... Vad är det för musik de valt!?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mute och sätt på Interstellar soundtracket istället!

Medlem

Trailer avgör ju inte om det är ett bra spel eller inte, men kan inte säga denna trailer vart bra, varken gjorde den en mer pepp eller något så.

https://www.youtube.com/watch?v=C_E83GfWM-A

https://youtu.be/Kq5KWLqUewc?t=58

båda har något gemensamt och riktigt bra trailers!

12
Skriv svar