Så mycket kostar den kompletta Switch-upplevelsen

Robot
Så mycket kostar den kompletta Switch-upplevelsen

Det kan bli dyrt, men bara om du själv vill.

#nintendo, #super-bomberman-r


Medlem
Så mycket kostar den kompletta Switch-upplevelsen

Switsh akilleshäl är priset!

En PS4 och XO har mer än dubbla prestandan till halva priset. Om jag fick välja mellan en PS4 Pro för samma pengar som Switch så får det bli en Pro istället. Och snart kommer Xbox Scorpio så då kommer Switch inte hänga med alls när dessa börjar bli standard och mer fokus på om 1-2 år.

Sen tycker jag inte Switch argument att det är en hybrid som går att ta med inte håller riktigt. Switch är för stor för att ta med i fickan eller man ska spela på bussen med. Där är 3DS ett bättre alternativ om man vill kunna ta med sig och spela. Däremot om man sitter i en bil så funkar ju Switch bra, men batteritiden är tveksamt i nuläget.

Hade hellre sett att Nintendo gjorde som med Wii U dvs en fast basstation och padda, fast med mycke fetare cpu och grafikkrets så den kunde konkurrera med PS4 och XO samt att den hade varit bakåtkompatibel med Wii U så det fanns ett ordentligt spelutbud från start.

Sen så är det så enormt mycke barnsjukdomar med Switch i nuläget så jag kommer avvakta minst ett år innan de kommer ut med en uppdaterad version.

Switch är i nuläget i mina ögon typ en Wii U Second Edition det som Wii U borde ha varit på sin tid. Nya Zelda och kommande Mario Kart 8 Deluxe går ju båda att spela på Wii U, förutom att MK8 Deluxe innehåller några nya figurer typ, i övrigt är det samma typ.

Så det känns väldigt omotiverat att köpa en Switch om man redan har en Wii U & 3DS i nuläget.

Men jag hoppas det finns ett mycke bättre spelutbud för Switch om något år och att Switch sjunkit i pris, då kan jag tänka mig att köpa.

Jag hoppas Nintendo kan släppa en mini SNES eller en uppdaterad mini NES med fler spel på och längre sladd till kontrollern än den som är till nuvarande mini Nes. Nintendo skulle tälja guld med dessa nostalgi konsoler

Medlem

Zelda i all ära, men 1-3 spel kan inte rättfärdiga detta köp för mig. kan dom inte bara göra en gamecube "2".

Medlem
Skrivet av Loltron:

Zelda i all ära, men 1-3 spel kan inte rättfärdiga detta köp för mig. kan dom inte bara göra en gamecube "2".

Varför skulle inte Switch kunna vara en Gamecube 2 menar du?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om man vill ha konsoll+PC känns Switch+PC som det bästa alternativet.

PC för fläskig grafik och FPS/strategi etc, Switch för Nintendos spel samt portabilitet.

PS4/Xbox One har för mkt överlapp IMHO.

Medlem

Och sen ett spel på de. 5000 kroners Zelda!

Moderator | Testpilot
Skrivet av MilkBoy:

Och sen ett spel på de. 5000 kroners Zelda!

Hade PS4 något vettigare menar du? Allt var ju sådant du kunde spela på PC eller på Xbox.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_laun...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför man skulle behöva en Pro Controller i kombination med charge grip? Antingen kör man väl dockat med Pro:n och laddar Joy-consen via Switchen eller portabelt utan Pro:n?

Extra dockan känns också inte direkt nödvändig för de flesta.

Medlem

ni glömde väska + skärmskydd för runt 300kr

Medlem

Funderar på köpa 3 till kontroller så man kan köra 4 st, är det bättre köpa 3 pro lr ska man köpa 1 till par Joy con?

Medlem

Att ens nämna Xbox one samtidigt som man säger att Switch har få spel är ju sjukt. Hur många exklusiva spel finns det till One? Gears, Forza och... ja finns det nåt mer? Resten är ju multiplattform som gör sig bäst på PC (just ja, de exklusiva går ju att köra på Win 10 också).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MilkBoy:

Och sen ett spel på de. 5000 kroners Zelda!

Hade PS4 något vettigare menar du? Allt var ju sådant du kunde spela på PC eller på Xbox.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_laun...

Kollade du ens listan? Närmare en tredjedel av de titlarna var ju Playstation-exklusiva.

Medlem
Skrivet av mill:

Om man vill ha konsoll+PC känns Switch+PC som det bästa alternativet.

PC för fläskig grafik och FPS/strategi etc, Switch för Nintendos spel samt portabilitet.

PS4/Xbox One har för mkt överlapp IMHO.

Håller helt med!

Medlem
Skrivet av mill:

Om man vill ha konsoll+PC känns Switch+PC som det bästa alternativet.

PC för fläskig grafik och FPS/strategi etc, Switch för Nintendos spel samt portabilitet.

PS4/Xbox One har för mkt överlapp IMHO.

Precis så jag tänker. Nu har jag både PS4 och XO, men då jag även har en kraftfull PC så blir det mest att de samlar damm. Av de senaste konsolerna så är det Wii U som det har lirats mest på, och sen Switch släpptes så har jag knappt ens startat datorn. Zelda är sjukt beroendeframkallande

Som det känns nu så är jag inte ens minsta sugen på Scorpio. Microsoft har börjat släppa spel på både Xbox och PC, så vad ska man med Scorpio då? PS4 Pro är en flopp, men ett PS5 kan det nog bli. Sony har trots allt väldigt många bra IP:n, även om de har lyst med sin frånvaro denna generation jämfört med hur det varit tidigare generationer.

Medlem

En volvo med extra allt är också dyrt. Varför skulle nintendo syssla med välgörenhet?

Redaktör
Skrivet av Solidur:

En volvo med extra allt är också dyrt. Varför skulle nintendo syssla med välgörenhet?

Men grejen är att vissa prylar kostar markant mer än förväntat. Det är intressant, och eftersom jag inte sett någon uppskattning av vad en Switch med extra allt kostar tyckte jag det var värt att kolla. Volvon med extra allt blir intressant om den kostar mer än konkurrenternas motsvarande bilar.


signatur
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag förstår inte riktigt varför man skulle behöva en Pro Controller i kombination med charge grip? Antingen kör man väl dockat med Pro:n och laddar Joy-consen via Switchen eller portabelt utan Pro:n?

Extra dockan känns också inte direkt nödvändig för de flesta.

Ja det är nog en väldigt udda inköpslista, men jag tror syftet var att visa vad det fläskigaste paketet kan kosta. En extra docka är det nog inte många som kommer köpa. Och det är nog antingen Pro-kontrollen eller Charging grip som gäller för de flesta. Jag personligen valde Pro-controllen och den var mycket bättre än Joycon-combon. Men att Nintendo tar överpriser på tillbehören går inte att förneka.

Medlem

Och 90% av de som kommenterar här har inte ens en Switch

Medlem

Att stoppa in en bluetoothmotagare i min bil skulle gå på 3500kr utan montering. Tycker det var dyrt på riktigt. Det enda som jag känner är akut viktigt att köpa till är en pro-controller. Och visst den är dyr, men kolla priset på spelmöss och speltangentbord så ligger det i paritet med vad kringprodukter kan hamna på. De har högre marginaler på fluffet. En wii-mote med nunchuck var inte direkt gratis när det begav sig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kirkunit:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MilkBoy:

Och sen ett spel på de. 5000 kroners Zelda!

Hade PS4 något vettigare menar du? Allt var ju sådant du kunde spela på PC eller på Xbox.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_laun...

Kollade du ens listan? Närmare en tredjedel av de titlarna var ju Playstation-exklusiva.

Och hur många PS4 exklusiva spel har vi? Knack, Killzone.

Och även om det skulle vara att en tredjedel är Playstation-exklusiva, inte PS4, är det ändå riktigt dåligt. Att folk gnäller på Nintendo när PS4 är så här fattigt på nytt och eget content är bortom mig. Givet så har de mer spel men inte många nya som man inte kan spela någon annanstans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjukt dyrt egentligen.
Visst den är portabel och så men ändå..

Medlem
Skrivet av Spectral:

Att ens nämna Xbox one samtidigt som man säger att Switch har få spel är ju sjukt. Hur många exklusiva spel finns det till One? Gears, Forza och... ja finns det nåt mer? Resten är ju multiplattform som gör sig bäst på PC (just ja, de exklusiva går ju att köra på Win 10 också).

Sunset Overdrive, Halo, Killer Instinct , Project Spark, Crackdown 3 kommer i år, Sea of thiefs kommer i år, Rare Replay, och sen så är det många som enbart lirar konsol och då är xbone ett utmärkt val.
Som att man får 4 spel i månaden för guld, där man får spel som Evolve, Project cars medmera,
på typ Playstation blir folk matade med indiespel alltför ofta som belöning för sitt plusabbonemaneng,

snart kommer en ptrnumationstjänst på one som kostar 100 kr i månaden och då får man tillgång till drygt 100 spel att lira hur mycket som helst + att diverse spel läggs till varje månad, och det är spel man laddar ner för att spela , det är typ Netflix fast med spel.
Alla spel som man köpt digitalt och har på sin externa hd, dom kan man ta med sig till kompisar och spela på kompisen xbone,
det finns så många fördelar med xbone mot pc,
och tror du att tredjepartstillverkare lägger ner tid och pengar på att göra så att storspel som kommer på ps4, xbone som är hur stora och snygga som helst och anpassar dom till Switch,
det är dyrt och knappast lönsamt så det kan du drömma om.

eld
Medlem
Skrivet av xverminator:

Sen tycker jag inte Switch argument att det är en hybrid som går att ta med inte håller riktigt. Switch är för stor för att ta med i fickan eller man ska spela på bussen med. Där är 3DS ett bättre alternativ om man vill kunna ta med sig och spela. Däremot om man sitter i en bil så funkar ju Switch bra, men batteritiden är tveksamt i nuläget.

Den fungerar fint i båda fallen nu när den är ute i det vilda. Passar smidigt i väska och har batteritid som räcker rätt bra med tanke på vad den gör.

Inte lika smidigt som 3ds, men det är svårt att hitta samma upplevelse där.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Loltron:

Zelda i all ära, men 1-3 spel kan inte rättfärdiga detta köp för mig. kan dom inte bara göra en gamecube "2".

Varför skulle inte Switch kunna vara en Gamecube 2 menar du?

Kanske för att Gamecube faktiskt låg i samma prestandaliga som sina konkurrenter?
Den var heller inte en bärbar/stationär-hybrid, även om den hade ett handtag.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Loltron:

Zelda i all ära, men 1-3 spel kan inte rättfärdiga detta köp för mig. kan dom inte bara göra en gamecube "2".

Varför skulle inte Switch kunna vara en Gamecube 2 menar du?

Kanske för att Gamecube faktiskt låg i samma prestandaliga som sina konkurrenter?
Den var heller inte en bärbar/stationär-hybrid, även om den hade ett handtag.

Fast var det verkligen prestandan som gjorde Gamecube så älskvärd?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Trenix:

Och 90% av de som kommenterar här har inte ens en Switch

Finner du det konstigt att någon som tycker att Switch är för dyr inte köpt konsollen?

Medlem
Skrivet av mill:

Om man vill ha konsoll+PC känns Switch+PC som det bästa alternativet.

PC för fläskig grafik och FPS/strategi etc, Switch för Nintendos spel samt portabilitet.

PS4/Xbox One har för mkt överlapp IMHO.

Tycker nog att PC och PlayStation 4 är det bästa alternativet, då PS4 har så pass många exklusiva titlar som inte finns på PC.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Loltron:

Zelda i all ära, men 1-3 spel kan inte rättfärdiga detta köp för mig. kan dom inte bara göra en gamecube "2".

Varför skulle inte Switch kunna vara en Gamecube 2 menar du?

Kanske för att Gamecube faktiskt låg i samma prestandaliga som sina konkurrenter?
Den var heller inte en bärbar/stationär-hybrid, även om den hade ett handtag.

Fast var det verkligen prestandan som gjorde Gamecube så älskvärd?

Det var väl många saker, jag listade bara några, men kan lista flera om du vill: t.ex. inget fokus på touch screen/motion control gaming, utan bara en gammal hederlig handkontroll. Och därtill en riktigt grym handkontroll av god kvalité (alla mina Gamecube-kontroller funkar prima än idag, trots att de brukats flitigt med min Gamecube, Wii och PC). Å så Metroid såklart, men det är ju en personlig åsikt.

Medlem
Skrivet av Justin Time:
Skrivet av Spectral:

Att ens nämna Xbox one samtidigt som man säger att Switch har få spel är ju sjukt. Hur många exklusiva spel finns det till One? Gears, Forza och... ja finns det nåt mer? Resten är ju multiplattform som gör sig bäst på PC (just ja, de exklusiva går ju att köra på Win 10 också).

Sunset Overdrive, Halo, Killer Instinct , Project Spark, Crackdown 3 kommer i år, Sea of thiefs kommer i år, Rare Replay, och sen så är det många som enbart lirar konsol och då är xbone ett utmärkt val.
Som att man får 4 spel i månaden för guld, där man får spel som Evolve, Project cars medmera,
på typ Playstation blir folk matade med indiespel alltför ofta som belöning för sitt plusabbonemaneng,

snart kommer en ptrnumationstjänst på one som kostar 100 kr i månaden och då får man tillgång till drygt 100 spel att lira hur mycket som helst + att diverse spel läggs till varje månad, och det är spel man laddar ner för att spela , det är typ Netflix fast med spel.
Alla spel som man köpt digitalt och har på sin externa hd, dom kan man ta med sig till kompisar och spela på kompisen xbone,
det finns så många fördelar med xbone mot pc,
och tror du att tredjepartstillverkare lägger ner tid och pengar på att göra så att storspel som kommer på ps4, xbone som är hur stora och snygga som helst anpassade till Switch,
det är dyrt och knappast lönsamt så det kan du drömma om.

Får du betalt av M$ för att slicka deras röv?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Justin Time:
Skrivet av Spectral:

Att ens nämna Xbox one samtidigt som man säger att Switch har få spel är ju sjukt. Hur många exklusiva spel finns det till One? Gears, Forza och... ja finns det nåt mer? Resten är ju multiplattform som gör sig bäst på PC (just ja, de exklusiva går ju att köra på Win 10 också).

Sunset Overdrive, Halo, Killer Instinct , Project Spark, Crackdown 3 kommer i år, Sea of thiefs kommer i år, Rare Replay, och sen så är det många som enbart lirar konsol och då är xbone ett utmärkt val.
Som att man får 4 spel i månaden för guld, där man får spel som Evolve, Project cars medmera,
på typ Playstation blir folk matade med indiespel alltför ofta som belöning för sitt plusabbonemaneng,

snart kommer en ptrnumationstjänst på one som kostar 100 kr i månaden och då får man tillgång till drygt 100 spel att lira hur mycket som helst + att diverse spel läggs till varje månad, och det är spel man laddar ner för att spela , det är typ Netflix fast med spel.
Alla spel som man köpt digitalt och har på sin externa hd, dom kan man ta med sig till kompisar och spela på kompisen xbone,
det finns så många fördelar med xbone mot pc,
och tror du att tredjepartstillverkare lägger ner tid och pengar på att göra så att storspel som kommer på ps4, xbone som är hur stora och snygga som helst anpassade till Switch,
det är dyrt och knappast lönsamt så det kan du drömma om.

Får du betalt av M$ för att slicka deras röv?

Jag redovisar vad som finns. och vad som kan göras på xbone, troll som du som glappar att det bara finns 2 spel på bone finns det för många av, man undrar ju vem du får betalt av för ditt inskränkta babbel.

12
Skriv svar