Svenska indiespelet Trollskog blandar nordiska väsen med strategi

Robot
Svenska indiespelet Trollskog blandar nordiska väsen med strategi

Utvecklarna vill lyfta fram de mindre kända aspekterna av svenska folksagor.


Medlem
Svenska indiespelet Trollskog blandar nordiska väsen med strategi

GO ANDY!

Medlem

Ser intressant ut. Hade dock velat se en annan grafikdesign. Det känns inte speciellt fornnordiskt eller John Bauer.

Medlem

Verkar rätt intressant. Skall lägga det på min önskelista

Medlem

En heal tomtearmeah.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rafner:

Ser intressant ut. Hade dock velat se en annan grafikdesign. Det känns inte speciellt fornnordiskt eller John Bauer.

Håller med. Gillade verkligen inte stilen på spelet och det såg väldigt fattigt ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas Bamse är med

Medlem

Fyfan vad hypead jag blev när jag läste titel och underrubrik.
Den hypen försvann dock lika snabbt som den kom.

Medlem
Citat:

men svenska folksagor har än så länge nått särskilt långt

Jag gissar på att du menar "har än så länge inte nått särskilt långt"?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

...eh...hur man skall koppla det där till svenska folksagor undgår mig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ouch. Den grafiska stilen faller mig inte i smaken alls. Det ser för j-ligt ut. Kanske blir kul dock!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av toern:

En heal tomtearmeah.

- "Var e Fjant?!"
- "Här mamma!"

Medlem

Tänk på att det är en snubbe som sitter och gör grafik + programmeringen av detta, den andra gör bara musiken. Vi snackar 3d animation, modellering och all logik som bygger upp ett strategispel. Allt jag säger är att det är i utvecklingsstadie. Tycker idén är fett intressant och sticker ut bland andra strategititlar vilket låter mer lovande för mig än en icke-originell titel med en stark visuell stil. Ska lätt bevaka detta under greenlight-perioden. Peez

Medlem

Det verkar som spelet huvudsakligen utvecklas av en (1) person, bortsett ifrån musik och ljudeffekter? Det är starkt.

Läs här: https://trollskog.net/about

Skrivet av webbsidan:

Stockholm-based Antipattern Studios was founded by Andreas Carlson in 2015,
for the purposes of creating an innovative new real time strategy game, Trollskog.

We now have enthusiasts, testers, collaborators and contributors from around the world, who were raised on classic strategy games such as Warcraft 3, Civilization and Age of Empires, and are now working together to bring this type of classic strategy gameplay back to life.
Credits

Trollskog is being developed by Andreas Carlson, with music by Shane Rutherfoord-Jones.

Special thanks to Tyler and Danya for their work sound effects.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar