Mass Effect: Andromeda har 1200 pratande karaktärer

Robot
Mass Effect: Andromeda har 1200 pratande karaktärer
Medlem
Mass Effect: Andromeda har 1200 pratande karaktärer

Snart så.

Medlem

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Medlem

Hoppas det blir en hel del olika röstskådespelare åt dessa 1200 karaktärer, annars kan det istället bli drygt väldigt fort. Antagligen är det ju unika för varje karaktär som faktiskt spelar någon roll storymässigt men dem andra 1150 hoppas man ju att dem fördelar snålt.

Releasehästryttare
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Du menar de 20 du kan ha sex med ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ToxicJimmy:

Hoppas det blir en hel del olika röstskådespelare åt dessa 1200 karaktärer, annars kan det istället bli drygt väldigt fort. Antagligen är det ju unika för varje karaktär som faktiskt spelar någon roll storymässigt men dem andra 1150 hoppas man ju att dem fördelar snålt.

En höjdare är ju Elder Scrolls-liren, inte minst Oblivion, där man har typ sex röstskådespelare till tresiffrigt antal karaktärer...

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Du menar de 20 du kan ha sex med ?

är 6st

Medlem

... och alla låter som Jar Jar Binks

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Du menar de 20 du kan ha sex med ?

är 6st

I tigare Mass Effect spel har du kunnat ha relation med folk som inte är companions

Medlem

Ursh vad livlösa ansiktena ser ut. Hoppas man slutar tänka på det.

Medlem

Det är tur att personer med EA Access får tillgång lite innan, så man kan läsa omdömen och bilda en bättre uppfattning innan man köper spelet.

Lite dåliga ansiktsanimationer kan jag leva med om resten av spelet är intressant, återstår att se huruvida det är bara.

Medlem

Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

[quote=T.Mani]Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:

*videoklipp*

Väldigt intressant att det först ser ut som att det kan vara från ett spel med rätt bra grafik men dåliga (för ett spel, inte för en verklig robot) ansiktsanimationer.

Medlem

Haha varför suger dom nästan ALLTID de som spelar på streams typ. En nagel i ögat när morsan hade pangat hårdare

Btw. Är de någon som vet om samma vanliga 10 timmars begränsning gäller från o med den 16e mars? Jag har för mig att de varit obegränsat vid nån eller några titlar så man kan ju alltid hoppas.. haha

I annat fall går jag megabandit och försöker klura ut nått proxytrick.

Det släpps i Thailand den 21 mars, och jag är här nu till den 16e. Om jag köper spelet här, tror ni de kommer gå att spela 21 då eller blir de likadant att de känner på IPn vart jag befinner mig för tillfället och blir automatiskt obehörig?

KoP
Medlem

Låter som bullshit men vi får väl se.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:

https://www.youtube.com/embed/W0_DPi0PmF0

"So she gets smarter over time" Uh oooooh Skynet spotted!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zumo:

Haha varför suger dom nästan ALLTID de som spelar på streams typ. En nagel i ögat när morsan hade pangat hårdare

För att dom är vanliga gamers?
Varför verkar vissa anse att spelande handlar om att vara bra?

Medlem
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?

k3m
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:

https://www.youtube.com/embed/W0_DPi0PmF0

häftigt

Ambassadör
Xbox

Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av T.Mani:

Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:

https://www.youtube.com/embed/W0_DPi0PmF0

Haha omg! The terror!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...

Så du hade alltså hellre haft fantastiska animationer än ett spel?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Mortaigne:

Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...

Så du hade alltså hellre haft fantastiska animationer än ett spel?

Om man ska tro vissa så är animationerna det viktigaste när det kommer till ett RPG.
Strunta i uppdragen, själva världen, röstskådisarna.. så länge animationerna är top notch så kan allting vara skräp.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?

Absolut. Ambienta dialoger och NPC som pratar med varandra utan din inblandning skänker liv till världen och karaktärerna som bor i den. Men också det jag menar med att siffran inte säger något. För vad betyder det om han inkluderar ambienta NPC-dialoger? Betyder det att jag kan ha givande dialoger med 50 karaktärer och resterande 1150 upprepar samma dialog med varandra varje gång jag går förbi? Vi får se när det släpps.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?

Absolut. Ambienta dialoger och NPC som pratar med varandra utan din inblandning skänker liv till världen och karaktärerna som bor i den. Men också det jag menar med att siffran inte säger något. För vad betyder det om han inkluderar ambienta NPC-dialoger? Betyder det att jag kan ha givande dialoger med 50 karaktärer och resterande 1150 upprepar samma dialog med varandra varje gång jag går förbi? Vi får se när det släpps.

Läste du inte inlägget?

"Och då räknar man inte med mindre roller som bara har en mening eller två."

Medlem

Say something about this?
http://9gag.com/gag/aj6bed1


signatur

autograph

Medlem

Bioware älskar sina siffror varje gång det är dags för PR.

Det behövs dock ingen för att inse att jag kommer införskaffa det förr eller senare.

Medlem

I used to be an adventurer like you but then i took an arrow in the knee!!!

Medlem

Jaha, betyder det också att de har dubbelt så mycket supertrista dialoger där kameran bara fokuserar på en NPCs ansikte när denne talar för att switcha till ens egen karaktärs ansikte (som sker i 99% av alla rollspel när man för en dialog med någon).
Det är så jäkla uttråkande så det är inte klokt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.

Siffran talar för bättre inlevelse och en mer levande värld. Jämför världen i Witcher 3 med den sterila, döda världen i Breath of the Wild där 90% av konversationerna består av "*generiskt ljud*+pratbubbla" á la 1995.

12
Skriv svar