4k TVn och HDMI?

Medlem
4k TVn och HDMI?

Så jag håller på kolla på en ny TV som jag ska koppla till datorn, har på grafikkortet en DVI-I och två DP och en HDMI,

Så vitt jag minns så kan HDMI endast stödja 1080p? Och 60Hertz?

Och det finns ingen DVI uttag på den TVn jag kollar på...

Hur går detta ihop?

Hur ska man få 100Hz och 4k upplösning om man inte har uttag för det? Finns det "omvandlare"?

Medlem

HDMI stöder upp till 4k i 60Hz om det är HDMI 2.0, dock tror jag inte att det är möjligt utan DVI att nå över det på en designerad TV då de som du redan vet normalt inte har DVI-uttag.

Men du kan läsa mer på Sweclockers från andra som har samma tanke som du.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1377192-anvanda-en-4k-t...

Inaktiv

Jag har min Samsung 4K-TV inkopplad med HDMI i datorn och kör 60hz i 4K. Kör även GAME MODE på TVn för att minimera input lag. Vilken TV är det du kollar på?rr

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har min Samsung 4K-TV inkopplad med HDMI i datorn och kör 60hz i 4K. Kör även GAME MODE på TVn för att minimera input lag. Vilken TV är det du kollar på?rr

Jag blev lite osäker nu, för den måste både vara lätt i vikt (ska hängas på gipsvägg)
Den måste vara tunn (annars blir den ivägen)

Vill helst ha 4k, smartTV och såklart vara billig

40~ tum

Just nu verkar det inte finnas några reor, får kanske ligga lågt ett tag för att få ta på en bra TV

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av grollo_92:

Jag har min Samsung 4K-TV inkopplad med HDMI i datorn och kör 60hz i 4K. Kör även GAME MODE på TVn för att minimera input lag. Vilken TV är det du kollar på?rr

Jag blev lite osäker nu, för den måste både vara lätt i vikt (ska hängas på gipsvägg)
Den måste vara tunn (annars blir den ivägen)

Vill helst ha 4k, smartTV och såklart vara billig

40~ tum

Just nu verkar det inte finnas några reor, får kanske ligga lågt ett tag för att få ta på en bra TV

Avvakta sommar/vinter rea om du inte har bråttom. De flesta fulhöjer och "sänker" sedan priset, men brukar finnas någon som är genuint sänkt.

Inaktiv

Jag har f.ö. en Samsung UE49KS7005 länk och är väldigt nöjd med den men den kanske är en aning större och dyrare än vad du tänkt dig?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har f.ö. en Samsung UE49KS7005 länk och är väldigt nöjd med den men den kanske är en aning större och dyrare än vad du tänkt dig?

Oj jösses, ja det priset är väldigt mycket,

Jag kanske förväntar mig för mycket men prisklassen... 4-5k kanske?

Vet att det blir "skräpmärken" som har dom priserna men

Jag är dock osäker på om jag istället ska köpa en billig TV till vardagsrummet och hänga upp den dyra inne i sovrummet

(jag spenderar 90% av tiden framför datorn/sovrummet så)

Problemet är bara att den TVn är svintung, väger 15kg, och det är mot en gipsvägg :/

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/49UH750V/lg-49...

1
Skriv svar