Stort windows problem

Medlem
Stort windows problem

Hej!

Vet inte om det är mjukvara eller hårdvara, men postar här endå.

Så mitt problem började för några dagar sedan, satt å lira lite cs å helt plötsligt så vart hela skärmen vit och ljudet började lagga och sen så stängdes datorn av sig å startade sig igen. Men nu kommer jag bara fram till windows loggan, sen stänger den av sig igen och den gör så i kanske 1 timme. Efter ungefär 1 timme så blir det bara svart.

Trodde det var moderkortet först men kommer in i bios å allt.

Medlem

Det låter som något har hänt med windows. Om du inte har en recovery partition eller liknande så kan du ladda ner t.ex. win10 media creation tool och skapa ett installations-usb. Men det kräver att du har tillgång till en annan dator. Startar du från usb:et så kan du välja repair.

Ett annat alternativ är att start i felsäkert läge för att se om du får samma fel då också. Får du det så lär det vara windows som det är fel på.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

låter snarare som överhettnings problem det där, kolla temps


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Propy:

Det låter som något har hänt med windows. Om du inte har en recovery partition eller liknande så kan du ladda ner t.ex. win10 media creation tool och skapa ett installations-usb. Men det kräver att du har tillgång till en annan dator. Startar du från usb:et så kan du välja repair.

Ett annat alternativ är att start i felsäkert läge för att se om du får samma fel då också. Får du det så lär det vara windows som det är fel på.

Grejen är att jag har testat installera windows på 3 olika hårddiskar men samma sak händer. Har även försökt å reparera windows men då går det halvvägs in på reparationen oså kommer ett error meddelande.

Medlem

kolla så att fläktarna snurrar i datorn så det som sagt inte är ett överhettnings problem!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

kolla så att fläktarna snurrar i datorn så det som sagt inte är ett överhettnings problem!

Dem snurrar som dem ska.

Medlem

1. Kolla dina HDD efter fel (Men det verktyg din tillverkare av HDD säger du ska köra)
2. Kolla din RAM för fel. (http://www.memtest.org/)

3. Bara för att fläktarna snurrar så betyder det inte att din temp är OK. Det betyder bara att dina fläktar snurrar.
Men jag hade satt mina pengar på 1 eller 2

1
Skriv svar