Teori om Overwatch Symmetra bekräftas av Blizzard

Medlem

Jag håller helt med kaealy, jag har också den diagnosen och jag verkligen avskyr när filmer/tv-serier/spel har med "oss".

Jag känner mig absolut inte inkluderad utan istället så känns det utpekande och som att jag ska bli "lurad" att gilla det bara för att det finns en karaktär som delar en sak med mig...

Och i slutändan så kan ingen karaktär någonsin representera något annat än sig själv.

Tillslut blir det ju löjligt om det ska finnas karaktärer av båda könen, svarta, vita, asiater, latinos, araber och alla ska finnas med olika sexuell läggningar, diagnoser och sen så får vi ju självklart inte glömma alla transpersoner också!

Jag säger inte att spel inte får ha alla dom sakerna men att göra det på det här sättet (eller BioWares senaste 15år) är bara "pandering" (sorry kom inte på det svenska ordet).

Medlem

jag gillar att mäniskor som oftast tar illa vid sig i dessa saker har absolut Noll o göra med handikapp varken har dom det eller någon vän eller någon i deras familj.

Någon nämnde något om roadhog, min gissning till varför dom inte nämner detta för dom tror alla med något handikapp har lägre självkänsla än någon som äter för mycket.

Faktum är det är inte sant, vanliga mäniskor har såfall en väldigt stor handikapp då dom är överkänsliga ex känner sig kränkta, eller inte får som dom vill.

(ni vet tjejen i sandådan som inte får leka med sin favorit för någon annan har den, eller killen som vill köra den röda ferrarin, börjar gap böla och springer till mamma&pappa eller sin dagis fröken.

Ja ni förstår
Detta är väldigt svaga individer, tragiska är nämner man det för dom så blir det ett annu mera jävla liv.

Handikappade personer har hört handikappade skämt själva och dom skrattar åt dom själva, problemet är oftast utanför tror dom att handikappade personer är sköra.

Och gud täck för öronen dom handikappade har aldrig hört dom är handikappade och är idioter(tänker dom som skyddar dom)

När dom i själva verker är så fel på det dom kan vara, handikappade har själv kontakt med handikapps skämt, dom vet dom är handikappade och är jävla stolta över vad dom är och vet sina begränsningar.

Till skillnad ifrån dessa "Helt normala mäniskor" som ska alltid lägga sig i och gör allt till en negativ och tråkig diskution.

Medlem

Det som suger är de som gör sina liknelser i spelet till sin main. Fuckar upp det för oss andra som flexar. Jäla nubz..

Medlem

Alla misfits i samhället ska ju tjata sig till ett eget omklädningrum på badhuset.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Araxes:

Jaha? Vad spelar det för roll om en karaktär, vars karaktärsdrag inte har någon som helst inverkan på spelet, har en diagnos?

Djup, samt att riktiga människor med den diagnosen, den hudfärgen eller den sexuella läggningen kan känna sig mer inkluderade.

Har aldrig fattat grejen med att folk måste ha en karaktär som är som dem. Vadå inkluderande? Det spelar väl för i helvete ingen roll om karaktären man spelar är en häst, en hårig gammal farbror, en morot eller om karaktären har en träd-fetisch.
Det är ju ett spel!!"# Vitsen med ett spel är ju att det INTE är verkligheten!

Låt mig gissa vilt? Vit man, 30, någolunda välställt?

Sen har ju blizzard en comic kopplad till spelet? Ska de utelämna karaktärens där eller hur fan tänker folk

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Fattar inte grejen. Vad är poängen med att säga att hon har autism om detta ändå inte påverkar ett skit in-game? Eller gör det det? Oklart av artikeln och kommentarerna att avgöra (spelar inte OW själv, bara lirat betan).

Nej, det påverkar inte in-game. Utan det är bara för att etablera en bakgrund till karaktärerna.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Inte för att vara fördomsfull men är alla ni som klagar på att folk vill känna sig inkluderade vita, heterosexuella män utan någon form av funktionshinder? Om det är fallet så bör ni fatta att ni inte förstår er på problemet eftersom majoriteten av alla spelkaraktärer (disclaimer, gäller bara om man spelar som en människa) är precis som er. Det kanske är nice för alla som inte är precis som er att ha en karaktär som är lite lik dem också.

Medlem
Skrivet av AtroxUmbra:

Inte för att vara fördomsfull men är alla ni som klagar på att folk vill känna sig inkluderade vita, heterosexuella män utan någon form av funktionshinder? Om det är fallet så bör ni fatta att ni inte förstår er på problemet eftersom majoriteten av alla spelkaraktärer (disclaimer, gäller bara om man spelar som en människa) är precis som er. Det kanske är nice för alla som inte är precis som er att ha en karaktär som är lite lik dem också.

Det är ju fint att du läser tråden innan du kommenterar, det är två personer som HAR exakt det "handikapp" som artikeln specefikt handlar om som är emot den här typen av skit, men visst kör över de människor som du tror att du skyddar!

Det finns fan inget värre än sånna som du, ni tror att ni kämpar för allt och alla men i den verkliga världen är ni bara ute efter att visa upp hur goda NI är!

Skit samma att handikappade får ett större och större problem att leva i det här jävla landet, så länge dom visas upp i rätt ljus i TV/filmer/spel så blir ju allt sååå mycket bättre för dom.

Så jävla nedlåtande!

12
Skriv svar