Nintendo tipsar om lösningar för krånglande Switch-kontroller

Robot
Nintendo tipsar om lösningar för krånglande Switch-kontroller

Det är tydligen obra att ha sin konsol nära ett akvarium.


Medlem
Nintendo tipsar om lösningar för krånglande Switch-kontroller

Så med andra ord är den inte designad för att användas i ett vardagsrum?
Allvarligt, satt dem ute i skogen när dem testade dem?

Medlem

Det är fan djupt kränkande att jag inte får ha min Switch i mikrovågsugnen på tv-bänken. Buu Nintendo, buu va dåliga ni är!

Medlem

Man måste typ bo i en grotta för att kunna spela med dom där kontrollerna...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem

Ni var lite sena med denna nyhet och missade det bästa:

Nintendo gick först ut med listan och hade med mobiltelefoner, folk hånade nintendo något rejält då dom inte kommer ha voice-com i konsollen utan istället använda en mobil-app för detta.

Nintendo gick snabbt tillbaka och tog bort mobiltelefoner från deras lista.

Samt det otroliga berget med skämt runt akvarier!

Medlem
Skrivet av Troll1:

Det är fan djupt kränkande att jag inte får ha min Switch i mikrovågsugnen på tv-bänken. Buu Nintendo, buu va dåliga ni är!

OT: Så Nintendo rekommenderar att man spelar sin Switch i en Anechoic chamber?

Medlem

Skönt att man inte har några problem. Blev stort test hemma med 20 oliks människor använde kontrollerna på sina egna vis. Inga problem hos mig. Kanske ska skicka en detaljerad vardargsrumslayout man måste följa för att fixa vänstra joy con

Medlem

Jag har inga problem med mina joycons heller.Har inte tappat kontakten en enda gång.

eld
Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Jag har inga problem med mina joycons heller.Har inte tappat kontakten en enda gång.

Här är den stora frågan då som inte nintendo vill ta tag i: Har vissa joycons mer produktionsfel än andra, är vissa mer känsliga?

Medlem

Måste mer eller mindre ha Line of sight för att min vänstra joy-con ska fungera. Och då sitter jag lite mer än två meter från switchen.

Medlem

Har min delvis bakom TVn och det funkar bra. I samma TV-bänk finns förstärkare, router, PS3, PS4, Mac Mini och Raspberry PI.

Inga problem alls.

Medlem

Känns som att det de listar här går emot andra features sombderas fokus på tel-appar istället.

För övrigt ang appar på telen o Switch så för mig låter det som en ursäkt för att mörka missar och saker de inte lyckades få in i konsolen pga prestanda/pris/whatever. Visst sant att flesta har redan en enhet och på vis skönt att ha allt samman, men samtidigt osar det lite lathet/okunskap från nintendo att lösa det med "alla har ju redan smartphones så vi gör dig en tjänst så du slipper en till komplett enhet" hehe.

Medlem

Oj helt vanliga råd för trådlös kommunikation. Fysik B, har ni läst det?

Medlem

Nintendo tog anteckningar från Kinect och tyckte det vore bäst om kunderna dedikerade ett helt rum åt sin Switch. Vilket skämt.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av PixelNoise:

Jag har inga problem med mina joycons heller.Har inte tappat kontakten en enda gång.

Här är den stora frågan då som inte nintendo vill ta tag i: Har vissa joycons mer produktionsfel än andra, är vissa mer känsliga?

Ja min vänstra joycon är otroligt dålig, har ställt fram min switch med fri sikt ca 2m ifrån mig, tappar anslutning om jag har mitt knä i mellan eller vinklar den för mycket uppåt. Hoppas den går att reklamera, men det låter ju inte som det efter Nintendos alla bortförklaringar.

Medlem

Folk tar dessa listor aldelles för seriöst. Det är en gardering för att folk, som de skriver, annars ställer den på en hög med kablar bakom micron.

Ni som vet bättre är inte målgruppen för dessa listor, ni vet redan att det är en dum idé. Att placera den i ett vardagsrum är dock inga problem egentligen. Bara man inte gömmer den bakom en TV osv... Står liknande om trådlösa kontroller på andra konsoller, samt stationen/tornet till mitt trådlösa headset, osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har ni inte skrivit om denna listan tidigare?

Men jag har min Switch mindre än en meter från ett grenuttag + kabelnäste samt chromecast’n. Lägger även min mobiltelefon precis jämte oftast när jag spelar, har inga som helst problem.

Så det kanske är dags för Nintendo att acceptera där måste varit något produktionsfel på vissa joy-con och låta folk ersätta dem. Kanske redan går, har ingen erfarenhet av att försöka.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man måste typ bo i en grotta för att kunna spela med dom där kontrollerna...

haha ja konstigt man inte har dessa problem på en ps4 eller xbox ?

Medlem

Detta förklarade dom i reklamen .
Dom visade en tv och Switch samtidigt i 10 s.
Sen var dom utomhus resten av reklamen..
Nä någon Switch i detta hem är inte önskvärt i så fall.
Lever på 2017 inte på stenåldern.

Medlem
Skrivet av eld:

Ni var lite sena med denna nyhet och missade det bästa:

Nintendo gick först ut med listan och hade med mobiltelefoner, folk hånade nintendo något rejält då dom inte kommer ha voice-com i konsollen utan istället använda en mobil-app för detta.

Nintendo gick snabbt tillbaka och tog bort mobiltelefoner från deras lista.

Samt det otroliga berget med skämt runt akvarier!

Avstängd

Jag har för mig att ni har haft denna nyhet för, är det jag som är senil eller ni?

Medlem

Själv har jag inga problem och då har jag nästan allt man inte borde ha i närheten av en switch,

Den står nära min trådlösa router och bakom min monitor (TV), Använder trådlöst headset, trådlösa högtalare, Har även en laptop och en surfplatta här och båda bluetoothen på slagen hela tiden.

Det jag dock märkt är att jag måste oftast rikta den blå kontrollen mot switchen för att den ska få signal.

Medlem

Ifall ni inte vill att JoyCon ska krångla, tryck inte upp den i rumpan som en "speljournalist" gjorde...


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Helt hundra på att ni har skrivet det här tidigare..

Medlem

Ej märkt av någonting konstigt trots att jag har mängder med trådlösa devices.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Helt hundra på att ni har skrivet det här tidigare..

Jo de har dom

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Helt hundra på att ni har skrivet det här tidigare..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170304/nintendo-har-dina-...

eld
Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av NeoWeo:

Helt hundra på att ni har skrivet det här tidigare..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170304/nintendo-har-dina-...

FZ kommunicerar med varandra som ett par joycons.

eld
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Själv har jag inga problem och då har jag nästan allt man inte borde ha i närheten av en switch...

Skrivet av warmerspy:

... Det jag dock märkt är att jag måste oftast rikta den blå kontrollen mot switchen för att den ska få signal.

heh

1
Skriv svar