No Man's Sky patchat – har nu markfordon och snyggare grafik

Robot
No Man's Sky patchat – har nu markfordon och snyggare grafik
Inaktiv
No Man's Sky patchat – har nu markfordon och snyggare grafik

Fick precis lust att spela detta spel - första gången *brum brum*

Medlem

Härligt med nytt innehåll, markfordon lockar mig betydlig mer än basbyggande (som jag inte använt alls). Permadeath vet jag inte hur mycket det tillför, vet inte ens hur någon lyckas dö i spelet.

Medlem

Kanske snart värt att köpa det. kostar inte många kronor nu så men riktigt multiplayer annars får det nog vara

Medlem

Avvaktar steamrea om typ ett år.
Då kanske spelet är typ färdigt att spela
.
Mer seriöst: det är inte min typ av spel eg. men jag gillar tanken. Så jag väntar tills det är putsat, sen slänger jag en pytteliten slant på det, lirar några timmar, och kommer känna mig nöjd.

Medlem

Såg ju faktiskt intressant ut nu. Blir nog att införskaffa vid en kommande rea.

Medlem

Vad säger ni?

Too little to late?


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Too little to late?

Ja och nej. Ja för min del som envist spelade några timmar för mycket innan jag till slut kunde konstatera att det var så innehållslöst som det verkade.

Nej för de som inte spelat NMS än men är sugna så skulle jag rekommendera att avvakta i ca ett år till då det förhoppningsvis finns mer att göra och spelet är billigare.

NMS var dåligt av två primära anledningar. Priset och hypen innan release. Jag skulle gissa på att Sony tvingat fram en release trotts att spelet skulle mått bättre av att få stanna i utveckling minst något år till. Hade spelet släppts som Early Access och betydligt billigare än 60$ hade det nog fått mycket bättre mottagande.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

NMS var dåligt av två primära anledningar. Priset och hypen innan release.

Ja jag förstod aldrig det där priset. För mig kom det som en stor överraskning. Jag hade ända fram till veckan före release trott att det här handlade om ett spel som skulle kosta kanske högst 35€. Visserligen var det ju ett spel som hade stöd från Sony, men jag såg det som ett indie-spel i samma anda som Subnautica, Minecraft eller Elite: Dangerous.

KoP
Medlem

Dags att starta upp NMS igen och kolla in basbyggandet och markfordonen.

Medlem

Undviker spelet helt tills ordentligt stöd för att spela med polare finns, om det nu ens kommer dyka upp öht. Denna typ av spel är som gjort för det i mitt tycke, och förlorar väldigt mycket när man spelar solo.

Medlem

"The Path Finder Update" och en Nomad-liknande fordon hehehe..nu längtar jag ännu mer till Andromeda

Medlem
Skrivet av Chimoru:

"The Path Finder Update" och en Nomad-liknande fordon hehehe..nu längtar jag ännu mer till Andromeda

Haha så dissade!

k3m
Medlem

har NMS fått en vanlig prislapp nu?

Medlem

Med tanke på alla haters som gapade om money grap är det ju kul att se att de fortsätter utveckla spelet, börjar bli riktigt, riktigt trevligt nu. Köpte det själv till ett bra pris, dvs inte AAA-pris, till PS4 precis före release och tycker definitivt jag fick valuta för pengarna.

Kanske inte så mycket innehåll, men gillar det ändå mer än ex standard Assassin's Creed 341234 eller annan Ubi-titel med 12312 dyra DLC:s. Avslappnande spel i normal-läge, (och om du inte tror du kan dö så prova survival mode) men lite knepigt med basbyggande och bilar när man ska färdas mot mitten.

Mitt enda pet peeve är bristen på kommunikation. Förstår att de drog sig undan och surade, helt mänskligt, men inte särskilt professionellt. Sen föredrar man väl ändå Elite Dangerous any day förvisso om man ska jämföra pengarna, men fortsätter ED spotta ur sig grejer som kostar och NMS fortsätter med gratis uppdateringar, så...

Synd bara vi inte fått en PSVR-patch.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Avvaktar steamrea om typ ett år.
Då kanske spelet är typ färdigt att spela
.
Mer seriöst: det är inte min typ av spel eg. men jag gillar tanken. Så jag väntar tills det är putsat, sen slänger jag en pytteliten slant på det, lirar några timmar, och kommer känna mig nöjd.

tror det är rea just nu, eller så var det iaf i helgen

Medlem
Skrivet av Theade:

Vad säger ni?

Too little to late?

Tycker jag nog inte, nu vet alla exakt vad spelet erbjuder och väntar man fortfarande på att spelet ska bli något det inte är så har man nog problem.
För den community som inte fick hjärnsläpp av hypen är detta en riktigt najs uppdatering.

Medlem

Har diggat nms från start , även fast innehållet har varit i tunnaste laget

Nu är spelet snart "färdigt" känns det ju som.. synd att man tvingade fram releasen ett halvår i förtid och fick ryktet pajat på samma gång.

Man kan bara avundas grabbarna på Hello Games att man kämpar på starkt trots all kritiken. Kommer att återvända till NMS inom snar framtid då jag tror att uppdateringarna gjort spelet mer som det var tänkt från första början

Jag hoppas att man kan åtgärda det sättet planeterna upplevs och känns som. Känns ibland som att man reser mellan samma planeter, bara att dom är lite lätt "skinnade" jämfört med den förra.

Go Hello Games!

Medlem

Just nu är den på rea hos ps store, fram till den 23/3.
30% rea = 258.30 kr
60% rea för ps plus medlemmar = 147.60 kr

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Man kan bara avundas grabbarna på Hello Games att man kämpar på starkt trots all kritiken.
Go Hello Games!

Man skulle nästan kunna tro att dom får betalt för att gå till jobbet och fortsätta arbeta med spelet. Vilka hjältar...

1
Skriv svar