Nintendo: Joycon-problemet inte vanligare än för annan ny hårdvara

Robot
Nintendo: Joycon-problemet inte vanligare än för annan ny hårdvara
Medlem
Nintendo: Joycon-problemet inte vanligare än för annan ny hårdvara

Dom måste fixa till detta! Hur svårt kan det vara att designa om detta!

Folk kommer bara klaga och konsolen får dåligt rykte som resulterar i att folk inte vågar köpa den i väntan på en uppdaterad Switch!

Jag kommer vänta med Switch tills Nintendo fixat till barnsjukdomarna.

Medlem

känns som min vänsta "glappar" lite ibland, vet inte om det är placebo eller om den verkligen strular. Hade varit schysst om nintendo gav ut nya fixade joycon gratis till folk dock - eftersom problemet verkar vara rätt vida spritt

Medlem

Måste sitta 10 cm ifrån konsolen för att kunna spela ok, lutar man sig tillbaka i soffan så är det kört för då har man ju galna 30 cm med fri sikt till konsolen.
Verkar ju vara hyfsat hög procentandel som har detta problem så om nintendo tycker att det är normalt för nintendoprodukter att det typ funkar för 4/5(gissningsvis) så säger ju det en del om deras bolag..

Medlem

Som alltid är det de missnöjda som ropar högst, så man ska alltid ta omfattningen av problemen med en nypa salt innan det kommer lite tillförlitlig statistik.

När det gäller repade skärmar känns det som en designmiss från första början. Om jag ska tillverka en docka, framförallt en som troligtvis kommer användas mycket av barn, skulle jag inte designa den med en sida som täcker hela skärmen, utan istället försöka lämna skärmen så fri som möjligt. Det känns ogenomtänkt.

Medlem

Vart ska vi i Sverige vända oss då? Bergsala hänvisar bara till dit du har köpt den.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som alltid är det de missnöjda som ropar högst, så man ska alltid ta omfattningen av problemen med en nypa salt innan det kommer lite tillförlitlig statistik.

När det gäller repade skärmar känns det som en designmiss från första början. Om jag ska tillverka en docka, framförallt en som troligtvis kommer användas mycket av barn, skulle jag inte designa den med en sida som täcker hela skärmen, utan istället försöka lämna skärmen så fri som möjligt. Det känns ogenomtänkt.

Behövs ju inte direkt nån statistik för att inse att det är nåt galet med joy-consen när oändligt många recensenter och dessutom vanligt folk runtom hela världen rapporterar samma problem. Jag sitter typ 4 meter från min och den strular hela tiden trots fri sikt. Kan bli bra eller dåligt beroende på hur jag vinklar mina händer.. lutar jag mig lite framåt blir det bättre, dom har sanslöst dålig räckvidd och har man ett vardagsrumsbord som är lite högt kan det täcka om man ligger ner i soffan. Otroligt dåligt och väldigt irriterande. Folk som inte har problem sitter troligtvis väldigt nära och har helt fri sikt.
Dessutom är wifi ett skämt på den, ja måste hålla den mot min router för att få full styrka. 3 meter bort och den tappar massor, men kan bli lite bättre beroende på hur man vinklar konsollen.

Medlem

"Specifically on Joy-Con syncing, all I can tell you is that we are aware of and have seen some of the reports. We're asking consumers a lot of questions. That's why we want to get consumers on our help line, so we can get as much information to understand the situation as possible. And so we are in a fact-finding mode, to really understand the situation and the scenarios. And with that information, we'll look and see what the next steps are." Fantastiskt hur man kan säga något sånt här och sedan hävda i samma andetag att det minsann inte är ett större problem än vanligt när det kommer ut "ny" teknik.

Medlem

@Daven: Antingen är WIFIn i just din Switch kass eller så är routern din dålig. Jag har full signal med en gammal router som desutom är en bra bit bort.

Var det gäller joycons så har jag inga problem på 3-4m.. Men jag var noga att ha de anslutna när jag uppdaterade enheten..

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

@Daven: Antingen är WIFIn i just din Switch kass eller så är routern din dålig. Jag har full signal med en gammal router som desutom är en bra bit bort.

Var det gäller joycons så har jag inga problem på 3-4m.. Men jag var noga att ha de anslutna när jag uppdaterade enheten..

Min router funkar utmärkt med allt annat. Och wifi är ett känt problem även det på switchen. Många som rapporterar om det. Och att joy consen är kassa råder det nog inga större tvivel om även om just du har möblerat såpass att du inte upplever bekymmer. Sen är man ju olika känslig med vad man upplever som problem eller ej. Vissa kanske köper att Link inte reagerar ibland osv. Man kan ju testa att köra detdär i inställningarna med kontrollerna där man drar runt en prick och så kan man testa att hålla för lite med handen osv för att se. Då brukar vänster rycka rätt rejält medans den högra funkar helt klart bättre.

Medlem

Skulle vara intressant med lite mer statistik om hur vanligt det är.
Har inte hört från någon av de jag känner som haft problem med det. Men givetvis är det störigt, och man kan ju hoppas att Nintendo byter ut dem mot fungerande kontroller.
Och ja. Barnsjukdom ÄR en grej. Mitt Wii hade problem att läsa "dubbelsidiga" DVDs, märkte jag precis i slutet. Den var från första generationen.
Och Red Ring of Death någon?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Skulle vara intressant med lite mer statistik om hur vanligt det är.
Har inte hört från någon av de jag känner som haft problem med det. Men givetvis är det störigt, och man kan ju hoppas att Nintendo byter ut dem mot fungerande kontroller.
Och ja. Barnsjukdom ÄR en grej. Mitt Wii hade problem att läsa "dubbelsidiga" DVDs, märkte jag precis i slutet. Den var från första generationen.
Och Red Ring of Death någon?

Red Ring var rätt förfärligt, men det visade sig inte i någon större skala förrän typ efter ett år. Inte direkt samma mönster som vi sett med Switch.

Skrivet av xverminator:

Dom måste fixa till detta! Hur svårt kan det vara att designa om detta!

Uppenbarligen svårt nog för att dom inte lyckades göra rätt första gången...

Medlem

Jag har inte haft några problem alls med mina joycons. Jag sitter Ca 3 meter från konsolen.

Dock gillar jag inte de pyttesmå kontrollerna med miniknappar som sitter allt för nära varandra. De är verkligen gjorda för små barn och inte vuxna män.

Så därför köpte jag en PRO kontroller och det är som nat toch dag. Knappar som är i en storlek man förväntar sig att de ska vara och på rätt avstånd från varandra så att man inte trycker fel.

Medlem

Switch på pappret såg bra ut, men med alla brister i slutproduktionen och fel så är den knappast värd pengarna.. köp istället en ps4 eller xbox o man har fan inga probelm som switch då har...

Medlem

Det låter som att Nintendo redan visste om felen på Switch innan lanseringen.
Skumt

Medlem

"Inte vanligare än annan ny hårdvara"? Nä, ok.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som alltid är det de missnöjda som ropar högst, så man ska alltid ta omfattningen av problemen med en nypa salt innan det kommer lite tillförlitlig statistik.

När det gäller repade skärmar känns det som en designmiss från första början. Om jag ska tillverka en docka, framförallt en som troligtvis kommer användas mycket av barn, skulle jag inte designa den med en sida som täcker hela skärmen, utan istället försöka lämna skärmen så fri som möjligt. Det känns ogenomtänkt.

Man kan ju också vända på det. Skärmen är mer skyddad från lekande barn som det är designat nu. Har två småbarn som ofta kör med bilar och andra leksaker framme vid TV-bänken, så jag uppskattar att skärmen är någorlunda skyddad av dockan

Dock tycker jag att Nintendo har snålat lite. De kunde ha skickat med ett skärmskydd i stället för att folk ska behöva upptäcka hur lätt den är att repa i efterhand när det kan vara för sent. Lite tråkigt när det mest köpta tillbehöret till Switch just nu är ett skärmskydd.

Medlem

Håller med de som manar till lugn innan vi har tillförlitlig statistik. Konsolen har ju sålt som smör och då ökar såklart också det absoluta värdet måndagsexemplar. Det betyder inte att det är en hög andel. med det sagt borde ju folk som fått felaktiga kontroller kunna byta sina. Så därför är det väl riktigt att börja spåra så mycket det går i produktionsleden utifrån de rapporter som kommer in. Inte så mycket mer att göra just nu.

Medlem

Kan ju var att dom har olika favriker för att hinna med vilket blir olika i kvalite.
Apple hade/har så med glas till nån av telefonerna, ett av glasen var designade fel men rätt vilket gjorde att vissa skärmskydd inte kunde fästas.
På tal om skärmskydd, finns de inte till Switch?

1
Skriv svar