Heaton chanslös i Mästarnas mästare

Robot
Heaton chanslös i Mästarnas mästare
Medlem
Heaton chanslös i Mästarnas mästare

va han gjorde där ens från början kan man ju undra.. gick som det gick.

Medlem

En stillasittande karriär och ungdom skapar nog inte samma fysiska belägg som en elitidrottare nej.

Medlem

Skulle säga att det är en stor skillnad mellan Sport och Idrott. De som deltar i det här programmet är idrottare oftast och de som har vunnit har alla varit idrottare.

Visst det finns sporter som är extremt fysisktkrävande men skulle inte direkt påstå att E-sport är inräknat där.

Medlem

Låt de andra stofilerna köra CS för att det ska bli rättvist då.

Medlem

Man får ju börja fundera på vem tävlingen är gjord för. Visst, jag tycker e-sport skulle klassas som en sport, men just för Mästarnas mästare så är det rätt onödigt att vara med om man inte är en fysisk idrottare. Man kan ju lika gärna säga att världsmästaren i schack skulle behöva vara med, men sålänge man inte har några grenar som är tagna från e-sport eller schack så kommer "gamers" få stryk. Ännu bättre tycker jag vore om dom pusha för ett eget program där det krävs reflexer, spatial förmåga, visualisering i 3D-rymd osv, så e-sportare (och "spelare" överlag) kan få visa upp vad dom faktiskt är tränade i på.
Försök få Tommy Söderström att micromanage 3 baser i SC så får får vi se hur länge det tar innan han får storpisk.

Medlem

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Redaktör
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är en stor skillnad mellan Sport och Idrott. De som deltar i det här programmet är idrottare oftast och de som har vunnit har alla varit idrottare.

Visst det finns sporter som är extremt fysisktkrävande men skulle inte direkt påstå att E-sport är inräknat där.

Jag har svårt att tro att man kan komma särskilt långt utan att ha eller ha haft grundfysik som närmar sig elitnivå. Det är givetvis möjligt att folk som Heaton kan närma sig det; snooker-spelare som Ronnie O'Sullivan håller sig i god fysisk trim för att deras spel tjänar på det. Men jag tror åtskillig i mindre fysiskt krävande sporter saknar den extrema grundträningen, och de kanske är mindre skickliga på att ta ut sig totalt när så krävs.


signatur
Inaktiv

Jag skulle säga att e-sport är e-sport och inte nödvändigtvis sport.

Sen inget ont om Emil men han är ingen atlet. Det är skillnad på att lyfta lite vikter ibland och att träna för att prestera.

Muskelmassa som inte direkt bidrar till att utföra en uppgift gör även uppgiften svårare pga extra tyngd och större syresättningsbehov. Det är fullt möjligt att gå till gymmet och träna sig mindre atletisk, så man springer långsammare, hoppar lägre, orkar mindre etc.

Redaktör
Skrivet av Gamer-Tompa:

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Så är de, pojkarna från Hedemora.


signatur
Medlem

Det var ju inte direkt några grenar som var till Emils fördel tack vare hans storlek. Det säger sig självt att hans låda som är bra mycket tyngre än alla andras kommer att borra ner sig i sanden...

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Låt de andra stofilerna köra CS för att det ska bli rättvist då.

På vilket sätt blir det rättvist? De tävlar ju inte direkt i störtlopp eller hockey heller.

Medlem

Äh, inget jag kollar på men var väl kul att han fick vara med!

Medlem

Folk pratar om Mästarnas mästare som det vore typ OS. Det är ett lekprogram på TV. (ett rätt underhållande också)

Medlem

Inte så konstigt dock att han inte var i dunderform när de andra fick 1 år på sig att förbereda sig medan Heaton fick två veckor..

Avstängd

Det är skillnad på Heaton och Zlatan, det vet alla.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

I hängande där hade Heaton mycket fötterna i vattnet vilket gör honom trött mycket fortare än de andra. De var inte rättvis grej va!

Medlem

Det här är den mest välskrivna nyheten jag sett på FZ på länge, uppskattas starkt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Så är de, pojkarna från Hedemora.

De som åker Volvo 740 och spenderar fritiden vid McDonalds?

FML
Medlem

Esport är en sport, men dem som tävla är inte atleter. Min defintion iaf.

Många säger ju även UFC inte är en sport, men den är väl mest fysiks krävande om nåt, vad säger Tommy om detta trors?

Redaktör
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Så är de, pojkarna från Hedemora.

De som åker Volvo 740 och spenderar fritiden vid McDonalds?

På min tid var det 240 och Smacken som gällde, men ja.


signatur
Medlem

Han skulle valt Posa!!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Fan, jag trodde CS-reflexerna skulle göra han ostoppbar i nattduellerna.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Så är de, pojkarna från Hedemora.

De som åker Volvo 740 och spenderar fritiden vid McDonalds?

På min tid var det 240 och Smacken som gällde, men ja.

Tror det finns någonting som heter Lappens nu!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag skulle säga att e-sport är e-sport och inte nödvändigtvis sport.

Sen inget ont om Emil men han är ingen atlet. Det är skillnad på att lyfta lite vikter ibland och att träna för att prestera.

Muskelmassa som inte direkt bidrar till att utföra en uppgift gör även uppgiften svårare pga extra tyngd och större syresättningsbehov. Det är fullt möjligt att gå till gymmet och träna sig mindre atletisk, så man springer långsammare, hoppar lägre, orkar mindre etc.

Ja precis, en del här menade att han skulle göra så bra ifrån sig i och med att var var "vältränad".
Men det är skillnad på att ha tränat så målmedvetet som de andra förmodligen ha gjort och på andra premisser.
De har ju en helt annan grund i träningen.

Så kan inte säga att jag är förvånad att han försvann direkt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Esport är en sport, men dem som tävla är inte atleter. Min defintion iaf.

Många säger ju även UFC inte är en sport, men den är väl mest fysiks krävande om nåt, vad säger Tommy om detta trors?

Jag tycker att man kan ställa frågan om både UFC och t ex boxning, om varför det är okej att knocka skiten ur varann inför en större publik? Fast att det finns en viss respekt mellan parterna och att dom är med båda på noterna så, känns det som att man är lite fel ute med båda utövningen. Med varje slag som träffar huvudet så tänker iaf jag att en liten droppe utav hjärnan kom ut samtidigt, med den där smällen.

I bästa men värsta fall så står ena bara på benen i knappt 10sek. Ett Antiklimax om nånting.

Det är väl som alltid att det är pengarna som styr.

E-sport är en atletiskt kamp rent mentalt. Den fysiska kampen påbörjas nog med den där bananen som man proppar i sig efteråt.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Esport är en sport, men dem som tävla är inte atleter. Min defintion iaf.

Många säger ju även UFC inte är en sport, men den är väl mest fysiks krävande om nåt, vad säger Tommy om detta trors?

Skillnad på sport och sport, kolla dom som håller på med Adventure run vilket e de sjukaste jag vet. Väldigt få och jag tror inte en UFC pallat korta rundan tex eller Tour de France.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det var ju inte direkt några grenar som var till Emils fördel tack vare hans storlek. Det säger sig självt att hans låda som är bra mycket tyngre än alla andras kommer att borra ner sig i sanden...

Nä va fan var det liksom? Det är rätt svårt att rubba en låda om den sitter fast.

Men så länge Heaton lanserar sig själv. Förhoppningarna är ju att han kan delta i fler program och visa upp sig för esportens bästa.

Medlem

Schack är ingen sport, det är en tävling.
Poker är ingen sport, det är en tävling.
Spel är ingen sport, det är en tävling.

Man kan tävla i datorspel, men det gör det inte till en sport.


signatur

Ni är sådana ballongskallar.

Se episod 2 . ( http://www.svtplay.se/video/12763576/mastarnas-mastare/mastar... )
Det handlade om två grenar.
1. Hoppa upp och ner tills en ballong exploderar.. Det handlar inte om styrka eller uthållighet, utan att ha liten kroppsvikt, och rejäl kondition.
2. Dra en fruktåda med rep - 43:00 - Emils låda fastande i marken.. Bildbevis: https://snag.gy/46r0oU.jpg

Sen, ni tror inte att SVT vinklade HeatoNs ( Esportens representant ) introduktion så han ansågs vara en snäll, kul kille med hockeybakgrund (Ge ESporten plus poäng) i första avsnittet. För att i andra episoden låta honom åka ut av risk att annars tappa tittare från förra säsongerna.

Det handlar inte om Heatons prestation.
Det handlar om SVTs tittarsiffror. SVT vågade helt enkelt inte låta en Esportare vara kvar i deras "show" längre än ett avsnitt. Det är rätt uppenbart.

Bara för o bevisa det.. Sista tävlingen, ljus-stavarna. På en mässa i förra veckan hade man "skapat" den tävlingen i lokalen. Jag tävlade mot en kvinna som är 25 år äldre. Det är SÅÅÅ enkelt "låta" en person vinna i denna tävling.. Allt du behöver är att vänta.. en halv.. till en sekund längre att räcka dig efter stavarna.. så vinner den andra personen i de flesta fallen. .. A) det syns knappt för åskådarna B) i TV kan man enkelt klippa så det ser ut som ingen "låtsas" förlora.

Jag är helt övertygad om SVT hade fått mer positiva gensvar på Heatons deltagande , hade han klarat sig minst till avsnitt 5 eller 6.

Skriv svar