Heaton chanslös i Mästarnas mästare

Medlem
Skrivet av cammo:

Schack är ingen sport, det är en tävling.
Poker är ingen sport, det är en tävling.
Spel är ingen sport, det är en tävling.

Man kan tävla i datorspel, men det gör det inte till en sport.

Allt det där är sport, men inget av dom är idrott.

FML
Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Schack är ingen sport, det är en tävling.
Poker är ingen sport, det är en tävling.
Spel är ingen sport, det är en tävling.

Man kan tävla i datorspel, men det gör det inte till en sport.

Allt det där är sport, men inget av dom är idrott.

Samtidigt så är de en massa idrott i OS, som står för Olympiska Spelen. Semantik?

Medlem

Var inte direkt något som borde överraska någon. En elitidrottare är ungefär tusen gånger starkare i allt som har med fysisk aktivitet att göra. Jag älskar e-sport men att vara med i mästarnas mästare är nog ett snäpp som inte riktigt är samma sak.

Medlem
Skrivet av bjornp:

Det här är den mest välskrivna nyheten jag sett på FZ på länge, uppskattas starkt.

Faktiskt, jag blev förvånad över den plötsliga kvaliteten!

Medlem
Skrivet av kentxy:

Esport är en sport, men dem som tävla är inte atleter. Min defintion iaf.

Många säger ju även UFC inte är en sport, men den är väl mest fysiks krävande om nåt, vad säger Tommy om detta trors?

Precis en esportare är ingen atlet.
Men sen kära nån.
UFC är inte en sport det är en organisation inom MMA som är en inriktning i kampsport.
Jag trodde att misstolkningar som att sporten heter UFC eller ultimate fighting försvann i början på 2000 talwt då det blev etablerat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Haha vad förvånad jag är xD Vad skulle han där att göra, pinsamt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Samtliga medaljörer genom åren har sysslat med fysiskt ansträngande idrotter, till exempel längdsidor, hockey, boxning, fotboll, landsvägscykling och handboll."

Längdsidor, är det någon form av finsk skidåkning?

Medlem

Nu famlar jag lite, men jag har fått intrycket av att MM är blandade utmaningar som ofta ställer krav på uthållning.

Det är en jäkla skillnad på att pressa på gymmet några dar i veckan och att elitidrotta ett halvt liv. Kul att han var med, men någon måste åka ut och även om det inte var givet att det skulle vara Emil så tidigt så är det inte heller så överraskande.

Medlem

nu har jag inte sett avsnitt två men det brukar ju vara många andra grenar som taktik, minne, strategi etc som inte har med fysisk aktiviteta att göra. känns som det borde passat bättre. var det inget sånt?

Medlem
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Se episod 2 . ( http://www.svtplay.se/video/12763576/mastarnas-mastare/mastar... )
Det handlade om två grenar.
1. Hoppa upp och ner tills en ballong exploderar.. Det handlar inte om styrka eller uthållighet, utan att ha liten kroppsvikt, och rejäl kondition.
2. Dra en fruktåda med rep - 43:00 - Emils låda fastande i marken.. Bildbevis: https://snag.gy/46r0oU.jpg

Sen, ni tror inte att SVT vinklade HeatoNs ( Esportens representant ) introduktion så han ansågs vara en snäll, kul kille med hockeybakgrund (Ge ESporten plus poäng) i första avsnittet. För att i andra episoden låta honom åka ut av risk att annars tappa tittare från förra säsongerna.

Det handlar inte om Heatons prestation.
Det handlar om SVTs tittarsiffror. SVT vågade helt enkelt inte låta en Esportare vara kvar i deras "show" längre än ett avsnitt. Det är rätt uppenbart.

Bara för o bevisa det.. Sista tävlingen, ljus-stavarna. På en mässa i förra veckan hade man "skapat" den tävlingen i lokalen. Jag tävlade mot en kvinna som är 25 år äldre. Det är SÅÅÅ enkelt "låta" en person vinna i denna tävling.. Allt du behöver är att vänta.. en halv.. till en sekund längre att räcka dig efter stavarna.. så vinner den andra personen i de flesta fallen. .. A) det syns knappt för åskådarna B) i TV kan man enkelt klippa så det ser ut som ingen "låtsas" förlora.

Jag är helt övertygad om SVT hade fått mer positiva gensvar på Heatons deltagande , hade han klarat sig minst till avsnitt 5 eller 6.

Om Heaton förlorade tävligen med flit gör det väl bara honom till en ännu större förlorare.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag skulle säga att e-sport är e-sport och inte nödvändigtvis sport.

Sen inget ont om Emil men han är ingen atlet. Det är skillnad på att lyfta lite vikter ibland och att träna för att prestera.

Muskelmassa som inte direkt bidrar till att utföra en uppgift gör även uppgiften svårare pga extra tyngd och större syresättningsbehov. Det är fullt möjligt att gå till gymmet och träna sig mindre atletisk, så man springer långsammare, hoppar lägre, orkar mindre etc.

Väldigt sant!

Skrivet av keffosteffo:

Fan, jag trodde CS-reflexerna skulle göra han ostoppbar i nattduellerna.

Helt ärligt, jag också. Jag förutspådde faktiskt, innan säsongen drog igång, att Heaton skulle hamna i nattduell titt som tätt men ändå klara sig kvar p g a sina reflexer och sin snabba reaktionstid.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av Adex:
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Om Heaton förlorade tävligen med flit gör det väl bara honom till en ännu större förlorare.

Nej.

Pengar, lille Adex.

Det handlar om Pengar.
Sen handlar det om någonting större - SVTs rykte.

Om du visste hur många personer som "låtsas" i SVT program bara för att attrahera mest tittare.

Trodde du att i t.e.x. Let's Dance, Idol, Ex. Robinsson, Big Brother att vinnaren är bäst? Svar nej. Det handlar om vem som är mest populär hos tittarna. Så har det varit sen 30-40 år tillbaka.

Heaton förlorade i Avsnitt 2 för SVT bad honom göra det.
-Det förklarar varför hans låda "fastnade" eller varför han kom näst sist i "ballongtävlingen" .
Inget snack om det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Lite ot men jäklar vad imponerad jag blev av Posa. Segt virke i den gubben!

Så är de, pojkarna från Hedemora.

De som åker Volvo 740 och spenderar fritiden vid McDonalds?

På min tid var det 240 och Smacken som gällde, men ja.

Kul att lilla hemstaden kom på tal

Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Fan, jag trodde CS-reflexerna skulle göra han ostoppbar i nattduellerna.

Ja, att snabbt identifiera och reagera på förändring i synfältet känns onekligen som något han borde kunna hantera bättre än en simmare. Jag var övertygad om att han skulle dominera. Sen var han ju grovt nervös också.

Sen den där lådsläpningen... Nog för att hans låda grävde ner sig, men vad hade han för teknik egentligen!? Man måste ju använda benen, det är ju där styrkan finns. Han stod ju mest och lutade sig halvvikt och försökte använda armarna. Även i ballongtävlingen så kändes det som att han föll mycket på tekniken och hade kunnat klara sig bättre genom att tänka mer på vad han gjorde.

Medlem

Det verkar dock som programmet använde diskriminerande grenar som alla var av en typ som gynnade de som rört på kroppen. Alltså traditionell idrott.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det verkar dock som programmet använde diskriminerande grenar som alla var av en typ som gynnade de som rört på kroppen. Alltså traditionell idrott.

Haha, ok. Han var sämst helt enkelt.

Medlem

Jag tycker det var kul att Heaton var med för det gör e-sportandet mera accepterat. Det var kul att se deltagarna sitta som frågetecken med när han förklarade vad sporten går ut på. Jo, jag tycker definitivt e-sport är värdigt att kallas för sport. Än så länge har det inte varit med i OS, men var så säkra att det kommer vara en gren i OS om några spel. Har arkitektur varit en gren i OS kan definitivt datorspel vara det. Frågan är väl bara vilket spel man ska tävla i?

Mästarnas mästare handlar om mästare av olika slag. Så givetvis passar Heaton i det här gänget precis lika mycket som Ragnar Skanåker (skyttelegendar) hade gjort det. Jag tror ingen hade ens blinkat om en yngre version av Skanåker hade deltagit (nu är han för gammal då han är 80 år).

Men att Heaton inte skulle ha en chans, det är lika självklart det. Han har aldrig tränat uthållighet så givetvis låg han i underläge redan från början.

Inaktiv
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Se episod 2 . ( http://www.svtplay.se/video/12763576/mastarnas-mastare/mastar... )
Det handlade om två grenar.
1. Hoppa upp och ner tills en ballong exploderar.. Det handlar inte om styrka eller uthållighet, utan att ha liten kroppsvikt, och rejäl kondition.
2. Dra en fruktåda med rep - 43:00 - Emils låda fastande i marken.. Bildbevis: https://snag.gy/46r0oU.jpg

Sen, ni tror inte att SVT vinklade HeatoNs ( Esportens representant ) introduktion så han ansågs vara en snäll, kul kille med hockeybakgrund (Ge ESporten plus poäng) i första avsnittet. För att i andra episoden låta honom åka ut av risk att annars tappa tittare från förra säsongerna.

Det handlar inte om Heatons prestation.
Det handlar om SVTs tittarsiffror. SVT vågade helt enkelt inte låta en Esportare vara kvar i deras "show" längre än ett avsnitt. Det är rätt uppenbart.

Bara för o bevisa det.. Sista tävlingen, ljus-stavarna. På en mässa i förra veckan hade man "skapat" den tävlingen i lokalen. Jag tävlade mot en kvinna som är 25 år äldre. Det är SÅÅÅ enkelt "låta" en person vinna i denna tävling.. Allt du behöver är att vänta.. en halv.. till en sekund längre att räcka dig efter stavarna.. så vinner den andra personen i de flesta fallen. .. A) det syns knappt för åskådarna B) i TV kan man enkelt klippa så det ser ut som ingen "låtsas" förlora.

Jag är helt övertygad om SVT hade fått mer positiva gensvar på Heatons deltagande , hade han klarat sig minst till avsnitt 5 eller 6.

Haha vilka konspirationsteorier, men det är ju intressant att de körde Emils tillbakablick i det första avsnittet.
Annars har du rätt om att grenarna inte var anpassade för Emil alls. Hänga i en dip-position som i första avsnitten och hänga från en stång i detta avsnitt, båda är mycket lättare ju lättare kropp man har.
Sen hinderbanan i första avsnittet var ju mer eller mindre omöjlig för Emils lag att klara. Emil skulle alltså klättra upp på en liten tjej och en gammal man när han väger 100+?
Knäböjsgrejen, om det inte var någon speciell vikt inblandad så är det betydligt lättare och speciellt snabbare att göra knäböj för en kort person.

Sen handlar ju alla styrkegrejer om styrka i förhållande i kroppsvikt som dra-låde saken och aldrig om råstyrka.

Hade varit intressant med grenar som längdhopp, 100 meter, simning, spjutkastning osv. utan några handikapp.

Medlem

Ja se hur det kan gå i ett lekprogram på tv!

Eventuell diskussion om fysisk prestationsförmåga, hur man är tränad osv är ju helt onödig i det här fallet, då den varierar oherhört beroende på sport. Ett sådant här program är ju meningslöst att ta seriöst utan i så fall mer se det för personligheterna i det.

Medlem
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Se episod 2 . ( http://www.svtplay.se/video/12763576/mastarnas-mastare/mastar... )
Det handlade om två grenar.
1. Hoppa upp och ner tills en ballong exploderar.. Det handlar inte om styrka eller uthållighet, utan att ha liten kroppsvikt, och rejäl kondition.
2. Dra en fruktåda med rep - 43:00 - Emils låda fastande i marken.. Bildbevis: https://snag.gy/46r0oU.jpg

Sen, ni tror inte att SVT vinklade HeatoNs ( Esportens representant ) introduktion så han ansågs vara en snäll, kul kille med hockeybakgrund (Ge ESporten plus poäng) i första avsnittet. För att i andra episoden låta honom åka ut av risk att annars tappa tittare från förra säsongerna.

Det handlar inte om Heatons prestation.
Det handlar om SVTs tittarsiffror. SVT vågade helt enkelt inte låta en Esportare vara kvar i deras "show" längre än ett avsnitt. Det är rätt uppenbart.

Bara för o bevisa det.. Sista tävlingen, ljus-stavarna. På en mässa i förra veckan hade man "skapat" den tävlingen i lokalen. Jag tävlade mot en kvinna som är 25 år äldre. Det är SÅÅÅ enkelt "låta" en person vinna i denna tävling.. Allt du behöver är att vänta.. en halv.. till en sekund längre att räcka dig efter stavarna.. så vinner den andra personen i de flesta fallen. .. A) det syns knappt för åskådarna B) i TV kan man enkelt klippa så det ser ut som ingen "låtsas" förlora.

Jag är helt övertygad om SVT hade fått mer positiva gensvar på Heatons deltagande , hade han klarat sig minst till avsnitt 5 eller 6.

Tack, nån annan som förstår att TV är scriptat kraftigt.

Medlem
Skrivet av stephyswe:
Skrivet av Adex:
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Om Heaton förlorade tävligen med flit gör det väl bara honom till en ännu större förlorare.

Nej.

Pengar, lille Adex.

Det handlar om Pengar.
Sen handlar det om någonting större - SVTs rykte.

Om du visste hur många personer som "låtsas" i SVT program bara för att attrahera mest tittare.

Trodde du att i t.e.x. Let's Dance, Idol, Ex. Robinsson, Big Brother att vinnaren är bäst? Svar nej. Det handlar om vem som är mest populär hos tittarna. Så har det varit sen 30-40 år tillbaka.

Heaton förlorade i Avsnitt 2 för SVT bad honom göra det.
-Det förklarar varför hans låda "fastnade" eller varför han kom näst sist i "ballongtävlingen" .
Inget snack om det.

Fast nu pratade du ju om hur lätt det är att låta någon vinna i den där käppduellen. Var SVT och höll i Heatons arm då eller? För annars hade han ju kunnat vinna och stå för vad han representerade i stället för att slänga e-sport under bussen för egen monetär vinning.

Medlem
Skrivet av stephyswe:
Skrivet av Adex:
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Om Heaton förlorade tävligen med flit gör det väl bara honom till en ännu större förlorare.

Nej.

Pengar, lille Adex.

Det handlar om Pengar.
Sen handlar det om någonting större - SVTs rykte.

Om du visste hur många personer som "låtsas" i SVT program bara för att attrahera mest tittare.

Trodde du att i t.e.x. Let's Dance, Idol, Ex. Robinsson, Big Brother att vinnaren är bäst? Svar nej. Det handlar om vem som är mest populär hos tittarna. Så har det varit sen 30-40 år tillbaka.

Heaton förlorade i Avsnitt 2 för SVT bad honom göra det.
-Det förklarar varför hans låda "fastnade" eller varför han kom näst sist i "ballongtävlingen" .
Inget snack om det.

Påstår du på allvar att SVT pröjsade Heaton för att lägga sig? Du tror inte mycket om Heaton i så fall… Annars påstår du att Heaton la sig för att vara snäll. Men det rimmar illa med den vinnarskalle han är. Jag personligen tror han gjorde det bästa han kunde. Något annat vore verkligen skamligt.

Och för att förekomma dig, att SVT givetvis gör allt i sin makt för att påverka programmet så det blir så som de själva önskar. De lägger givetvis upp tävlingarna och tar dem i den ordning som ger dem störst sannolikhet att få programmet dit de vill (dvs mest attraktivt för tittarna). Men det är inte samma sak som att det är scriptat. För då måste man helt plötsligt förlita sig på att deltagarna kan spela efter manus och även accepterar när de själva förfördelas eller missgynnas. Något knappast inbitna tävlingsrävar gör i en handvändning.

Medlem

Att bågskytte är en ny nattduell för i år och att dom nästa vecka ska ha tävlingar som handlar om taktik... Slump? Nej.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Hade det varit en Quakespelare hade det sett annorlunda ut!

Medlem
Skrivet av stephyswe:
Skrivet av Adex:
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Om Heaton förlorade tävligen med flit gör det väl bara honom till en ännu större förlorare.

Nej.

Pengar, lille Adex.

Det handlar om Pengar.
Sen handlar det om någonting större - SVTs rykte.

Om du visste hur många personer som "låtsas" i SVT program bara för att attrahera mest tittare.

Trodde du att i t.e.x. Let's Dance, Idol, Ex. Robinsson, Big Brother att vinnaren är bäst? Svar nej. Det handlar om vem som är mest populär hos tittarna. Så har det varit sen 30-40 år tillbaka.

Heaton förlorade i Avsnitt 2 för SVT bad honom göra det.
-Det förklarar varför hans låda "fastnade" eller varför han kom näst sist i "ballongtävlingen" .
Inget snack om det.

LOL. Hur många av dom listade har gått på SVT? Robinson,för typ en miljard år sedan?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tror nog dom flesta inte vet vad E står för i E-Sport.
Okunskap på hög nivå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Tror nog dom flesta inte vet vad E står för i E-Sport.
Okunskap på hög nivå.

Elefantpolo väl?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Vem trodde något annat?
Vi pratar om personer som tränat intensivt sen unga år sedan på elitnivå i större delen av sina liv.
Mot en kille som suttit och spelat dator större delen av sitt liv.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av kentxy:

Esport är en sport, men dem som tävla är inte atleter. Min defintion iaf.

Många säger ju även UFC inte är en sport, men den är väl mest fysiks krävande om nåt, vad säger Tommy om detta trors?

Skillnad på sport och sport, kolla dom som håller på med Adventure run vilket e de sjukaste jag vet. Väldigt få och jag tror inte en UFC pallat korta rundan tex eller Tour de France.

Det här är som att jämföra äpplen och vattenmeloner, en person som cyklar Tour de France skulle antagligen klara sig 5 sec i ringen mot en UFC utövare.

Olika idrotter kräver olika träning, olika förutsättningar och ger dig olika resultat. Att träna för att slåss ger dig (oftast) inte uthållighet, precis som att cykling inte ger dig teknik eller styrka för att slåss.

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av cammo:

Schack är ingen sport, det är en tävling.
Poker är ingen sport, det är en tävling.
Spel är ingen sport, det är en tävling.

Man kan tävla i datorspel, men det gör det inte till en sport.

Allt det där är sport, men inget av dom är idrott.

Samtidigt så är de en massa idrott i OS, som står för Olympiska Spelen. Semantik?

Jepp, stämmer bra det. Men samtidigt så syftar inte OS på att grenarna är spel utan att evenemanget är ett spel.

Oavsett så är alla ovanstående saker per definition sporter men inte idrotter.

"Sport är ett samlingsbegrepp för olika mer eller mindre atletiska aktiviteter med eller utan tävlingsmoment. Gemensamt för sporter är att de är redskapsbaserade, till skillnad från idrotter som är ansträningsbaserade"

Skriv svar