1,5 miljoner köpte Switch första veckan, enligt analytiker

Robot
1,5 miljoner köpte Switch första veckan, enligt analytiker
Medlem
1,5 miljoner köpte Switch första veckan, enligt analytiker

Baaah, är så sjukt sugen men så orolig över alla problem...för att inte tala om att jag bara vill spela Zelda.

ntenedu swtech y u heff to b expensiv zleda onle gem

Medlem

varför köpte 11% inte Zelda,liksom varför? O_o

Finns ju inget annat xD

Medlem
Skrivet av Halvars90:

varför köpte 11% inte Zelda,liksom varför? O_o

Finns ju inget annat xD

89% var väl bara de som köpte det samtidigt? Om 11% av alla köpte Zelda efter konsollen separat eller på annat ställe (pga billigare pris, eller online t.ex.) så blir det ju 100%

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av ClockWise:

Baaah, är så sjukt sugen men så orolig över alla problem...för att inte tala om att jag bara vill spela Zelda.

ntenedu swtech y u heff to b expensiv zleda onle gem

Fan. Det får bli att lägga vantarna på en billig Wii U så man slipper bli utan Zelda.

Smart! Jag tänkte fan inte ens så långt. Mot tradera!

Medlem

Jaha, den säljer bra alltså?

Då är det väl dags att sluta tillverka den snart då, i sann Nintendo-anda!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Stackare köpa en konsol som får repad bildyta om man sätter ner den i dockan ...Lär finnas en massa switch på tradera/ebay i sommar ...

Medlem

Själv väntar jag på en switch PRO.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av ClockWise:

Baaah, är så sjukt sugen men så orolig över alla problem...för att inte tala om att jag bara vill spela Zelda.

ntenedu swtech y u heff to b expensiv zleda onle gem

Fan. Det får bli att lägga vantarna på en billig Wii U så man slipper bli utan Zelda.

Ett begagnat Wii U får du betala drygt 2000kr för, i värsta fall 2500. Då tycker jag att det är värt de extra 1000-1500kr för att få en sprillans ny konsol. Slog man till på Elgigantens Zelda bundle-erbjudande så hade det blivit ännu mer lönsamt. Då snackar vi om en en prisskillnad på kanske 900kr. Nu finns det ju i och för sig en hel del grymma spel till Wii U, så det är väl inte dåligt att köpa ett Wii U av den anledningen, men ska köpa en konsol bara för Zelda så tycker jag att Switch är mer värt det.

Verkar dessutom som att Switch kommer få en prestandauppdatering inom kort. Det ska tydligen finnas en bugg i nuvarande firmware som gör att GPU-kraft går till spillo, så förhoppningsvis kommer Zelda till Switch bli av med sina frame drops.

Medlem

Jag väntar på Xbox TWO

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av neocon:
Skrivet av ClockWise:

Baaah, är så sjukt sugen men så orolig över alla problem...för att inte tala om att jag bara vill spela Zelda.

ntenedu swtech y u heff to b expensiv zleda onle gem

Fan. Det får bli att lägga vantarna på en billig Wii U så man slipper bli utan Zelda.

Ett begagnat Wii U får du betala drygt 2000kr för, i värsta fall 2500. Då tycker jag att det är värt de extra 1000-1500kr för att få en sprillans ny konsol. Slog man till på Elgigantens Zelda bundle-erbjudande så hade det blivit ännu mer lönsamt. Då snackar vi om en en prisskillnad på kanske 900kr. Nu finns det ju i och för sig en hel del grymma spel till Wii U, så det är väl inte dåligt att köpa ett Wii U av den anledningen, men ska köpa en konsol bara för Zelda så tycker jag att Switch är mer värt det.

Verkar dessutom som att Switch kommer få en prestandauppdatering inom kort. Det ska tydligen finnas en bugg i nuvarande firmware som gör att GPU-kraft går till spillo, så förhoppningsvis kommer Zelda till Switch bli av med sina frame drops.

Såg detta också. Tänker inte lägga 2000 för en Wii U :< Får vänta tills vintern och se spelutbudet till Switch, kanske kan motivera ett köp då.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Stackare köpa en konsol som får repad bildyta om man sätter ner den i dockan ...Lär finnas en massa switch på tradera/ebay i sommar ...

Om man inte drämmer in Switchen i dockan så tror jag nog att man klarar sig rätt bra utan repor på sin enhet. Inga repor eller andra problem här eller för någon jag känner. Skadar dock ändå inte att sätta på ett skydd på skärmen som vilken portabel enhet som helst med så stor skärm vilket jag också snart kommer att införskaffa. Super nöjd med mitt inköp och Zelda.

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Verkar dessutom som att Switch kommer få en prestandauppdatering inom kort. Det ska tydligen finnas en bugg i nuvarande firmware som gör att GPU-kraft går till spillo, så förhoppningsvis kommer Zelda till Switch bli av med sina frame drops.

Intressant, har du källa på detta? Det hade väl fixat frame drops i andra spel också.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Stackare köpa en konsol som får repad bildyta om man sätter ner den i dockan.

Då är man jävligt kass om man lyckas med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Bojkott:

Verkar dessutom som att Switch kommer få en prestandauppdatering inom kort. Det ska tydligen finnas en bugg i nuvarande firmware som gör att GPU-kraft går till spillo, så förhoppningsvis kommer Zelda till Switch bli av med sina frame drops.

Intressant, har du källa på detta? Det hade väl fixat frame drops i andra spel också.

http://wccftech.com/nintendo-switch-firmware-gpu-drain/

Återstår dock att se ifall detta bara gäller Fast RMX eller alla spel. Men om man kan åtgärda så att upplösningen inte skalas ner till 720p utan håller sig i stabila 1080p i ett spel som Fast RMX så tycker man ju att man även borde kunna undvika frame drops i Zelda.

Medlem

Just nu är det ju Zelda fansen som köpt Switch och den kurvan lär nog mättas av nu närmaste veckorna. Nu finns dessutom Switch i lager typ överallt, så kurvan kommer nog plana ut en hel del tills Mario Kart 8 Deluxe släpps, så blir det en liten topp igen gissar jag.

Sen lär det nog dröja till Mario Odyssy tills nästa våg kommer nära jul, så då kommer nog Switch ta fart.

Men konsolen är väldigt dyr och väldigt få spel till i nuläget samt en del barnsjukdomar med Switch, så jag tror inte den breda massan kommer haka på än.

Medlem

Jag väntar till december med att shoppa min Switch. Då blir det självklart Zelda och det nya Super Mario Odessey som jag verkligen saknade nu under "launchen"...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Någon mer som ännu inte fått sin switch? Förhandsbokat och betalat men väntar fortfarande. Tack nintendo...

Medlem

Själv så gillar jag inte alls att den känns ömtålig och att den är så inriktad på att den ska vara portabel. Min yngsta son är rätt hårdhänt och skulle lätt kunna dra upp och kasta iväg konsolen över rummet om något inte passade honom. Ipaen han har ser riktigt misshandlad ut och verkar ha en förmåga att laga sig själv. Han har tappat den många gånger ramen är bucklig och en gång råkade jag hälla vatten över den. Vi har nog räknat ut den 5 gånger eller fler men den kommer alltid tillbaka bara den får vila sig lite. Har aldrig varit med om något liknande faktiskt. Nästan så att man tror att den innehåller nano robbotar som lagar den.

Avstängd

Riktig skräpkonsoll. Vill man bara spela Zelda köp en beg Wii U eller vänta på en emulator.

Medlem

En bra start, onekligen.

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Bojkott:

Verkar dessutom som att Switch kommer få en prestandauppdatering inom kort. Det ska tydligen finnas en bugg i nuvarande firmware som gör att GPU-kraft går till spillo, så förhoppningsvis kommer Zelda till Switch bli av med sina frame drops.

Intressant, har du källa på detta? Det hade väl fixat frame drops i andra spel också.

http://wccftech.com/nintendo-switch-firmware-gpu-drain/

Återstår dock att se ifall detta bara gäller Fast RMX eller alla spel. Men om man kan åtgärda så att upplösningen inte skalas ner till 720p utan håller sig i stabila 1080p i ett spel som Fast RMX så tycker man ju att man även borde kunna undvika frame drops i Zelda.

Där ser man, hoppas att det löser diverse problem.

Medlem
Skrivet av Nybbe:

Riktig skräpkonsoll. Vill man bara spela Zelda köp en beg Wii U eller vänta på en emulator.

Begagnade Wii U kostar uppemot 2,5k, ingen extrem prisskillnad.

1
Skriv svar