Handhållen retro-gaming

Medlem
Handhållen retro-gaming

Jag pendlar ~en timma till och från jobbet varje dag, och spelar således en hel del spel på mobilen under den tiden. Eftersom det fungerar sådär att spela med hjälp av touch-skärmen har jag investerat i diverse handkontroller till mobilen, och idag kom äntligen min efterlängtade SNES-kontroll. Eftersom SNES är min favoritkonsol, och den konsol som jag växte upp med, så jag känner mig som rena barnet igen, och planerar till och med att gå till sängs extra tidigt ikväll så att jag kan få inviga kontrollen på riktigt när jag åker till jobbet imorgon.

Utöver att vara min favoritkonsol, har just den här kontrollen förmåga att paras ihop med det stativ som syns i bilden, så att man kan fästa mobiltelefonen till kontrollen vilket kommer göra det smidigare för mig att spela på resande fot.

Jag tar gärna emot tips och rekommendationer på SNES-spel som man bör ha spelat igenom eller åtminstone upplevt. (Har redan en lång rad spel på telefonen, men vet inte riktigt var jag ska börja. Sneglar lite åt Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, eller Super Castlevania IV.)

Familjebild av min kontrollsamling:

#blogg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Handhållen retro-gaming

8Bitdo gör riktigt grymma kontroller. Önskar bara att de kunde släppa en trådlös mottagare till N64 som de har gjort med NES och SNES.

Inaktiv

Jag sålde just mitt SNES + samlingen på hela två spel för det var alldeles för stor fördröjning tack vare min nyare tv-apparat. Istället ska jag köpa 8bitdo dosor och köra emulator framöver

Medlem

Shit vad jag inte skulle kunna sitt och spela sådär bland folk. Kanske om jag var japan... men ja, inte nu =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Shit vad jag inte skulle kunna sitt och spela sådär bland folk. Kanske om jag var japan... men ja, inte nu =/

Jag kände samma sak i början, men det gick över så snart man insåg att de flesta blev avundsjuka eller nyfikna på var de kunde köpa eget. Sedan kanske det också är lite av en åldersgrej; efter en viss ålder bryr man sig helt enkelt inte om vad folk tycker och tänker.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Hipshot:

Shit vad jag inte skulle kunna sitt och spela sådär bland folk. Kanske om jag var japan... men ja, inte nu =/

Jag kände samma sak i början, men det gick över så snart man insåg att de flesta blev avundsjuka eller nyfikna på var de kunde köpa eget. Sedan kanske det också är lite av en åldersgrej; efter en viss ålder bryr man sig helt enkelt inte om vad folk tycker och tänker.

Så sant. Släppte efter 25 för mig

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Hipshot:

Shit vad jag inte skulle kunna sitt och spela sådär bland folk. Kanske om jag var japan... men ja, inte nu =/

Jag kände samma sak i början, men det gick över så snart man insåg att de flesta blev avundsjuka eller nyfikna på var de kunde köpa eget. Sedan kanske det också är lite av en åldersgrej; efter en viss ålder bryr man sig helt enkelt inte om vad folk tycker och tänker.

Alla är så klart olika, det skulle vara större chans att jag gjort detta då jag var ett litet litet barn.

Nu är jag ju inte alls intresserad av att folk på något sätt pratar med mig på bussen om någon elektronisk sak jag har, eller är avundsjuka på saker jag gör eller så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Bojkott:

8Bitdo gör riktigt grymma kontroller. Önskar bara att de kunde släppa en trådlös mottagare till N64 som de har gjort med NES och SNES.

Kan rekomendera retrobits trådlösa handkontroll till N64.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Bojkott:

8Bitdo gör riktigt grymma kontroller. Önskar bara att de kunde släppa en trådlös mottagare till N64 som de har gjort med NES och SNES.

Kan rekomendera retrobits trådlösa handkontroll till N64.

Ska kolla upp den

1
Skriv svar