Star Citizens beständiga värld nära; Multiplayer Mega Map släpps snart

Robot
Star Citizens beständiga värld nära; Multiplayer Mega Map släpps snart
Medlem
Star Citizens beständiga värld nära; Multiplayer Mega Map släpps snart

Vi närmar oss!

ELF
Medlem

Körde Star Marine igår med några. Det var tyvär en blandad upplevelse. Skoj men buggigt och laggigt.
MEN, met tar sig sa pyrromanen... Det rör sig framåt och som jag förstått det så ska även detta fixas till nästa patch. Håller tummarna på att det blir en markant skillnad i upplevelse.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Du kan redan idag gå mellan strider på rymdstationer till att flyga runt i rymdskepp. Om ni verkligen menar att Star Marine kommer integreras i PU (öppna världen) så är det något nytt, men det skulle jag inte hoppas på i första taget. Jag är rädd att utvecklingen av SC har drabbats av för många motgångar och misskötts allvarligt. Men vem vet? Jag kan ha fel!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

För de som inte vet vad mega-map är, det har egentligen inget med PU och göra utan är en ren teknisk term (dock gör det möjligt för PU).
Det handlar om att spelet inte har ngra landnings skärmar överhuvutaget mellan t.ex. starmarine eller arena commander, då i grund och botten det är samma assets som används. För att då inte ladda ur alla texturer modeller etc, och sedan ladda in de som behövs, så har de byggt ett system för att konstant stream assets runt dig. Det kallas därför mega map för allting är på en konstant streamande "map" istället för map x med stuff y och map y med stuff x.
Singleplayer versionen är redan inne, och det går sinnessjukt snabbt att ladda saker

Medlem
Skrivet av generalfil:

För de som inte vet vad mega-map är, det har egentligen inget med PU och göra utan är en ren teknisk term (dock gör det möjligt för PU).
Det handlar om att spelet inte har ngra landnings skärmar överhuvutaget mellan t.ex. starmarine eller arena commander, då i grund och botten det är samma assets som används. För att då inte ladda ur alla texturer modeller etc, och sedan ladda in de som behövs, så har de byggt ett system för att konstant stream assets runt dig. Det kallas därför mega map för allting är på en konstant streamande "map" istället för map x med stuff y och map y med stuff x.
Singleplayer versionen är redan inne, och det går sinnessjukt snabbt att ladda saker

Ah bra förklarat.

Här är problemet som jag ser det: om de nu ville ha "Star Marine" skulle de gjort det som en modul som går att lägga till var som helst. Tänk vad coolt om dem kunde ha Star Marine på olika platser i universumet? Om vilken bas som helst kunde stödja det. Ungefär som Elite Dangerous har "conflict zones" eller "resource extraction sites". Jag vet, Star Marine är mer komplicerat, men jag tycker att stora problemet med SC är att varje steg de tar är förhållandevis litet till deras vision som ska ha 100 solsystem.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

"Pengar rullar in som dom ska, Det går bra nu" ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Och nyss läste jag att de kommer att återaktivera möjligheten till att använda TrackIR igen i 2.6.2! (kommer tyvärr med ett par buggar )

Medlem

Release 2014, 2015, 2016, 2017?

Älskade idén bakom spelet, men till och med Chris sa att de måste nå release inom 3 år för att inte bli för stelt. De har kapitalt misslyckats med detta.

Om vi har tur så kanske SQ42 prelude släpps i slutet av året, men jag skulle inte räkna med det. Med tanke på att de i sista AtV sa att de BÖRJAT titta på hur de skulle integrera alla animationer de spenderat 5 år på att skapa så verkar framtiden inte särskilt bra

Medlem
Skrivet av wrangman:
Skrivet av generalfil:

För de som inte vet vad mega-map är, det har egentligen inget med PU och göra utan är en ren teknisk term (dock gör det möjligt för PU).
Det handlar om att spelet inte har ngra landnings skärmar överhuvutaget mellan t.ex. starmarine eller arena commander, då i grund och botten det är samma assets som används. För att då inte ladda ur alla texturer modeller etc, och sedan ladda in de som behövs, så har de byggt ett system för att konstant stream assets runt dig. Det kallas därför mega map för allting är på en konstant streamande "map" istället för map x med stuff y och map y med stuff x.
Singleplayer versionen är redan inne, och det går sinnessjukt snabbt att ladda saker

Ah bra förklarat.

Här är problemet som jag ser det: om de nu ville ha "Star Marine" skulle de gjort det som en modul som går att lägga till var som helst. Tänk vad coolt om dem kunde ha Star Marine på olika platser i universumet? Om vilken bas som helst kunde stödja det. Ungefär som Elite Dangerous har "conflict zones" eller "resource extraction sites". Jag vet, Star Marine är mer komplicerat, men jag tycker att stora problemet med SC är att varje steg de tar är förhållandevis litet till deras vision som ska ha 100 solsystem.

Tänk på att starmarine och arena commander är "spel" i spelet, som delvis då faktiskt ska vara ett Gamemode by it self, men också deras testbed för PU, för att kunna tweaka fpsen etc etc, i framtiden, kmr starmarine ha potential att kunna "spelas" vart som helst? No doubt, men det handlar mer om tech nu, och 3.0 kmr vara make it or break it patchen

Medlem
Skrivet av Faith101:

Release 2014, 2015, 2016, 2017?

Älskade idén bakom spelet, men till och med Chris sa att de måste nå release inom 3 år för att inte bli för stelt. De har kapitalt misslyckats med detta.

Om vi har tur så kanske SQ42 prelude släpps i slutet av året, men jag skulle inte räkna med det. Med tanke på att de i sista AtV sa att de BÖRJAT titta på hur de skulle integrera alla animationer de spenderat 5 år på att skapa så verkar framtiden inte särskilt bra

Tänk också då att det är qoute innan de gjorde omröstningen att göra spelet större.
Sqlude är ren spekulation av MR." he Who shall not be namned".
Och ja tar de tid, absolut, men jag låter de hellre jobba längre för ngt bättre

Medlem
Skrivet av generalfil:

För de som inte vet vad mega-map är, det har egentligen inget med PU och göra utan är en ren teknisk term (dock gör det möjligt för PU).
Det handlar om att spelet inte har ngra landnings skärmar överhuvutaget mellan t.ex. starmarine eller arena commander, då i grund och botten det är samma assets som används. För att då inte ladda ur alla texturer modeller etc, och sedan ladda in de som behövs, så har de byggt ett system för att konstant stream assets runt dig. Det kallas därför mega map för allting är på en konstant streamande "map" istället för map x med stuff y och map y med stuff x.
Singleplayer versionen är redan inne, och det går sinnessjukt snabbt att ladda saker

Ska sägas atti princip alla moderna spelmotorer fungerar med streaming assets idag.

Medlem

Väntar fortfarande på Sq42 som vi tyvärr sällan får några nyheter om. SC har jag redan tröttnat på. Totalt ointresserad i ett spel som verkar tvinga på oss allt möjligt när man bara vill flyga runt i rymden och ha kul. It's a long way from Wing Commander/Freelancer.

Medlem

Det här spelet kommer aldrig bli klart tyvärr. Bara massa smussel.

Medlem

Är spelet klart än hehe.

1
Skriv svar