Nier automata till PC

Medlem
Nier automata till PC

Om någon råkar komma över en tidig kopia av detta spel så berätta gärna hur ni upplevt pc portningen, hittar noll information på Internet.

Releasehästryttare

Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Medlem
Skrivet av Devan:

Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Du har inte två timmar på dig utan att man kan spela spelet upp till två timmar.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Devan:

Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Du har inte två timmar på dig utan att man kan spela spelet upp till två timmar.

Vill köpa fysisk version

Releasehästryttare
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Devan:

Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Du har inte två timmar på dig utan att man kan spela spelet upp till två timmar.

Vill köpa fysisk version

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Luftman:

Vill köpa fysisk version

https://media.giphy.com/media/1M9fmo1WAFVK0/giphy.gif

Billigare än steam skulle jag anta är en av anledningarna, sen kan fysiska versioner vara mer hmm "tillfredsställande" än digitala.
Fast om man har rätten till VIP priset på GMG så får man spelet för 360kr
Dock verkar det inte garanterat att man får VIP priset även om man t.ex. varit kund hos GMG en längre tid. Jag får VIP priset men min bror som varit kund lika länge och köpt exakt samma saker får fortfarande priset i dollar. Han fick betala över 800kr för GR Wildlands trots att mitt pris var ca 620kr för samma version av spelet (vi köpte Gold edition).

Medlem

Precis som kommentaren ovan sade, tänkte kolla om någon hade kört det så man kunde lägga en förhandsbokning på cdon och kanske ha spelet innan helgen.

Releasehästryttare

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk

Medlem
Skrivet av Devan:

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Devan:

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

Förstår hur du tänker, men tyvärr hjälper det inte i de fallen spelen har en steam-nyckel. Du är lika fucked i slutändan den dagen Steam blir intelligent och tar över världen för att använda oss som batterier beroende av spelen the almighty Steam Overlord låter oss spela. Det är därför Matrix-världen är som ett spel, det är STEAM som ligger bakom det!

Releasehästryttare
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Devan:

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

Förstår hur du tänker, men tyvärr hjälper det inte i de fallen spelen har en steam-nyckel. Du är lika fucked i slutändan den dagen Steam blir intelligent och tar över världen för att använda oss som batterier beroende av spelen the almighty Steam Overlord låter oss spela. Det är därför Matrix-världen är som ett spel, det är STEAM som ligger bakom det!

Speaking of matrix:

http://www.joblo.com/movie-news/warner-bros-in-the-early-stag...

Quake-konnässsör

Ifall det finns personer som fortfarande är fundersamma över portningen till PC så har TB gjort en liten video på detta.

Quake-konnässsör
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Devan:

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

Jag saknar de lite äldre spellådorna man fick förr, riktigt snygga var vissa. Dock så tog det upp en jäkla plats i bokhyllorna. Jämnför man med idag så är det ända problemet med att ha mycket spel på onlinetjänster är att man är "nästan" tvungen att använda sökverktyget för att hitta spelet man tänkte spela.

Medlem
Skrivet av almblad:

Ifall det finns personer som fortfarande är fundersamma över portningen till PC så har TB gjort en liten video på detta.

https://www.youtube.com/embed/gWkSYY02Qxc

Jo har sett videon, men väldigt lite prat om prestanda .

1
Skriv svar