Sex, romanser och flummiga slut – vi diskuterar Mass Effect

Robot
Sex, romanser och flummiga slut – vi diskuterar Mass Effect

Vem är bäst Shepard, varför har de kläder på sig i sänghalmen och hur mycket kan man hata Kaidan?


Medlem
Sex, romanser och flummiga slut – vi diskuterar Mass Effect

Utan att ha hunnit lyssna än - Femshep är bäst! Renegade är roligast!


signatur

Ducati Streetfighter 848

CFW
Medlem

Också utan att lyssna - Maleshep är det enda som gäller! 100% Paragon alltid!

Skägg.
10 Chambers

Haha, så olika! Personligen har jag sjukt svårt att spela elak.


signatur
Medlem

Sen har du folket som bara tycker om sheep. Både renegades och paragons!

Ambassadör
Xbox

Detta skall lyssnas på i kväll!

Mina åsikter om ME är väl att det första var bäst, tvåan hade mest intensivt och bra slut, trean var sämre på allt utom gameplay. Trean tog en del riktigt dåliga vägar, Dag-1 DLC på skiva, ett slut som var kass, allt fokus på att ens beslut under resans gång skulle spela roll var som bortblåst.

Det enda som blev bättre under seriens gång var gameplay, i övrigt en fallande kurva. Lite som sagan om Bioware i sig.


signatur

Jump in.

Medlem

Alltså jag sitter här tvärnojjig och ska flyga om 12 timmar.. Jag är rädd att något ska gå fel under flyget.. Inte för att jag ska dö utan för att jag inte ska hinna lira detta efter 5 års väntan. Inte lätt när det är svårt.

Medlem

Femshep och paragon, jag har försökt med dels att spela maleshep och femshep renegade, bägge är omöjligt.

Va, hata Kaiden??

Medlem

sex i spel får mig att känna mig som en fickrunkande mammas källare nörd. blir alltid lite usch.

Medlem

Maleshep är den enda rätta. Går alltid Paragon, med en färg av renegade. Kaiden är skön, bättre än Taylor i tvåan.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

CFW
Medlem

Avsky Kaiden! Tråkig och platt karaktär, men synd på Raphael Sbarge, duktig röstskådis.

Medlem

Femshep och paragon = Den bästa spelhjälten någonsin.

Kaidan (Han heter inte Kaiden...) dör på Virmire varje gång. Tragiskt, men jag har mera nytta av Ashley.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Idag lärde jag mig att det finns folk som räddar Kaiden.

Medlem

Vem vill ens rädda rasist-Ashley???


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Relik 📜
Skrivet av Bahoven:

Idag lärde jag mig att det finns folk som räddar Kaiden.

Fel. Fel fel fel!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har aldrig ens testat att lira Femshep. Där. Jag sa det.

Vad gäller paragon och renegade känns båda lite töntiga. Antingen genomhygglo eller totalemo. Jag lirade min Shepard som mellanmjölk snarare, försökte vara neutral och professionell.

Medlem

Kan någon med bättre vetande ge mig lite tips?

Jag är alltså i Thailand just nu, jag reser hem imorgon.
Jag köpte Mass Effect här via Origin, vilket blev automatiskt i denna regionen och för thaibath.
Innebär detta att jag får tillgång till det den 21 även hemma i Sverige?
Vad tror ni?

Medlem

BTW. Det står för mig på origin att spelet upplåses 20 mars, kl 16.00 CET. Då är väl klockan visserligen 00.00 i NA?

Medlem

EA Access användare kan åka till Andromeda redan imorgon (16/3).


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av maniac:

EA Access användare kan åka till Andromeda redan imorgon (16/3).

Det hade jag missat! Perfekt för egen del, då jag är skeptisk till Andromeda men använder EA Access (sjukt bra deal som hade fått mycket mer publicitet om det inte var stora, otäcka EA som låg bakom den). 10 timmars "demo" sitter som handen i handsken.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Idag lärde jag mig att det finns folk som räddar Kaiden.

Jag gjorde det. Han vann slantsinglingen....

Medlem

Ramlade över dem här videorna härom dan.

Tycker dem var mycket intressanta, sevärda och välgjorda.

Medlem

Har fortfarande inte kommit över fiaskot med Mass Effect 3. Men ettan var och förblir en av de absoluta favoriterna genom tiderna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men min största fråga är ändå, vart ligger sänghamlen?

Citat:

Vem är bäst Shepard, varför har de kläder på sig i sänghamlen och hur mycket kan man hata Kaiden?

Avstängd
Skrivet av zumo:

Kan någon med bättre vetande ge mig lite tips?

Jag är alltså i Thailand just nu, jag reser hem imorgon.
Jag köpte Mass Effect här via Origin, vilket blev automatiskt i denna regionen och för thaibath.
Innebär detta att jag får tillgång till det den 21 även hemma i Sverige?
Vad tror ni?

Enklast är väl om du frågar EA. Jag har absolut ingen aning men man tycker att du borde ha tillgång till det i Sverige med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Gammalt inlägg Tack ändå, min gode herre.

100 % Renegade male Shepard is the real deal.
Har spelat igenom serien säkert 10-15 ggr. ALDRIG ens prövat paragon.. it really isn't me Däremot Female Shepard är också najs.
Det är något så fruktansvärt tillfredställande i spel att vara riktigt löjligt ond. Döda allt i sin väg haha. KOTOR - och lira som en psykiskt instabil Sith ... det är grejer det haha. DA: origins är också underbart i det avseendet.

Tips från coachen: Lira Tyranny om du älskar renegade haha

1
Skriv svar